vrijdag 17 april 2015

Klossen en nog veel meer...

Allereerst wil ik jullie hartelijk danken voor
 alle feedback die ik kreeg n.a.v. mijn vorige post.
Complete verhalen, lieve steunbetuigingen, tips, maar vooral de herkenbaarheid van mijn 'dilemma' die toch ook bij velen van jullie aanwezig is. Nu kun je natuurlijk niet van een echt 'dilemma' spreken, meer van een tijdelijke 'onrust'. Het belangrijkste blijft toch dicht bij jezelf te blijven, niet meegaan met elke trend die langs komt. Eigenlijk wat ik al deed, maar niet bij stilstond. Toch fijn om dan van jullie te horen dat jullie dat ook in mijn blog waarderen. Sommigen waren zelfs bang dat ik zou stoppen met bloggen. Daar is nooit sprake van geweest, daarvoor is bloggen veels te leuk! Ik kan jullie echt niet missen! Het enige wat ik wel verander is de frequentie van een post plaatsen, dat wordt minder (denk ik). Oké, soms was ik zo enthousiast ergens over dat het vanzelf ging, maar de laatste tijd voelde ik me ook wel eens schuldig als ik niets had te vertellen. Stom natuurlijk! Bloggen moet leuk blijven en geen verplichting. Dat schrijf ik ook altijd bij anderen die daarmee worstelen. Dus waarom doe ik dat dan niet bij mezelf? 


Enfin, ik heb er weer zin in!
 Dus laat ik jullie mijn nieuwste creatie zien: oude houten klossen (via MP) die ik bewerkte met Noir Blanc (K.arwei) kleur chalk black en Past Wax (kleur cement).


Ze waren eerst donker-bruin naar de rode kant. Niet echt mijn kleur. Na de verf opbrengen en iets laten drogen, heb ik met een pluisvrije doek de ergste verf weer wat weggeveegd. Nadat ze helemaal droog waren nog wat Past Wax opbrengen en klaar zijn je vintage klossen. Ze blijven oud maar wel aangepast aan je woonsmaak.  


Het kroontje kocht ik bij een tuin-fair in Nieuwveen
 bij Coen van Dijk (www.coenvandijk-tuinplanten.nl). 
We waren in Zuid-Holland waar we een kleine brocante-route hadden samengesteld (naar aanleiding van het boekje 'Landelijke Leefstijl Gids editie Zuid-Holland & Zeeland (www.landelijkeleefstijlgids.nl).
Toen we daar aankwamen zagen we dat er toevallig dat weekend de jaarlijkse tuinfair werd gehouden. We vielen dus met de neus in de boter...Alleen het weer werkte die dag niet mee: koud en zeer winderig. Sommige standhouders hadden moeite om alles in het gareel te houden en moesten compleet aan hun tent gaan hangen zodat ie niet wegvloog!


Ook kocht ik er dit oude Tjoklat-blik.
 Hij was zo mooi verweerd, dat ik 'm niet kon laten liggen.




Op mijn kleine tafeltje zijn de meeste Paasspullen opgeruimd (was snel klaar dit jaar ;-)).
Het nestje met de eitjes en vogeltjes mocht nog even blijven. Het is tenslotte lente! In de oude glazen karaf deed ik een paar takken jasmijn uit de tuin. Zo fris dat groen! Hopelijk zie ik later ook wat bloemetjes erin komen...ruikt zo heerlijk!



En van manlief, kreeg ik op die fair dit schitterende boek van JDL Franse Finesses.
Als je hier geen inspiratie van krijgt? Je blijft er in bladeren, zo mooi....


Die brocante-route was niet de hoofdreden waarom we in Zuid-Holland waren. We gingen naar "Soldaat van Oranje" in Katwijk. Manlief verraste me destijds op m'n 50e verjaardag o.a. met kaartjes voor deze schitterende voorstelling. En natuurlijk plakte we daar meteen een weekendje Leiden aan vast. We plande het dat weekend omdat het toen tevens onze 29e trouwdag was. Voor het eerst na 10 jaar gingen we weer eens met z'n tweetjes een weekend op stap. Wat een luxe voor ons! Genoten van de mooie stad Leiden en heerlijk gegeten. Even bijkomen en opfrissen in het hotel om daarna naar Katwijk te rijden, naar de Theater Hangaar.

(Google)
 De verwachtingen waren hoog gespannen en het werd dan ook allemaal waargemaakt: wat een indrukwekkende, prachtig in elkaar gezette voorstelling!! Ik was ontroerd en had tranen in mijn ogen. Het kwam echt binnen! En ik was niet alleen...Als je om je heen keek zag je meer mensen die de ander even in zijn of haar hand kneep als die het te zwaar kreeg...

(Google)


(Google)
  
De voorstelling duurt 3 uur, maar het was nog te snel om.
Als je de kans krijgt, moet je echt gaan! 
Kippenvel!!

(Google)

Zo, nu is het toch weer een lange post geworden!



Ondertussen ben ik ook genomineerd!


Maar daarover later meer in een volgende post!

Nieuwe volgers wil ik nog van harte welkom heten. 
Gezellig dat jullie er zijn!!

Rest mij nog jullie een heerlijk zonnig weekend te wensen.
Geniet van elkaar!


liefs, Peetje



25 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat je in blogland blijft!
    Leuk dat je ZuidHolland bent geweest...liggen mijn roots vlakbij Leiden!
    Heerlijk af en toe even weg, wij doen het eigenlijk ieder jaar wel...;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je in blogland blijft!
    Leuk dat je ZuidHolland bent geweest...liggen mijn roots vlakbij Leiden!
    Heerlijk af en toe even weg, wij doen het eigenlijk ieder jaar wel...;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat je samen met je man een weekend bent weggeweest en super leuke dingen hebt gedaan.
    Af en toe heb je dat gewoon nodig.
    Ook heb je de houten klossen weer mooi oud gekregen, ziet er goed uit.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je samen met je man een weekend bent weggeweest en super leuke dingen hebt gedaan.
    Af en toe heb je dat gewoon nodig.
    Ook heb je de houten klossen weer mooi oud gekregen, ziet er goed uit.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peetje, wat heerlijk hè, zo'n weekeinde met z'n beidjes in Leiden, een prachtige stad. De musical Soldaat van Oranje heb ik niet gezien maar de film is veruit mijn favoriet, al sinds hij uitkwam.
    Ik heb ook zo'n Tjoklat doosje, van m'n oma geërfd, met al haar losse knopen, een radeerwieltje en tornmesje er nog in. Mooi om te koesteren.
    Die knoppen vind ik zeer goed geslaagd en het takje jasmijn staat zo heerlijk fris. Toevallig zag ik vanochtend een bloeiende jasmijnstruik, de bloesems ruiken zo lekker.
    Geniet van je weekeinde en tot de volgende keer!
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat jullie samen een weekend naar Leiden zijn geweest. Leiden is een hele sfeervolle stad, we hebben er een keer een rondvaart gemaakt...prachtig.

    Je man weet overigens wel goed waar hij jou blij mee kan maken! Of heb je het hem in het oor gefluisterd hihi. Zulke mooie boeken zijn nooit weg, elke keer zie je er weer iets anders in.

    Ik wens je een heel fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te horen hebben jullie een paar fijne dagen gehad!
    Leiden is een leuke stad. Als wij naar ons vast adresje in Noordwijk gaan, gaan we ook altijd even naar Leiden.
    De klossen vind ik super en je hebt ze ook mooi behandeld.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige post! Leuk die klossen, geweldig om mee te decoreren.
    Ik ben in januari met mijn oudste zoon naar Soldaat van Oranje geweest, ik vond het ook geweldig mooi en zat ook te huilen hoor, zo indrukwekkend. Deze musical moet je gewoon gezien hebben.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo eens even weg met z'n tweeën , je hebt dit echt eens nodig , wij zijn dit jaar ook 30 jaar getrouwd en een eventjes-weg-met z'n tweeën fleurt ons huwelijk alleen maar op :))))
    Wat je ook doet : Genieten !!!!
    Jouw klosjes zijn ook leuk geworden met dat laagje verf .
    Geniet nog van elkaar en het weekend
    groetjes
    Christel van garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had je vorige post gemist, en je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en niet doen wat er momenteel veel te zien is.
    Ik wilde ook nog steeds naar soldaat van oranje, maar het komt er gewoon niet van. Stom eigenlijk.....

    Fijn weekend
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit was weer een post die ik met zeer veel plezier bekeken en gelezen heb!
    Fijn dat jullie zo genoten heb in een paar dagen weg zijn. Even heerlijk bijtanken met zijn tweeën en leuke dingen doen. Lekker genieten.
    De klosjes heb je prachtig bewerkt en geven een hele mooie sfeer!
    Een fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi de klossen...en gelukkig je blijft....hihihihihi...liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De klossen zijn héél mooi Peetje, ze liggen ook mooi in je terinne,
    leuk er eventjes tussenuit met zijn tweetjes, kan goed doen hé !
    Fijn weekend
    Geniet ervan
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peetje,
    Wat weer een gezellig blog verhaal
    Fijn weekend
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige klossen ... en ik ben even naar je vorige post terug gaan lezen .. ik herken het helemaal wat je zegt , ik merk ook dat mijn stijl niet helemaal meer mijn stijl is en wat ik mooi vind om in te wonen ... ik ben donkerder aan het gaan en ik voel me net gelukkiger in lichtere kleuren gecombineerd met zwart ... zo had ik sinds een jaar ook een pot met takken op mijn tafel staan , maar als ik eerlijk moet zijn , ik ben helemaal geen takken madam geef mij maar een echt bloemetje , ik heb de takken met pot gewoon aan mijn zus gegeven , veel frisser nu zo in huis ;-)) dus ik begrijp je 'probleempje' door alle mooie blogs is het moeilijk bij je eigen stijl te blijven , en dan is nu net zo leuk al die aparte stijlen .... dus blijf jij maar hélemaal bij je eigen mooie stijl ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha! Je bent er toch weer! Gelukkig.....we kunnen die mooie posten van je niet missen hoor!
    Wat heerlijk om er samen uit te zijn. Wij zijn geloof ik inmiddels al 4 jaar geleden geweest bij deze musical. Er werd toen geschreven tot...... is er nog een voorstelling en telkens weer kwam je dat tegen.
    Hieruit blijkt wel hoe mooi dit is: mensen blijven komen, hoe duur het ook is.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je klossen prachtig! Ze zijn heel mooi geworden en zo leuk gestyled! Nu heb je me met die foto's en je verhaal toch heel nieuwsgierig gemaakt naar de musical Soldaat van Oranje, ik weet niet hoe lang hij nog draait, maar ik ga nu toch eens informeren naar kaartjes haha!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Help, ik word ook beïnvloed door andere blogs, want ik dacht even dat je de klossen zou gaan gebruiken om er ornamenten op standaarden van te maken hihi, maar zo zijn ze natuurlijk ook prachtig om mee te decoreren. Heerlijk dat jullie er lekker tussenuit zijn geweest; jullie hebben er mooie herinneringen aan!
    Gezellig weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik roep al 2 jaar dat we naar SvO gaan, maar nog steeds niet geweest. Gaaf trouwens die klossen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Peetje....ik ben ook opgelucht....en met enthousiasme lees ik weer jou post....de klossen zijn super mooi en ook ik heb met deze klossen een mooi project gezien...prachtige kleur....en staat mooi in de terrine....het oude blikje is een snoepje en ik had het beslist ook meegenomen. Proficiat nog met je huwelijksverjaardag en wat een prachtig boek....en wat lief van je mannetje....jullie hebben een leuk uitstapje gemaakt....geniet maar lekker van alles en ik wens jou een hele fijne zondag....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo.... dat was weer een heerlijke post om te lezen, Peetje.
    Blij te horen dat je fijn bij jezelf blijft, je weet alles zo mooi te combineren, zoals de stoere klossen in de witte schaal, schitterend!
    Nog van harte met jullie huwelijksverjaardag en wat een prachtig cadeau een bezoek aan het theater.

    Fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat je gewoon blijft bloggen, hoe vaak maakt niet uit, maar af en toe ene gezellige post van je is heerlijk.
    Je klossen zijn zijn heel leuk, gewoon weer iets anders om mee te decoreren.
    Fijn om zo een uitstapje te combineren met een theaterbezoek, \!
    Nog van harte met jullie trouwdag, nog vele jaren samen.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige klossen zo altijd heerlijk om lekker zo bezig te zijn en dan weer van die mooie sfeerhoekjes te maken ... en daar komen weer mooie plaatjes uit ;-) .... nog gefeliciteerd met je verjaardag en je trouwdag ... heerlijk dat jullie zo hebben genoten ... prachtige foto's ... wens je een fijne week geniet ervan x lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk samen een weekend weg en genieten van de voorstelling Soldaat van Oranje! Ik ben nog niet geweest, wil eigenlijk nog wel heel graag.
    Wat een prachtig boek heb je gekregen, heerlijk zoveel inspiratie, daar weet jij wel raad mee:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooi blikje! Mp is zo handig, leuk dat je er je eigen draai aan hebt gegeven. Veel leesplezier ook. Liefs Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen