woensdag 25 februari 2015

De Bosrand Brocante

Afgelopen zaterdag zijn manlief en ik naar Soest gereden om De Bosrand Brocante te bezoeken.
In de Brocante Special van At Home (editie 6) stond een inspirerend artikel over deze bijzondere winkel in brocante. 
Het is een shop-in-shop winkel in een voormalige plantenkas aan de rand van Soest, letterlijk aan de bosrand. Er zijn zo'n 11 brocanteurs gevestigd. En allemaal met prachtige spullen die sfeervol staan uitgestald in sfeerkamers. Iedere shop heeft zijn eigen sfeer: romantisch, Frans, robuust, landhuisstijl. Je kijkt je ogen uit! 
Kroonluchters, banken, oude keukenspullen, serviezen, ladders, luiken, nostalgische lampen, spiegels, dekenkisten, commodes, glas-in-lood-ramen, geweien....teveel om op te noemen. 
Ik was weer eens mijn foto-toestel vergeten, maar gelukkig niet mijn gsm. Hoewel de foto's dus wat minder van kwaliteit zijn, geeft het hopelijk toch een goede indruk wat er allemaal te genieten valt... 






























De Bosrand Brocante
Wieksloterweg 37 WZ
3763 LJ Soest
www.debosrandbrocante.nl




En natuurlijk gingen we niet met lege handen naar huis.
 Kan ook bijna niet...zoveel moois...
Maar wat...? Iets kleins, iets ronds...
Dat zien jullie de volgende keer...

Hihi... (flauw hé)

Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Dat ziet er prachtig uit! Ik heb de foto's meerdere keren bekeken ... er is zoveel te zien!
    Ben erg benieuwd wat je hebt gekocht :).
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel ja...als die volgende post niet te lang wegblijft is het niet flauw...haha
    wat een mooie spullen hebben ze daar...héél mooie winkel hoor !! Zou ook
    niet met lege handen buiten geraken :-)
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er staat genoeg moois, wat een leuke plek om rond te snuffelen. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg dat wel...hihihi!!
    Maar wat een mooie spullen staan daar. Ik zou ook niet met lege handen naar huis zijn gegaan.

    Ik vind je vorige post ook zo mooi. Geweldig mooie kist!

    Je had het over de open haard...is dat(oneerbiedig) zo'n voorzet ding? We willen nu onze kamer ongeveer klaar is, zoiets kopen. Maar om er een te vinden die aan alle verwachtingen voldoet....

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je leuke reactie.
      Wij hebben geen 'open' haard, maar een houtkachel die in de schouw is geplaatst. Hij staat er dus niet voor, maar ín. Hij is van het merk Jötul. Hij heeft glasraampjes, waardoor je heerlijk van de vlammen kunt genieten zonder dat er warmte verloren gaat. Volgens mij hebben ze ook los-staande kachels. Wij hebben 'm nu 20 jaar en zijn nog dik tevreden.
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  5. Voor mij te ver weg maar volgend mij kijk je je ogen uit daar, wat veel spullen!

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw ik kijk mijn ogen uit en zie zoveel moois! Je maakt ons wel nieuwsgierig wat er met jou mee naar huis is gegaan;)

    Fijne dag!
    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh...wat heerlijk om daar rond te snuffelen. Hier zou ik ook wel het ritje voor over hebben!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dus dat was weer een leuk dagje als ik de foto's bekijk,
    genoeg om te zien en te kopen.
    Ben benieuwd naar je volgende post :)
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, Petra! Ik ben hier ook pas geweest, echt een snoepwinkel. `k Ben benieuwd naar je gescoorde items.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf hè, zoveel moois te zien. Een paar jaar geleden liep ik daar ook, maar inmiddels
    is het assortiment natuurlijk flink gewijzigd. Ben benieuwd wat jij daar hebt gescoord;
    ik kan het niet bedenken...
    Fijne dag verder! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit adresje staat in mijn leuke adresjes boekje...
    Het ziet er super uit...
    Ben benieuwd waar je mee thuiskwam..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    Wat enorm veel mooie dingen zie je daar voorbijkomen zeg. Dat is wel een heel bijzonder uitje om daar te mogen rondkijken... Heerlijk...
    Ik ben heel benieuwd naar wat je hebt gekocht...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, daar zijn we natuurlijk heel benieuwd naar!
    Dit adres staat ook mijn verlanglijstje. Heb ook al een paar keer op de website gekeken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een tijd geleden zijn wij daar ook geweest, ik vond het een super leuk adres. Op de foto zie ik ook weer hele mooie spullen voorbij komen. Ik ben benieuwd naar je aanwinst!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is ook nog eens mijn wens om daar eens te gaan kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hé Peet, als ik al dit moois bekijk...word ik heel hebberig hihi....ik zie hele leuke spulletjes en ik ben dan ook héél nieuwsgierig wat je gekocht hebt....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk adresje , je kijkt er je ogen uit .
    Ik heb ook leuke dingen zien staan en ik denk dat ze daar niet zouden zijn blijven staan .haha.
    Ben benieuwd wat jij hebt meegenomen .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt er een flink eind voor moeten rijden, maar gelukkig was het dus de moeite waard en als je dan ook nog leuke dingen kunt vinden, kan je dag niet meer stuk toch. Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinsten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wou net vragen heb je ook wat gekocht haha. Maar ik wacht geduldig af hoor. Ik vind de foto's anders aardig goed gelukt hoor. Wat veel te zien daar! Ik had het idd ook gelezen in de Ariadne. Weer een winkel die ik graag wil bezoeken. Waren de prijzen ook acceptabel?
    Lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik net zo leuk aan deze winkel, dat er voor iedere beurs wel wat is. Je kunt het zo duur maken als je wilt natuurlijk, maar er ligt ook genoeg voor onder een tientje. En dat is toch altijd leuker shoppen, dan als je ontmoedigd worden door absurde prijzen.
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  20. Dat lijkt mij een prachtige winkel
    Leuk door de foto's krijgen we een goed beeld van het grote assortiment
    Ga binnen kort zeker ook die kant op
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er goed uit, daar in Soest, daar kun je vast wel een uurtje (of twee) doorbrengen.
    Benieuwd wat je gekocht hebt, Peetje, maar geduld is een schone zaak.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke snuffelwinkel zeg! Daar kan je wel een poosje rondstruinen lijkt me!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit staat al erg lang op mijn lijst. En nu weer een stukje hoger. Wat een geweldige sfeer, bedankt voor het 'meenemen'.

    BeantwoordenVerwijderen