maandag 31 augustus 2015

Quimper


Na regen komt zonneschijn, zelfs in Bretagne! Heerlijk om deze warme gloed, die alles in een nog mooier daglicht zet, weer eens te zien. Wij genoten van Quimper in het zonlicht:


In verband met een Festival marcheerde een jeugd-muziekband door de straten. Een mengeling van Schotse en Franse klanken met Keltische invloeden. Als je daar niet vrolijk van wordt... 



Quimper bezit nog vele vakwerkhuizen in de binnenstad en is een typische Bretonse stad. Loop lekker mee...



De kathedraal Saint-Corentin uit de 13e en 15e eeuw.




















Hoe zoet wil je het hebben? Hier springt toch spontaan het glazuur van je tanden, hihi.
Je kon er nog nét een rondje om de tafel maken, voetje voor voetje...





Gezellige drukte, maar niet té...




En met dit weer kun je tenminste 
weer eens een terrasje op zoeken.



Quimper is een gezellige stad met een aanbod van verschillende winkels en restaurants.
En we genoten ervan om eens even te puffen van de warmte...Maar helaas was dit van korte duur, want de volgende dag bleek die zon weer snel verstek te gaan achter dreigende wolken. Natuurlijk nét toen we een dagje strand hadden gepland (tja, soms houdt het weer zich niet aan buienradar :-((


Hier scheen nog een heel mager zonnetje op de vele keitjes (met mijn eigen kei eroverheen lopend, auw, auw....)


Langs de kust hier zijn verschillende surfscholen. Tja, wat wil je met zoveel wind...



Ja, ja, we zien hier nog nét de laatste streep blauwe lucht.







Onze buit van strandvondsten...nee, de flipflops zijn van ons, met vooraan de bootjes...eh, slippers van de oudste zoon: maat 46...


De strandspullen bleven in de auto. Strand moest nog even wachten...Maar het komt goed!
Bretagne heeft zoveel meer te bieden, alleen het weer is dus wel een dingetje als je Zuid-Frankrijk bent gewend. Dus toerden we met de auto langs de kust, op zoek naar dat zonnetje, wat wel beloofd was. En ondertussen kwamen we hele leuke plekjes tegen, zomaar in 'the middle of nowhere'...
Maar dat zien jullie in een volgende post...

Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Dank je voor deze heerlijke rondleiding door Bretagne, Quimper is een prachtige stad. Zelf houd ik erg van het Quimper servies. Ben je dat nog tegengekomen?
    Dag, CL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat servies zie je vaak in de etalages liggen en als je de 15e foto bekijkt, zie je de borden rijkelijk aan de gevel hangen. Ikzelf ben er niet zo dol op, mij nét iets te bont, maar als je fan bent is dit natuurlijk dé plek om te bezichtigen.

      Verwijderen
  2. Die stad ziet er heel mooi uit en helemaal met het zonnetje erbij.
    De foto's van jullie kinderen op het strand zijn prachtig, het lukt mij maar zelden om mijn kinderen met z'n drieën op de foto te krijgen, de oudste duikt meteen weg zodra ik mijn camera pak.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende post, leuk!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke post weer ik heb er van genoten....prachtige vakantie kiekjes liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's.
    Fijn dat we even mee mogen genieten van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh wat een heerlijke vakantie! en wat een prachtige plaatsen hebben jullie bezocht zeg! Echt genieten!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat veel moois hebben jullie gezien, Peetje!
    Ik ben met heel veel plezier meegewandeld.
    De foto's op het strand met je kinderen zijn ook prachtig.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kathedraal, schitterend hoor. De plaats zelf ziet er ook heel mooi uit. Gelukkig maar dat jullie hier konden genieten van een zonnige dag.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het kijken naar de kathedraal alleen al is de moeite waard, ik vraag me altijd af hoe de mensen het in die tijd voor elkaar gekregen hebben om dit te bouwen...geweldig!
    Bretagne is erg mooi, jammer van de zon, die niet zoveel kwam...maar een dagje strand blijft leuk, zker met strandvondsten:)


    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleurrijke foto's, ik heb ervan genoten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's, zo heb ik ook even de Franse sfeer geproefd, want wat hebben we die gemist deze zomer.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n leuk stadje , vooral het pleintje met terrasjes .
    Jammer dat de zon zich niet liet zien maar de foto's zijn prachtig.
    Uitkijkend naar je volgende post ......
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende foto's, wat is het daar mooi zeg! Je strandfoto's zijn ook zo leuk!! Kom maar op met je volgende post!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke stad! Dank je wel voor de stadswandeling. Frankrijk blijft leuk! Zo'n dagje strand zonder zon vind ik ook altijd leuk maar ik snap wel dat jullie op zoek waren naar de zon! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Werkelijk prachtig en ik hoop er ooit eens naar toe te gaan. Die kathedraal super mooi en zo leuk je compositie op het strand....de roeibootjes ben ik gewend...ik heb er 2 met die maat haha..Bedankt dat we weer mee mochten genieten....en je foto's zijn super mooi....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig gebied is het daar, en die strandfoto's zijn ondanks het gebrek aan zon, nog behoorlijk sfeervol geworden! Wat een prachtige luchten hingen daar, zeg! Ben benieuwd naar je volgende blog!

    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk genoten van je prachtige foto's! Jullie hebben genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben, na het lezen van deze post, nog even terg gaan kijken naar je andere posten van je vakantie. Wat jammer van het weer! Maar zo te zien hebben jullie er niet al te erg onder geleden! In Honfleur ben ik ook een paar keer geweest: zo'n leuke stad! Maar dat is meer Normandie. In Bretagne ben ik nog nooit geweest maar hoor( en zie nu bij jou) er altijd mooie verhalen over dus wie weet brengt de sleurhut ons daar nog eens naar toe.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Peetje, wat heb je ons weer mooie foto` laten zien, als ik de foto`s bekijk waan ik me in de middeleeuwen, met al die oude huizen. Ik geloof graag dat je het daar naar je zin heb gehad. Nog fijne dagen en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk stadje, echt Bretagne. Jammer van het weer op jullie stranddag maar het levert wel weer mooie foto's op:)

    BeantwoordenVerwijderen