maandag 16 februari 2015

Papa



Papa 
* 14-12-23
      16-02-04 +


Soms wil je zo graag dat kleine meisje blijven,
vertrouwd aan papa's hand.
dat de herinneringen van geborgenheid beklijven
en niet in vergetelheid gestrand.

En als ik naar mijn eigen kinderen kijk,
waarin ik jouw genen terug herken
voel ik me trots en rijk tegelijk
we geven zoveel door en ik onderken,
als ik voor de spiegel sta dezelfde lijnen,
dezelfde rimpels en oogopslag,
ik zie jou in mij verschijnen
ik heb dezelfde lach.

en straks zullen mijn kinderen zo staan
zoekend naar herkenning, dezelfde rimpel en lijn
zo zal het generaties verder gaan
vertrouwend op een familieband
 en dan wil mijn dochter graag dat meisje zijn
aan papa's warme hand...

                                             Peetje





Liefs,  Peetje




32 opmerkingen:

  1. Heel mooi verwoord Peetje, sterkte op deze dag vol herinneringen.
    Je vader leeft in jullie voort: in de genen en in jullie hart!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven, sterkte vandaag,
    liefs Kathy
    Housebythewaterhole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte vandaag! Denk vooral terug aan alle mooie momenten.

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie woorden. Ik wens je veel sterkte en troost, uit de mooie herinneringen die je aan hem hebt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij zit voor altijd in je hart.
    sterkte vandaag.
    liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het Peetje. Mijn papa is hier ook niet meer, al acht jaar geleden overleed hij vrij plotseling.
    Wat kun je je papa missen hè.
    Ik heb de herinneringen maar ook de hoop dat ik hem ooit eens terug zal zien. Dat geloof ik vast.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte vandaag, veel liefs, Yvonne xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte Peetje.
    Je hebt het mooi omschreven.
    Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat mooi verwoord Peetje! Veel sterkte.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto en mooi verwoord. ja, zo loopt de levenslijn; lijken op, herkennen van, karaktetrekjes van.........
    Sterkte Peetje. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi geschreven... de mooie warme herinneringen draag je altijd mee in je hart...

    Sterkte en liefs,
    Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi geschreven...ben er stil van....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel sterkte , Peetje.
    Het is zo mooi verwoord , ik mis mijn papa ook al 22jaar, het is een troost zoveel gelijkenissen te zien in mijn kinderen .
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, Peet....maar ik krijg er tranen van in mijn ogen....want ik zie de gelijkenissen nu ook...en wat mis ik hem sinds januari 2012...koester jouw herinneringen en deze dagen blijven moeilijk dus veel sterkte en liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel sterkte voor jou, dat gemis is zo groot, ik voel het ook, en het gaat niet over.
    Je woorden zijn heel mooi Peetje.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een moeilijke dag is dit voor je, dat blijft.
    Je hebt een heel mooi stukje geschreven!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige woorden! Het gemis blijft maar gelukkig leeft je vader voort in jullie allen.
    Sterkte vandaag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi en lief verhaal aan en over je vader!
    En wat mooi dat je hem weer zo terugziet in je kinderen.
    En ondanks het gemis, wat is het fijn als je hem zo kunt herinneren!

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo mooi wat een mooi tribute voor je papa ,hartverwarmend ..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Toen ik dit las voelde ik gelijk de tranen prikken: het blijft toch altijd moeilijk hè!
    Terwijl het bij mijn vader al weer 12 jaar geleden is: het gemis blijft toch.
    Maar we mogen ook blij zijn dat we mooie herinneringen hebben, die mogen we koesteren.
    Veel sterkte in deze tijd!

    groet Trijnie
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als iets liefs je verlaat
    Is het goed dat de liefde blijft
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sterkte, mooie woorden.
    lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig geschreven, heel mooi en teder! Sterkte..

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dan ben ik even stil........

    Sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat mooi Peetje,
    Sterkte!!
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige tekst!! Het gemis zal altijd blijven,weliswaar met mooie herinneringen...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een prachtig gedicht, Peetje.

    Zoals men zegt: zo is het leven, maar af en toe ook weer het gemis.
    De foto zegt al zoveel woorden, heel mooi.

    Wens je een hele fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige woorden ....het gemis zou altijd blijven maar weg is hij nooit want leeft door in je hart xxx lieve groet roos

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat fijn dat je zulke goede en mooie herinneringen hebt aan je vader. Prachtig verwoord. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als je vader dit kon lezen, wat zou hij dan trots op z’n meisje zijn! Het zal erg moeilijk zijn om één van je ouders te moeten missen, op zulke dagen word dat nog eens extra benadrukt. Wat heb je jou liefde voor je vader prachtig verwoord Peetje… hij leeft in jou voort. Erg ontroerend X

    BeantwoordenVerwijderen