vrijdag 27 februari 2015

Iets kleins rond...




Natuurlijk waren jullie nieuwsgierig naar wat ik gekocht had bij de Bosrand in Soest.

Ik was al langer op zoek naar onderborden voor mijn stolpen. Ik ben gek op die mooie grote stolpen met zwarte onderzetters, soms op kleine pootjes. Maar los, zonder stolp, kwam ik ze niet tegen, tot nu...Daarbij waren het ook nog eens aangename prijsjes. Dus kocht ik er gelijk twee, een klein model en een iets grotere. De een nog mooi gaaf, de ander al wat verweerd met gebruikerssporen...Ik vond ze meteen super!


Onder deze stolp wat oude verweerde cake-vormpjes met een mooie dennenappel en ernaast twee oude bellen, ook ooit eens gekocht op een kringloop. Ik deed er wat stoer touw aan, kunstig tot een lus geknutseld.

Het past mooi bij dit foto-lijstje dat ik onlangs bij de kringloop vond. Ik  viel voor het zwart met goude randje, maar vooral voor de passe-partou. Je kunt het hier niet zien, maar er zit een mooie tekening in wit in de rand om de foto. De mensen die er op staan ken ik dus niet, maar ik gok dat het uit Indonesië komt aan de kleding te zien en rond de vorige eeuwwisseling. In eerste instantie wilde ik de foto verwijderen, want ik vind het toch het mooiste als foto's ook bij je eigen geschiedenis horen. Maar deze foto in sepia integreert me enorm...wie zijn het, waar en welke tijd...? Het heeft toch wat mystieks en daar hou ik wel van.

Onder deze stolp de bekende houten schoenmalletjes
en een oude tol.

Dit setje oude apothekersflessen in een houder is ook een nieuwe 'oude' aanwinst.
 Niet van de Bosrand, maar van manlief voor Valentijnsdag. In plaats van een bloemetje...lief toch...



De vloeistof zit er nog in...Prachtig zo'n oud etiket.
 Daar gaat mijn oud-apothekersassistente-hartje toch harder van kloppen...

Het wordt alleen wat vol op mijn side-table, dus het wordt weer schuiven in huis...Heerlijke bezigheid!
Mij hoor je niet klagen...

Liefs, Peetje

21 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie onderborden Peetje, proficiat met deze betaalbare vondst. En wat leuk van je man dat hij de flessenhouder voor je kocht, altijd prettig dat hij dit soort spullen ook kan waarderen.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peetje,
    Wat geweldig dat je van die mooie onderborden hebt gevonden. Dat maakt het toch af hè?
    En wat er nu onder de stolpen zit is ook helemaal mooi! Het fotolijstje met oude foto is heel erg mooi, maakt toch niet uit wie het zijn, de foto is super... Geeft een mooi tijdsbeeld...
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi je stolpen, leuk en handig formaat ook dat kleintje. Die houder met flessen is ook prachtig! Zeker lief van je man om dat aan je te geven. Staat heel mooi zo in dat rekje. Dat schuiven met spulletjes is vast geen straf :-). Fijn weekend, Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaaf dat je de onderborden waar je al lang naar op zoek was daar hebt gevonden. Het viel mij bij ons bezoek ook al op dat de prijzen goed te doen waren. De onderborden staan heel mooi onder de stolpen. Een goed idee van je man om je dit te geven, uiteindelijk heb je hier toch veel langer plezier van.

    Succes met het schuiven en daarna genieten van een lekker weekend!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje ja, die zijn echt mooi. En daar kun je veel mee...steeds wisselen! Leuk toch??

    En niet onbelangrijk, betaalbaar! Wat dat is vaak het grote punt!

    Fijn weekend.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha, dus dit was het kleine en ronde, nou mooi hoor, jij kan daar wel wat mee.
    Je spulletjes krijgen echt de aandacht op deze manier.
    Super cadeau idee van je man, zeg! Succes met de restyling van je huis ;-)!
    Lieve groeten en een gezellig weekend, Peetje!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn prachtig! Ik snap dat je er op gevallen bent: je hebt ook zoveel moois om er in te doen!
    En nu schuiven.....veel plezier er van!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een mazzel zeg, om die mooie stolpborden te vinden.
    Ik zit met het omgekeerde probleem. heb nog een mooi kaastolpplankje van mijn oma, maar de stolp is gebroken en het lukt maar niet om de goede maat te vinden.
    Je hebt er wel weer iets moois van gemaakt, Peetje!
    En zo'n leuk cadeau van je man mag er ook zijn!
    Weer veel plezier ermee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je bepaalde spullen zoekt kun je het niet vinden maar dan loop je vanzelf een keer tegen aan.
    Leuk hoor.
    Je hebt het gezellig neergezet.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke hoekjes heb je weer gemaakt met je nieuwe spullen. Mooi hoor, wat kunnen we daar blij van worden he, van schuiven en veranderen. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je verzameling mooie items is prachtig!
    Die onderborden zijn zo leuk, je boft maar dat je ze gevonden hebt.
    oms gebruik ik ook een ronde rotan onderzetter, het ligt eraan welke verzameling onder de stolp ligt.
    Mijn schoonmoeder heeft diverse onderborden...helaas blijven ze daar nog wel even:) hi, hi, soms zou ik ze in mijn tas willen stoppen, maar zeker weten dat ze het merkt!!

    Mooi weekend en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke aanwinsten heb je...en die onderborden zou ik ook nog wel een paar kunnen gebruiken...die ene stolp vind ik wel heel gaaf, het is jammer dat er een stukje van de rand is, maar er zit een hele mooie 'druppel' in de knop...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn mooi.....fijn weekend liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zeg die onderborden, duidelijk goed geslaagd bij De Bosrand!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh fijn is dat altijd he als je een onderdeel los kunt vinden ipv als set, dan ben je zo blij. Het staat prachtig onder de stolpen die je al had. Leuk gedecoreerd!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ene verweerde stolpbordje is heel mooi .
    Fijn als je het opeens vind , een mens word daar zo blij van .
    En dat schuiven , is toch onze hobby ;))))
    Fijne dag nog
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schattig die kleine schoenmalletjes samen met t tolletje. Staat mooi, beiden.
    Laat mn oudste zus, die ook de blogs rondwaart, die apothekersflessen maar niet zien, gaat haar apothekershart ook van tekeer :))
    Fijne zondag

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Peetje mooie stolpen heb je...vind ik ook héél mooi en wat prachtig heb
    je ze "gevuld"...:-) héél leuke spullen heb je mee...ook de apothekersflesjes
    zijn héél mooi...voor jouw iets met een herinnering, en ja dat schuiven daar zien
    wij niet tegen op hé :-)
    héél fijne zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Peetje wat een prachtige aanwinsten...soms hebben wij best wel eens dezelfde ideeën he...hihi...Voor mijn stolp was ik ook op zoek naar een onderbord, maar omdat de stolp best groot is, is dit formaat moeilijk te vinden en heb ik een houten alternatief eronder geplaatst en zelf geverfd in zwart. De lijst lijkt inderdaad op die van mij van de kringloop en ook ik wilde eerst de oude, vergeelde, vlekkerige foto eruit nemen en toch niet gedaan...heerlijk he...Je hebt de stolpen prachtig gestyled. De apothekersflesjes zijn ook héél mooi, die heb ik dan weer niet....ik heb genoten en ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinsten....lieve groet en fijne zondag Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er supersfeervol uit Peetje!
    Wat een mooie vondsten die onderborden, die zou ik ook wel willen, want idd je ziet ze altijd met stolp.
    Ook de bellen met het touw vind ik erg leuk gevonden zo.
    Heerlijke plaatjes!!!
    Ik wil je ook even bedanken voor je altijd trouwe reacties op mijn posten.
    Ik ben niet zo trouw op dit moment door alle drukte maar vergeet je zeker niet hoor Peetje...

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super wat een heerlijk sfeertje peet stolpen altijd zo leuk om te decoreren , begrijp dat je hartje sneller gaat kloppen van die prachtige flesjes zo mooi en wat lief dit is toch net zo mooi als een bos bloemen ... geniet er lekker van ...fine week lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen