zondag 1 februari 2015

Van dennenappel naar voorjaarsbol.

Het enige wat van de kerstperiode is achtergebleven
 zijn de dennenappels. 
Maar eigenlijk horen ze gewoon bij de winter, vind ik. 

Bij I.ntratuin kocht ik laatst bij de Sale-afdeling deze mooie grote glazen pot (40% off ;-)) Ik wilde er eigenlijk wat Ranonkeltjes inzetten, maar aangezien ik die niet vond, kwam het idee om 'm te vullen met de grote dennenappels die ik nog op de terrine had liggen. Die moesten er toch uit, want bij de super had ik al een pot hyacinthbollekes gekocht. En die pasten dus weer mooi in de terrine, wat mos erom heen, wat takjes uit de tuin (hazelaar) erbij, klaar! 












Mijn winter/lente-tafeltje.


Maar ook buiten op de veranda ziet het nog gezellig uit.
De groene festoen die met de kerst nog bij de voordeur hing, hangt nu hier aan het rekje. Vond het zonde om 'm al weg te doen. Nu hangt ie naast de oude schaatsen.





Rijkdom zit 'm niet in geld...



Soms voel ik me ook echt een geluksvogel. Genieten van alle kleine dingen in het leven, maar ook dankbaar zijn voor de grote dingen als een leuk gezin, gezondheid en humor in het leven. Je ziet zoveel ellende in de wereld en daar mag je zeker niet je ogen voor sluiten, maar af en toe...even je ogen dicht doen en beseffen dat je een geluksvogel bent...dat je waardeert wat je hebt, is net zo belangrijk. Mogen we best eens bij stil staan...


(Pinterest)



Liefs, Peetje







30 opmerkingen:

  1. Ik vind het zó knap wat jij doet. Van bijna niets, maak je iets. Echt genieten! En ook zo mooi gefotografeerd. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh..jij hebt ook al een beetje lente in huis gehaald....staat zo mooi in de terrine!
    Op je veranda ziet het ook sfeervol uit als ik het rekje zo zie. Mooi gestyled met mooie spulletjes!
    Laat de lente maar komen!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar heb ik ongemerkt het hele jaar door dennenappels op een schaal in de keuken gehad. Ach, waarom ook niet ;-). Mooi om ze in een grote glazen pot te doen, zo had je ook weer mooi ruimte in je terrine voor je voorjaarsbollen. Want af en toe moet er flink geschoven worden om alles weer een plekje te kunnen geven ;-).

    Een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peetje, bij jou vind ik de dennenappels prachtig staan in zo'n glazen pot, maar bij mezelf vond ik dat ze de kamer uit moesten. Je hebt de boel weer lekker opgefrist.
    Ook wij vinden onszelf geluksvogels! Soms is het goed hierbij stil te staan.
    Fijne week, warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vindt die dennenappels in je glazen pot heel mooi hoor...kan nog best...het is nog Winter tenslotte.
    Dat toefje hangt daar ook mooi, inderdaad zonde om weg te gooien.
    Het is goed om eens stil te staan met wat we samen opgebouwd hebben...dan noem ik me ook een geluksvogel....
    Mooie post.....

    Fijne Zondag nog,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gestyled , jouw winter-lente tafeltje . Bij mij blijven de dennenappels ook heel het jaar door hoor , vind ik mooi staan , ook zoals bij jou in glazen pot.
    Het rekje is ook leuk vooral de schaatsen ,mooi.
    En van dat geluksvogeltje , het is helemaal waar, het geluk zit in kleine dingen , je moet het kunnen zien.
    Genietend van al mijn kleine gelukjes .....
    Een fijne en gezellige avond gewenst
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke sfeer weer bij jou, wat fijn al je je dan de koning te rijk voelt, daar hoef je geen paleis voor te hebben. Genieten van de kleine dingen, ja, daar wordt je gelukkig van.
    lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Staat allemaal hartstikke leuk weer en heerlijk dat je je zomaar ineens vanuit het niets beseft hoe gelukkig en tevreden je eigenlijk bent!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat het meest zal bij blijven in deze mooie post
    is de mooie woorden op het bordje over kinderen...
    héél mooi ... ook je tafeltje is prachtig, heb jij even
    mazzel gehad met die prachtige pot !
    héél fijne week
    geniet ervan
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier staat het hele jaar een mand vol met dennenappels buiten, wordt jaarlijks aangevuld in de herfst, in het voorjaar de "aangevreten" dennenappels eruit, het lijkt wel alsof de muizen erin zitten:)
    Je glazen pot is heel mooi, lekker stoer dat dikke glas, je hebt een combi van lente en winter, mooi toch zo op de overgang van de seizoenen.
    Wat kun je rijk zijn als je kijkt naar wat je hebt, prachtig om daar even bij stil te staan Peetje, ik ben het helemaal met je eens.

    Fijne week en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er blijft hier ook altijd wel wat staan van de kerst,en de dennenappel staan leuk in de glazen pot.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. You vignettes are so lovely and heart felt, love it all! Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige glazen pot, Peetje, leuke aanwinsten! Ik doe er dropjes in!
    Maar hier staan nog steeds de glazen engelen uit de kersttijd.Ben bang dat ze breken als ik ze opruim.
    Je hebt prachtige hoekjes,binnen en buiten. Die groene flessen doen het bij mij ook goed, zowel in steen als glas.
    Ik wens je een mooie week!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie post! Dankbaar en waarderen wat je hebt is inderdaad heel belangrijk!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het staat er weer gezellig bij hoor.
    Even wat kleine dingetjes veranderen en dan kun je er weer heerlijk van genieten.
    Geluk zit in de kleine dingen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige hoekjes bij je en we verlangen allemaal wel weer een beetje naar de lente volgens mij:) Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat weer leuk gestyled, ook het rekje buiten ziet er heel sfeervol uit. Bij mij zijn de dennenappels er ook nog hoor. Het voelt ook echt nog als winter, nog geen zuchtje voorjaar. Wat een rijkdom in en om je he. Geluksvogel is wel een heel mooi woord ook eigenlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. en geluk is niet te betalen.....ik vind het altijd fijn als iemand zo een geluksgevoel uitstraalt en dat doe jij echt, Peet...Je hebt weer prachtige stillevens gecreëerd, de dennenappels kunnen nog want het is tenslotte nog steeds winter, ik vind het mooi en de terrine altijd leuk met bolletjes erin...je tafeltje is toch echt een pronkstuk.... en alles staat er prachtig op.....leuk dat plaatje van geluksvogel in die bloemensteker....ik heb weer genoten....en ik hoop dat het geluk altijd aan jou zijde mag zijn...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal waar, Peetje. Mooie gedachten. Je hebt weer een super gezellig hoekje gestyled.
    Ik heb de dennenappels ook nog in mijn mand hoor, niets mis mee. Ook je rekje is gaaf en leuk
    'aangekleed'! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er gezellig uit. Ja, zo komt heel langzaam de lente in onze huizen. Hier gaat het ook heel geleidelijk aan, die dennenappels kunnen nog best. Fijn, dat je je zo'n geluksvogel voelt. Dat is het hem hè. Je moet het beseffen hoe goed we het hebben.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om te zien dat jij die "geluksvogel" kaart ook nog steeds bewaard hebt. Bij mij prijkt hij af en toe op m'n hart-magneetbord op mijn toilet...
    groet Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben het helemaal met je eens Peetje.. zo belangrijk!! Prachtige foto's.. weer een genietmomentje, dankjewel!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt binnen en buiten een heerlijke sfeer!
    Voor mij horen er naast de bolletjes toch ook de dennenappels en schaatsen nog bij..het is nog lang geen voorjaar:)
    Geluksvogel: als we het maar willen zien!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dennenappels horen zeker bij de winter. Wat heb je een ontzettend leuke pot gescoord. Denk dat de bollekes hier ook wel mooi in zullen staan. En je hebt helemaal gelijk met het spreukje. Dat beseffen we eigenlijk te weinig. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie combinatie: een beetje van het één en een beetje van het ander. We zitten er op dit moment, wb het weer en de tijd, ook precies middenin dus.....heel toepasselijk!
    En mooi!!
    En ja, we moeten goed onthouden dat we geluksvogels zijn. Je staat er niet elke dag bij stil maar wat hebben we het hier goed!

    groet TRijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geluk zit hem in hele kleine dingen..........mooie post liefst Ria....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo is het precies, als ik 's ochtends op sta en naar buiten loop om alle dieren hier te verzorgen voel ik me altijd de koning te rijk! Het ziet er weer zo gezellig uit bij je, je hebt het weer heel mooi gestyled, echt een mooi hoekje zo!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo'n glazen pot is ideaal, je kunt er alle kanten mee op en lekker met zo'n 40% korting. Mooi ook die bolletjes met fris mos. Wat ziet het er buiten mooi uit bij je, mooi ook dat lichtblauwe kleurtje. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh, wat een mooie pot! Da's toch fijn scoren in de uitverkoop. Het ziet er allemaal erg gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb 2 glazen potten en die staan al jaren gevuld met dennenappels (het hele jaar door) en dat past wat mij betreft precies in dat hoekje, zelfs als het zomer is :)

    BeantwoordenVerwijderen