maandag 13 april 2015

Gipskruid en blog-block...?


Gipskruid blijft door de jaren heen een lief bloempje.


Vroeger vaak tussen een bos rode rozen. 
Zooooo jaren 80...


In de jaren 90 steeds vaker in gemengde veelkleurige
 boeketten met appelblad als opvulling...


In de jaren daarop eigenlijk een beetje van het boeketten-toneel verdwenen, toen de aparte creaties opkwamen van 3-4 bloemen in een omgeslagen groot groen blad.


En nu als bos zelf...meer is eigenlijk niet nodig.
Grappig toch, hoe zo'n simpel bloempje kan evolueren...niet door het bloempje zelf, maar door ons...
Nu is iets HET helemaal, terwijl we over een tijdje HET weer helemaal niets vinden...

Op dit moment ben ik wat minder vaak op blogland aanwezig.
Mij ontbreekt op dit moment een beetje de inspiratie. Wel druk in en om huis bezig, zoals met de tuin (we zijn bezig een nieuw terras te leggen waar eerst de buxus stond) en het opruimen in mijn boekenkast (er zijn al heel veel boeken opgeruimd, waardoor de boekenkast al niet meer zo massaal oogt en ik ook wat meer creatieve ruimte krijg voor leuke accessoires). 
Maar ik merk ook dat ik zoekende ben naar mijn stijl. Terwijl ik vroeger vooral voor het wit ging, kies ik nu toch steeds vaker voor doorleefd, zwart en soms zelfs een sleetse kleur blauw of groen. Ik wíl me eigenlijk niet vastpinnen aan één stijl, vind zoveel mooi...(tja, dat is dan weer het nadeel van bloggen: je ziet zoveel mooie interieurs!). Maar daardoor moet ik natuurlijk wel oppassen dat het geen allegaartje word...best moeilijk...en dan loop ik soms toch een beetje vast. Misschien herkenbaar voor jullie?

Ik heb een zwak voor het Scandinavische wonen, maar ook niet alles kan mij bekoren. Alles wit is zelfs mij te veel...
Ook de 'donkere' sfeer die nu helemaal hot is, is mij soms net té...
'Kringlopen' blijf ik leuk vinden (hoewel de prijzen tegenwoordig...)
Brocante vind ik zeer mooi...voor erbij, maar niet alles hoeft voor mij oud te zijn...maar ook niet teveel modern...

 Moeilijk hoor...
Het is de kunst om voor iets te kiezen, waar je heel lang plezier aan beleefd, waar je nog steeds blij van wordt, wars van trends...
 Een beetje van dit, een beetje van dat...
Dus het wordt toch een mix, ben ik bang.
 "Old meets new" of "best of both worlds"...
"Less is more" blijkt bij mij niet te werken...
Gewoon 'mijn stijl' waar ik mij goed bij voel... 
Niet in één hokje te vangen...gelukkig maar...toch?
Ik zoek nog even verder...

O ja, oosters vind ik ook wel leuk, hier en daar...
Oude foto's, mijn zwak...
een lief bloempje in een vaasje of oude kan...
  

Liefs, Peetje

30 opmerkingen:

  1. Ik kan me helemaal vinden wat je schrijft over de verschillende stijlen! Heel herkenbaar....ik vind ook heel veel mooi...van brocante tot en met de hele sobere stijl.
    Als ik mijn blogjaar terug kijk dan zie ik wel dat nu alles een stukje soberder hier in huis is geworden. Dat vind ik toch wel heel mooi maar helemaal sober zal het toch niet gaan worden....daar is de basis niet goed voor en ik ben toch altijd wel een tikkeltje klassiek ingesteld. Dat zal je er toch nooit uit krijgen hi...hi...Dus zo onstaat er toch een eigen stijl, een stijl waar jij je goed bij voelt.
    Ik hou ook zo van gipskruid....ik heb het ook al heel wat jaartjes in de tuin staan waar ik af en toe aan kan knippen.
    Fijne week....het word warm hier in het zuiden!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het helemaal! Wij hebben net de boel omgegooid van het ouderwetse koloniaal/engelse stijl naar een soort van modern landelijk meets scandinavisch meets industrieel meets brocante... Volg je hem nog? Ik vind het ook moeilijk om alles tot een geheel te maken, maar juist dat is nu wel weer een uitdaging. Heel veel succes met het vinden van jouw stijl. Ik zou zeggen ga gewoon voor wat je mooi vind, het is jouw huis dus maak het lekker je eigen stijl. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap helemaal wat je schrijft, maar jij hoeft je (wij hoeven ons) toch niet vast te pinnen op één bepaalde woonstijl omdat een groot aantal andere blogsters dat doet? 't Is in mijn ogen juist moedig om je eigen stijl(en) aan te houden.
    Zelf vind ik vele stijlen mooi, zoals antiek, stoer/sober, landelijk, modern, brocante maar ik zou er niet aan moeten denken alles hetzelfde te moeten hebben. Daarnaast woon ik hier natuurlijk ook niet alleen. Toen wij zaterdag in Baarlo waren en mijn echtgenoot de grijze kalkverfmuren daar zag, wist ik gelijk dat ik daarover niet hoefde te beginnen. Wat ik overigens ook niet van plan was. Hij vindt het maar een armoedig, slordig en veel te somber gezicht, al die vegen. Het doet mij ook altijd een beetje denken aan de boerenschuren van mijn grootouders vroeger. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het per se lelijk vind.
    't Is natuurlijk de kunst de stijlen dusdanig te combineren dat er een smaakvol geheel ontstaat, wat volgens mij ook sterk afhangt van de beschikbare ruimte. In een kleine(re) kamer kun je gewoonweg niet alles bij elkaar zetten.

    Toevallig heb ik vorig jaar een gipskruidplant in een pot op het terras gekocht, hoop dat hij dit jaar weer uitkomt. Ik vind het een lief bloemetje, had het in '79 ook in mijn bruidsboeket. Wie niet toen?

    Succes met jullie terras, een mooie tuin is heerlijk om in te zitten en naar te kijken. Hopelijk kun je er veel gebruik van maken deze lente en zomer.

    Van het blog-block snap ik natuurlijk alles, haha. Zelf twijfel ik ook nog steeds, maar zodra ik het echt tegen m'n zin ga doen of alleen maar dingen ga schrijven om lezers naar de mond te praten (schrijven), houd ik er mee op. Ik ga niet te veel concessies aan mezelf doen.
    Sterkte bij jouw blog-block-beslissingen.

    Geniet van de zonnige week!

    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zo herkenbaar wat je schrijft Peetje. Door alles wat je ziet op de verschillende mooie blogs zie je soms door de bomen het bos niet meer. Als je daar gevoelig voor bent kan je koppie soms overuren draaien. Toch denk ik dat je in jouw huis vast moet houden aan wat jij mooi vind, want het is jouw huis en jij moet er wonen. En is dat van alles wat met kleur, dan is dat zo. En dat blog block ken ik, waar moet je het steeds over hebben? Je kunt niet elke keer van alles gaan kopen, veranderen doe ik ook niet zo heel veel en de muren blijven ook rustig een paar jaar hetzelfde. Ik kan altijd vol bewondering lezen over blogsters die continue bezig zijn met veranderen, verven etc. Daar kan ik echt van genieten, maar zelf doe ik dat niet. Maar helemaal stoppen met bloggen zou ik jammer vinden Peetje, want ik lees je blog altijd met veel plezier. Succes met je beslissing. Liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook maar lastig...vind veel leuk! Ik heb nu echt een landelijke inrichting, maar ga over 4 weken verhuizen en ga in het nieuwe huis voor de meer industriele look. Ik merk dat ik de laatste tijd wat onrustig wordt van alle prullen en wil het allemaal wat strakker voor meer rust.
    Maar je hebt toch een bepaald stijltje dus het zal bij mij niet snel modern of steriel worden...daarvoor vind ik dan toch die prullen weer te leuk...haha!
    Soms kun je voor weinig tot geen geld wel dingen veranderen. Haal eens wat dingen weg of verplaats wat meubels...soms heeft 1 muurtje een andere kleur of wat nieuwe kussens/ kaarsen en een andere kleur al een groots effect!

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Peetje, heel herkenbaar wat je schrijft! Ik kan soms ook niet kiezen tussen landelijk en brocante, maar gelukkig gaat dit heel goed samen. Het is de kunst om er een mooi plaatje van te maken voor jezelf, daar gaat het tenslotte om en niet wat anderen ervan vinden. Maar ik merk dat ook ik word beïnvloed door wat ik zie in tijdschriften en op blogs. Ik neig naar wat meer rust in huis en naar wat stoerdere en donkerder items...De wanden houd ik (voorlopig) licht, gewoonweg omdat ik me daar beter bij voel. Succes met jouw zoektocht en je terras (toevallig zijn wij daar ook mee bezig :-))!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Peetje,
    Heel herkenbaar!
    Als het bij mij alleen om wonen ging was ik uitgeblogd, maar omdat bloemen ook mijn passie hebben ga ik nog even door. Heel spannend hoe lang nog.
    Als de bloemen niet meer gewaardeerd worden stop ik of ik moet een heel nieuw potentieel zien te vinden.
    Als ik naar mijn huis kijk is dat een mengeling van oud en nieuw die ik goed kan integreren.
    Wat mij ook wel helpt als er teveel dingen insluipen is alles weghalen en opnieuw die dingen terugbrengen waar ik van hou. En dat hoeft niet één stijl te zijn, als het maar wel rust brengt.
    Wat ook handig is, als je al je spullen niet kwijt kunt maar ook niet kwijt wil, is een wisselplank in een kast maken, zodat je kunt ruilen.
    En van al die indrukken die je via veel woonbladen en blogs ziet, kun je het spoor ook bijster raken. Het is de kunst om je eigen stijl met je eigen creatieve vermogen en (financiële) mogelijkheden te maken. Want daar is ook veel verschil in.
    Het heeft geen zin om een dure stijl met een kleine portemonnee op jezelf over te brengen. Dan loop je tegen dingen aan die je niet waar kunt maken en daar word je jaloers van.
    Zoals de verscheidenheid in de wereld is, zo is ook de verscheidenheid in Blogland.
    Geniet van het mooie en van de inspiratie, maar maak iets moois van jezelf..
    Zet een mooie plant of een prachtig bos bloemen neer en zie hoeveel sfeer dat brengt. Een paar kandelaren met kaarsen en je hebt een sfeervol avondhuis.
    Ik zit ook heel vaak te stoeien en verplaats gewoon accessoires regelmatig om, heb je weer iets nieuws.
    En een nieuwe stijl zou ik voorzichtig invoeren, iedere keer wat om te kijken of het je bevalt.
    Ik wens je veel succes bij je zoektocht. Nu we een mooie tijd tegemoet gaan en hopelijk veel buiten kunnen zijn, valt de binnenkant van het huis even minder op. 's Winters heb ik altijd meer woonkriebels.
    Heel veel succes en plezier bij het opknappen van de tuin!

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad herkenbaar hoor Peetje! Als ik iets mooi vind kijk ik eigenlijk vooral of het in mijn huis zou passen bij de andere spullen, is dat ja dan ga ik er voor, is het nee dan laat ik het staan zo voorkom ik dat het een allegaartje word, ik hou van klassiek, van sober en ook een beetje van romantisch, als je het goed combineert kan er gelukkig heel veel en juist die persoonlijke manier van combineren geeft ieders interieur zo'n eigen stijl, dat vind ik ook het leuke van blogs bekijken, je ziet zoveel leuke stijlen!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peetje,
    Zooooo.... herkenbaar wat je schrijft.
    Ook hier ben ik bezig met de inrichting, nog steeds hahaha. Licht vind ik mooi, maar niet alles wit, dus wordt het hier echt een mengelmoes van stoer, licht en donker. Wat mij hierbij helpt zijn een paar mooie woonboeken en stukje bij beetje creëer ik mijn eigen stijl, met de spullen die ik mooi vind.
    Kringloopwinkel, ben al een tijdje niet geweest en ook hier zie ik de prijzen behoorlijk omhoog gaan, erg jammer.
    Ze blijven schattig, het Gipskruid.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hoor! ook ik herkende me helemaal in wat je schrijft..
    Het leuke van bloggen vindt ik is inderdaad dat je veel intrieurs ziet en daardoor krijg je inspiratie voor je eigen interieur.. Alleen moet je dan nog de vertaalslag maken naar je eigen huis.
    Niet alles te somber maar alles wit is weer steriel!
    Het donkere en sobere wat nu "in" is vind ik ook mooi maar niet te veel anders word het echt te stoffig!!

    Maar uiteindelijk kom je er wel! gewoon niet teveel in vakjes denken dit past wel dat weer niet...
    Nee hoor! jij vind het mooi en dan past het vanzelf bij elkaar!

    Succes!

    Groetjes van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och, ook het interieur is onderhevig aan mode. Je moet gewoon doen wat je op dit moment het mooist vind. Zelf veranderen we ook en natuurlijk iedereen wordt ook in meer of mindere mate beïnvloed door de mode. Zoals je nu dat landelijke, grove, grote, donkere heel veel ziet. Dat was toch zo'n tien jaar geleden totaal niet? En nu denkt iedereen weer anders en apart te zijn maar ondertussen doen we gewoon mee. Toch? Pik eruit waar je blij van wordt. Soms een beetje van dit en soms een beetje van dat. Niets moet...
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. héél herkenbaar! lijkt wel of ik een deel van mijn interview hier teruglees haha ;-)
    blijf zoeken, blijf bij je gevoel. komt vast goed!

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je moet vooral je eigen gevoel proberen te volgen. Ik ben super blij met alle inspiratie die ik in blogland op doe en vind ook veel stijlen mooi, maar een sobere, niet te donkere stijl spreekt mij het meeste aan. Ik haal eruit wat ik echt mooi vind en probeer niet aan alle trends mee te doen. Best wel eens lastig, omdat er ook trends bij zitten die ik prachtig vind.

    Ik denk dat je vooral je eigen hart moet volgen, je huis moet inrichten in de stijl waar jij je het meest prettig bij voelt. Maar dat dat best moeilijk kan zijn, onderschrijf ik helemaal.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind gipskruid ook zo mooi, gewoon in een mooie glazen vaas. Alleen ik koop het eigenlijk niet meer omdat het heel erg vies ruikt. Ik weet niet of het aan een bepaalde soort ligt? Mijn dochters en man vonden het echt afschuwelijk ruiken, naar kattenplas. :-(.
    Ik weet ook niet altijd waar ik over zal bloggen, op een gegeven moment heb je het idee dat je alles al wel een keer hebt laten zien. Het is zeker belangrijk dat er geen 'moeten' achter zit, het moet wel leuk voor jezelf blijven toch? Ik post altijd op een zondag en als het me niet lukt sla ik een week over, niemand die me daar over op mijn vingers tikt. De blogs die ik met veel plezier volg hebben niet allemaal dezelfde interieurstijl als ik maar dat hoeft ook niet vind ik. Ik kan iemand anders haar woonstijl ook waarderenen vind het leuk om te zien hoe iemand zoiets doorvoert in het interieur. Ik merk dat wij zelf zo langzamerhand zijn overgegaan van een landelijke stijl naar een meer Scandinavische stijl. Ik hou van de rust. De basis wit en hout met wat zwarte accentjes en tegenwoordig sluipt er hier ook wat mooi groen bij. Mocht ik het zat zijn dan is het allemaal ook wel weer aan te passen. Het belangrijkste is toch dat je jezelf er prettig en thuis voelt en als dat een combinatie van meerdere stijlen is dan kan dat toch ook prima samen? Daarmee zorg je wel voor een hele eigen stijl! Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel herkenbaar allemaal. Hier ook wel eens een blogdip maar ik kom er iedere keer wel weer uit, zelfs na ruim 5 jaar:) En ook in huis blijf ik aanpassen. het is net de mode, ieder jaar zij er wel weer nieuwe items die ik leuk vind en dan aanschaf. Langzaam veranderd ook je smaak en word je wat ouder...
    Je gipskruid is schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha.....het lijkt wel of ik mezelf hoor, zo herkenbaar! Ik heb veel te veel spullen die eigenlijk weg moeten wanneer je je huis wat minimalistischer wilt inrichten maar ik ben overal zo aan gehecht!
    Kan van veel dingen geen afstand doen omdat ze allemaal bijna hun eigen verhaal hebben!
    En ik zie zoveel moois voorbij komen maar.....ik hoef niet alles na te doen natuurlijk. Daar hebben we het geld ook niet voor!
    Dus pik je er dingen uit die je mooi en betaalbaar vind en voor de rest blijft er veel zo zoals het was en dat is goed!
    Ik zou juist een beetje onrustig worden van telkens veranderen: alleen de kleine dingen verander ik graag.
    En wb het bloggen: jij blogt langer dan ik dus dan ben je op een gegeven moment uitvertelt en je kunt moeilijk elke keer iets kopen/veranderen vanwege het bloggen. Dat zou toch echt te gek zijn!
    Ik ben nog niet zo lang bezig en heb tot dusver wel vaak iets te vertellen: maar dat gaat niet altijd over mijn huis of inrichting. Het gaat ook over andere zaken en dat vind ik nog steeds leuk om te doen voor zo lang als het duurt.
    Niet meer leuk: stoppen. Maar ik geniet steeds van je foto's en verhalen erbij dus.....niet te lang wachten hoor! En al helemaal niet stoppen!!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Peetje, net als in de reacties van bovenstaande medeblogsters is het voor mij ook héél herkenbaar,
    zelf heb ik het er ook al eens over gehad in een post,de stijl in mijn huis is sinds ik ben beginnen bloggen
    veel veranderd, maar ondertussen heb ik wel geleerd mezelf niet te verliezen ... ik vind net als jij héél véél dingen mooi, afrikaans, oosters, stoer, sober, oud, nieuw, antiek, brocante... en das nu net het leuke aan je eigen interieur, zelf al de dingen gaan combineren met elkaar die jij mooi vindt, en dat maak jouw interieur uniek ... het is jouw huis ...jouw interieur en je mag geen vreemde worden in je huis :-)
    Ik kan zo genieten van je posten en foto's... ook van jouw posten pik ik iets mee ...net zoals van bij de anderen...dus .... inspireer ons verder met je mooie posten, foto's en spullen !!!
    Héél fijne avond nog en een leuke week
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ja heel herkenbaar. Hou van donkere kleuren en verweerde elementen naar merk dat ik nu toch ook heel erg de wat lichtere dingen waardeer. Gewoon als contrast, dat houdt t luchtig. Scandinavische interieurs vind ik ook prachtig en industrieel dus hier ook een mix van stijlen. Moeilijk om daar de perfecte balans in te vinden maar wel leuk om mee bezig te blijven!

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé Peet, jij bent een van mijn favoriete blogsters dus ik zou het heel erg jammer vinden...maar ik begrijp helemaal wat je bedoeld want ook ik heb al eens vaker een dipje en denk dan ...wat moet ik nog laten zien...of een nieuwe stijl duikt op...maar die verdwijnt ook weer...Jaren geleden was ook het landelijke in en dat verdween naderhand weer en het moderne kwam ervoor in de plaats. Velen hadden zwart leer en hout en ik bedacht me om dat ook aan te schaffen. Nou spijt heb ik ervan gehad want het past totaal niet bij mij. Ik hou van gezelligheid, van lieflijke prullen en bloemen, dus romantiek in huis...De sobere stijl vind ik wel mooi maar niet alles donker en grijs daar word ik depressief van....en anderen vinden het bij mij helemaal niets. Ik vind alle stijlen leuk om naar te kijken en ideeën op te doen.. Wat ik ervan geleerd heb dat je interieur laat zien wie je bent en daarom moet je ook alleen maar kiezen wat je echt mooi vindt. Ik vind het ook veel moediger om een eigen stijl te creëren dan een grote massa te volgen. Veranderingen blijven anders wordt er niets meer verkocht...Wij zijn mensen wij genieten van vergane glorie, spullen waar een verhaal achter zit....dit gaat toch zeker nooit vervelen....en ik heb nog nooit bij jou gedacht, dat heb ik al eens gezien. Jouw styling is apart en je verrast ons altijd met iets anders. Bedenk je nog even of neem de tijd....fijne avond en veel liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben dolblij dat ik het bloggen ontdekt heb, want zo ben ik de sobere stijl heel erg gaan waarderen.
    In de afgelopen 35 jaar, heb ik denk ik alle stijlen hier wel gehad, en ik moet eerlijk zeggen, de stijl die ik nu heb, gaat nooit meer weg...ik kan heel goed andere blogs lezen, met een andere stijl, ik twijfel dan niet...leuk bij een ander, maar niet meer bij mijn.
    Ik weet nu precies wat ik wil, en doe geen concessie's meer, want bij twijfel niet doen, heb ik ondertussen wel geleerd.
    Ik vind jou stijl heel leuk hoor Peetje...je hebt hele leuke spulletjes.
    Dus ik hoop dat je niet geheel gaat stoppen.

    Fijne Week nog.
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohh wauw die eerste foto, heerlijk dat oude versleten sfeertje!! En zo leuk de evolutie van het gipskruid te lezen, ik had inderdaad rode rozen en gipskruid in mijn bruidsboeket in de jaren 80 haha;))
    Ik ben al weken bezig ons huis van boven tot onder op te ruimen, er is heel veel weggegaan want ik ben vooral op zoek naar rust in huis... de basis zijn rustige natuurtinten waar ik dan bijv. kussens en kaarsen in een (zacht) kleurtje kan toevoegen. Lekker doen waar jij je goed bij voelt!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's
    Ik heb ook niet een bepaalde style
    Ik houd erg van Brocante, ik merk wel dat ik de laatste tijd meer voor kleur ga
    Dus allemaal gewoon doen waar we ons fijn bij voelen
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super dit bloemetje.........houd er van.....Ben ook minder vaak in blogland....voorjaar he ;)
    Maarre......doe hier altijd juist heel veel inspiratie op.......vind het zo gezellig. Ben in de jaren ook wat gewisseld maar heb 'm nu......;)
    Je vindt vast en zeker helemaal wat bij je past.........let maar op....

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja , gipskruid is terug van weggeweest, vorig jaar ben ik een bloemenzaak binnengestapt om naar gipskruid te vragen , ze dacht vast , hoe ouderwets , haha. Ze zei : Dit verkoopt echt niet meer hoor.
    Leest vast geen blogs...
    Ik denk dat we allemaal wel eens veranderen , daarom zijn interieurs ook overal anders en krijg je een gemengde stijl , ik vind het zeker kunnen.
    Succes , je vind het wel
    Groetjes
    Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En daarom heb ik dus geen woonblog! Dat was eigenlijk de bedoeling toen ik 5 jaar geleden een huisje in blogland kreeg maar vind zoveel andere dingen leuk om over te bloggen. Soms rammel ik er een paar per week uit en soms maar eentje per maand. Succes met je woonstijlzoektocht en je blogblock!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi!
    Ik heb je genomineerd!
    http://janinesbitsandbobs.blogspot.nl/2015/04/i-have-been-nominated.html

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeetje wat krijg jij lange commentaren zeg haha, wel leuk om allemaal te lezen.
    Ik zeg doe gewoon waar jij blij van wordt en denk niet, ooh vinden anderen dit wel mooi, maar eigenlijk doe je dat al toch? Dit is wat bij je past en daar word je blij van en dat gipskruid past ook echt bij jou, nou ja niet gemengd met rode rozen in ieder geval brrr.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi blog!!!
    Je weet de sfeer goed weer te geven met je foto's.
    Ik ga je volgen.

    Omdat ik door mijn ziekte (ik heb het Ehlers-Danlos Syndroom gecombineerd met o.a. Hart en vaatziekte) en beperkingen daardoor, veel aan huis gebonden ben, ben ik een blog en site begonnen waar ik kleine stichtingen, goede doelen en leuke tips extra aandacht geef.
    http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com
    www.geefeenbeetjeliefdedoor.nl
    Als je soms iets hoort of weet dan mag je het best laten weten, dan kan ik het ook vermelden.

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen