vrijdag 3 juli 2015

Zon, zee, zand en schelpen...



In mijn grote glazen pot heb ik de dennenappels
 vervangen door zand en schelpen die we door
 de jaren heen op verschillende stranden 
in Nederland en Frankrijk hebben verzameld.


In het vaasje een paar Leeuwenbekjes uit de tuin.


In die tuin is het nu heerlijk toeven onder een parasol.
En voor de nodige verkoeling tijdens deze uitzonderlijke hittegolf, toch maar het zwembad opgezet (wilden we eerst niet doen i.v.m op hande zijnde tuinfeesten), wat natuurlijk ook het nodige werk met zich meebrengt.


Dus schiet het bloggen er een beetje bij in...


Ik had nog gedacht om dan maar eventjes een
 paar kleine posten te maken en ook te blijven reageren, 
want ik vind het zo jammer voor diegene die wel nog steeds de moeite nemen om mooie blogposten te plaatsen, maar nu weinig worden bekeken. 


Maar ook mij lukt het niet.
Daarbij is het ook een zeer drukke periode voor ons met de laatste loodjes van de jongste op de basisschool (kamp-cabaret), de oudste die druk in de weer is met een kamer zoeken in Nijmegen (kijkavonden) en natuurlijk de voorbereidingen van zijn examenfeest voor familie en de grote examenfuif met vrienden, hier in de tuin. En bijna aansluitend vertrekken we dan naar het Franse Bretagne.  



Dus ook ik sluit even mijn blogdeuren.


Wij gaan genieten van de zon, (Bretonse)zee, zand
 en het zoeken  naar
 nieuwe schelpen,
 leuke verhalen,
 mooie foto's van oude steegjes,
oude burchten,
lekker (makkelijk) eten,
 dobberende manlief in opblaasring,
dobberende 'ik' in opblaasring (foto's bespaar ik jullie ;-),
strandkastelen bouwende kinderen (waarbij mama ook driftig meedoet- blijft leuk, hoe oud je ook bent, toch?),
veel lezen (heerlijk!)
brocante-shoppen (psst, vanwege de kids)
Franse XL supermarkten (vooral vergapen aan de verse vis- en schaaldieren en de toetjes-afdeling olalaaa)
veel BBQ-en,
op tijd een verkoelend roseetje,
hopelijk veel insmeren met factor 50,
en weinig truien en vesten aantrekken,
(hoewel dat ook wel eens lekker is na een paar hitte-dagen),
en bovenal gezond weer terugkomen!!

(Google)


Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe en tot blogs!!

Liefs, Peetje

24 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,

    Hier zijn we inmiddels ook in de vakantiemodus en hoewel ik de komende weken weinig zal posten, kan ik het lezen en het reageren toch niet laten, ook niet als ik op vakantie ben. Het is thuis en dus ook elders voor mij mijn hobby en ontspanning. Maar met alle drukte die jij noemt, moet je inderdaad keuzes maken. Spannend om een kamer te zoeken in Nijmegen, die tijd hebben wij ook gehad met onze oudste dochter. Ze zit nu in een mooi studentenhuis (met keuken en toilet wel in studentenstijl hoor) en heeft het daar erg naar haar zin. Ik hoop van harte dat je zoon ook zo'n mooi plekje vindt.

    Ik wens jullie een hele, hele fijne vakantie! Als je alles gaat doen wat op je lijstje staat, dan moet het toch goed komen! Lekker genieten en veilig weer thuis komen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van een heerlijke vakantie!!
    Ik lees s morgens gezellig nog wat posten of surf wat rond, maar als volgende week bij ons ook alles in vakantiemodus is...sluit ik ook mn deuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier gewenst, zowel met het grootse tuinfeest als op vakantie. Heerlijk, die Bretonse omgeving; zo te lezen gaan jullie je niet vervelen.

    Succes met de kamerjacht, wij hebben ons er niet te veel mee bemoeid indertijd. Alleen gezorgd voor het vervoer ernaartoe op de kijkavonden en later maandelijks de portemonnee getrokken natuurlijk :-)

    Ook hier geen geblog de komende tijd, sowieso de laptop minder aan.

    Een heel fijne vakantie en zomer, Peetje!
    Warme groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Peetje, dit had mijn verhaal kunnen zijn! Groep 8 afsluiten voor onze jongste, diploma/feesten, ouderavonden voor onze oudste, straks lekker vakantie in Bretagne! Hoe toevallig. En ook ik kom niet of nauwelijks toe aan blogs lezen, laat staan zelf eentje schrijven :-)
    Geeft niet, komt straks vanzelf wel weer (ik moest nu even m'n administratie bijwerken, maar de pc gaat snel weer uit hoor, veel te mooi weer). Laten we nu maar lekker genieten van de zomer.
    Bretagne lijkt me zo ontzettend mooi. Ik houd jouw blog in de gaten, kom je t.z.t. ook bij mij kijken dan?
    Ik wens je een heerlijke vakantie!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van een heerlijke zoner.....ik lees nog graag blogs lekker buiten op de iPad het maken staat op een laag pitje...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het vergaat mij net zo Peetje! Als het echt zomer wordt gaan andere prioriteiten spelen. Ik merk zelf ook dat ik nog wel lees, dat het niet altijd meer lukt om overal te reageren en dat ik ook van plan ben om volgende week mijn laatste log voor de vakantie te plaatsen. Even tijd voor heel andere dingen, beetje luieren, veel lezen, als het niet te warm is ook nog een beetje genieten van mijn plantenbalkon en andere dingen doen.
    Heel veel plezier in de vakantie, geniet er lekker van en na je Frankrijkverblijf ook weer behouden thuiskomst!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet ervan, Peetje! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog genoeg te doen als ik dat zo lees, maar dan kun je ook heerlijk van jullie vakantie genieten!
    We zien je wel ergens weer verschijnen.

    Fijne vakantie,
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne vakantie geniet ervan.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al wat je daar opnoemt , lijkt me super fijn om te doen en hopelijk komen al de wensen uit het lijstje uit.
    Een hele fijne vakantie en veel plezier in Bretagne en met je tuinfeest .
    Tot binnenkort
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh....ik word helemaal jaloers op je met al die dingen die je opnoemt: geweldig leuk!
    Wij gaan pas heel laat weg omdat er weer een kleinkind op komst is ( en ja, dat is ook geweldig natuurlijk) maar als ik al die leuke dingen lees wat je gaat doen......geniet er van en rust lekker uit!
    We zien je wel weer verschijnen met allemaal mooie foto's.....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet van je vakantie Peetje samen met je gezin!
    Tot over een paar weekjes!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er leuk uit zo met die schelpen en dat zand. Geniet van je vakantie met je gezin!
    We zien je vast wel een keer weer verschijnen. ;-)

    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Groot gelijk hoor,Peetje!
    Zomerstop qua bloggen....ik doe het nu toch ook maar rustig aan,net als de rest in Blogland!
    Fijne vakantie,geniet ervan!
    groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ik heb het gelezen...!!!! Ja brocante shoppen.......!!!! Kan ook niet zonder ;)
    Tot ergernis hier ook van de kids.

    Wens jullie een hele fijne zomer en dobber maar lekker in je bandje hoor.....wil best foto's ;)

    Liefs en tot na de zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja het wordt duidelijk steeds rustiger in bloggerland... steeds meer mensen nemen een heerlijke zomer-blog-pauze en ik neem het niemand kwalijk... Ik kan het alleen zelf niet laten hoor, ik blijf posten, lezen en reageren, ik blijf het namelijk te leuk vinden...
    Ik wens je een heerlijke zomervakantie en ik zie je heeeeeeel graag direct daarna weer terug met alle verhalen en foto's...
    Geniet ervan Peetje,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel zon, zee en brocante toegewenst! Geniet van het prachtige Bretagne!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé Peet, de laatste weken voor de vakantie. Ik herken de drukte die heerst en hier is het ook tamelijk druk, het nieuwe werk en zoonlief is ook geslaagd voor zijn HBO diploma Biometrie. Hij gaat eerst ook op vakantie en dan wordt een fuif gegeven. Ik heb helaas niet zo een prachtige tuin als jullie dus alles moet een beetje compacter. Je vooruitzicht om naar Bretagne te gaan...heerlijk...ik wens jullie een fijne vakantie en een goede reis...veel liefs van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk "vakantie geniet lijstje"! Hier kan ik me wel bij aansluiten :) maar Bretonse zee wordt dan Middellandse zee (ergens in Zuid Frankrijk). Nog twee weekjes wachten.
    Jij hebt voor je Frankrijk vakantie ook nog leuk dingen in het verschiet. Leuk die tuinfeesten! Zeker met het mooie zomerse weer van de afgelopen dagen.
    Ik wens jullie een fijne vakantie! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oohh gaan jullie naar Bretagne? Wauw daar ben ik wel een beetje jaloers op..Jullie gaan daar vast en zeker genieten!
    Denk nog even aan "monsieur Moustache" als je daar bent ;)

    ** en heeeeeeel veel succes met jullie ophande zijnde tuinfestijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super zomers sfeertje!
    geniet van je vakantie! je laatste plaatje is zooooo leuk:))))
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Klinkt allemaal heel fijn, fijne vakantie...de onze zit er al op...
    En hopelijk heb je lekker weer...lekker rust...en kom je blij weer terug..

    BeantwoordenVerwijderen