dinsdag 3 maart 2015

Perzikbloesem




Het is de weer de tijd van de bloesem, heerlijk!
Bij de super zag ik deze takken staan, nog helemaal in knop toen. Vorig jaar had ik kersenbloesemtakken gekocht, maar helaas kwamen de knoppen niet uit. Dus dit jaar ging ik voor de perzikbloesem. En ik moet zeggen dat deze mijn hart hebben gestolen. Wat een bloemenpracht in een heel zachte kleur rose, heb ik nu staan!





De hyacinten hebben plaats gemaakt voor de Muscari, oftewel blauwe druifjes. En de kievitseitjes  kwarteleitjes zijn ook weer tevoorschijn gehaald. Zo halen we de lente in huis...







Hier en daar een verdwaald veertje...




 Vorig jaar was de lente ook al buiten goed zichtbaar.
 Deze foto is van 27 feb. 2014.
Een roze wolk in onze tuin!

Toen ontvouwde zich  al de eerste roze bloesem
 van de Japanse Sierkers.
Nu zien we alleen nog de knopjes,
 wachtend op warmer weer...

Binnen is de temperatuur wel behaaglijk, dus hier kunnen we
 al genieten van deze mooie tere bloempjes...




Wat wordt het genieten de komende tijd:
SPRING IS IN THE AIR!
















Liefs, Peetje

29 opmerkingen:

  1. Peetje wat mooi allemaal....het doet me echt verlangen naar de lente!
    héél fijne week
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke blogpost, Peetje! Echt genieten zo, fijne dag!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige bloesems, weer eens wat anders ook. Geniet ervan, Peetje.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, al die bloemetjes, we krijgen allemaal zin in de lente!
    Vorig jaar was je boom dus al een stukje verder en waren de temperaturen
    al eerder hoger geweest, maar nou ja, dit heb je nog maar mooi tegoed!
    Fijne dag en lieve groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig..ik word al blij van de beelden, laat staan dat je de bloesem in huis hebt staan! De natuur liep vorig jaar iets voor, maar hopelijk loopt deze snel in en krijgen we net zo’n geweldig voorjaar als 2014!

    Wat heb je stolp borden gekocht in bij de Bosrand! Moet heerlijk zijn geweest om daar rond te neuzen. Lief dat je man jouw , i.p.v een bos bloemen, heeft verrast met de oude set apothekersflessen! Je hebt er mooie aanwinsten bij waarmee je lekker kan schuiven en meerdere sfeervolle hoekjes kan creëren.

    Geniet van het fijne lentegevoel wat je in huis hebt gehaald!

    Fijne dag!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Peetje, wat een genietpost heb je gemaakt !!
    Zo puur, zo zacht, zo mooi!
    Ik geniet, dank je wel!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lekker lentegevoel roept jouw post op! Hier beginnen de magnoliatakken ook open te gaan. Elke dag een feestje om te kijken hoe ver ze zijn.

    Fijne dag!
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik schrijf dit terwijl het buiten stroomt van de regen: niks lentegevoel! Bah!
    Maar.....gelukkig heb ik jou met je lentepost: prachtig! En net hoorde ik op de radio dat het dit weekend warmer gaat worden, dat wordt tijd vind je niet!
    Dankjewel voor dat beetje lentegevoel dat je me hebt gegeven.....nu buiten nog!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk hè, dat de lente er nu toch aan zit te komen. Langzaamaan wordt buiten alles ietsepietsie groener. Enne, die eitjes, dat zijn kwarteleitjes!
    Kievitseieren zijn veel groter en het is ten strengste verboden om die uit de natuur te rapen.
    Kwartels worden net als kippen gehouden voor de eitjes en die zijn dan ook overal te koop, zeker in het voorjaar. 't Is maar dat je het weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, natuurlijk. Kievitseieren zou ik ook nooit gebruiken. Deze eitjes zijn gewoon van de 'Action'-kwartel hoor. Was misschien een beetje in de war, omdat ik de lente in mijn bol had ;-)) Dankjewel voor je opmerkzaamheid.
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  10. Ja prachtig hoor, het is altijd maar afwachten he of de bloesemtakken mooi gaan bloeien op de vaas.
    Wat een verschil met vorig jaar, de Japanse sierkers stond toen al volop in bloei, nu heb je het nog tegoed ;-) Vandaag vind ik het echt koud buiten, ik moet eigenlijk op de fiets boodschappen gaan halen en echt, daar heb ik zooo geen zin in!!! Nu zit ik nog even heerlijk in mijn warme huis achter de laptop, maar ik moet er straks toch aan geloven :-(

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Peetje,
    Wat is deze bloesem prachtig zeg, die van de perzik.. zijn het dan ook grotere bloemetjes als bij de kers? In ieder geval heerlijke kleuren. En de muscari in de schaal staat ook zo mooi, en helemaal met de eitjes erbij... lente, je komt er zeker aan, dat zie ik zo...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk hoor al dat voorjaars spul in huis, lekker genieten.
    Nu maar hopen dat het buiten ook snel voorjaar word :)
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aankomend weekend schijnt het lente-achtig te worden, met een temperatuur van 14 graden. Dan heb je niet alleen lente in huis, maar misschin ook wel in de tuin. Wat een mooie takken!

    Lief, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's!!
    Laat de lente maar komen...van het weekend zou het mooi weer worden...ben benieuwd?

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We hebben er allemaal zin in...en na het bekijken van die mooie bloesemfoto's hier...nog meer...laat maar komen die lente..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk lente....heb er zin in...!!...liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi dat zachte roze...ik hoop dat we net zo' n geweldige lente krijgen als vorig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie lentepost.....ik krijg er helemaal zin in....en komende zaterdag kunnen we hopelijk van een voorproefje genieten.
    Wat zijn je perzikbloesemtakken prachtig....zo mooi...dat lieflijke roze....super mooi en in mijn interieur mogen deze ook schitteren. Mooie foto's en de kwarteleitjes zijn bij mij ook al in huis....ik heb weer genoten bij jou....lieve groet en fijne avond Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eindelijk en beetje lente , je brengt ons al in de lentesfeer.
    Mooi , die kleine rozige bloemetjes .
    En nu maar hopen dat de voorspellingen kloppen.
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Misschien bloesem na het weekend, de voorspellingen zijn goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een fijne lentesfeer heb je al!
    Ze zeggen dat er dit weekend lente weer komt dus wie weet!

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. É uma das flores mais delicadas e belas que conheço. A fruta é uma das mais gostosa. Minha mãe fazia um doce maravilhoso. Arroz com pêssego e hoje em dia por aqui ninguém conhece.
    Tenha uma ótima semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een echte "Lente" post
    Prachtige foto's

    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is de bloesem mooi, hier zie ik nog geen bloesem, zelfs de fruitbomen laten nog weinig zien, maar in het weekend zal menige knop openbarsten, de zon een een hogere temperatuur zorgen voor veellentegevoel.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's
    Laat de lente maar komen…
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen