dinsdag 4 augustus 2015

Weer opgeladen



We zijn weer terug in blogland. Na twee weken Bretagne en nu nog 1  week lekker thuis wat rommelen, kunnen we er, denk ik, wel weer even tegen. Tot de volgende vakantie...
We hebben ontzettend veel gezien daar. Het is een prachtige streek, alles goed te rijden (een actieradius van anderhalf uur geeft al heel veel te bekijken!) heel afwisselend, alleen het weer is wel een dingetje.
Het is in het algemeen nét wat kouder als ons kikkerlandje. Hoe meer we naar het zuiden vertrokken tijdens onze eerste vakantiedag, hoe kouder het werd! We vertrokken hier met 28 graden, volop zon, en kwamen in Honfleur, onze tussenstop met overnachting, aan met 15 graden en miezerig weer. En voor de rest van de vakantie hebben we geregeld een natte dag gehad, maar gelukkig ook hele mooie dagen, waarbij we al blij waren met 20 graden (voelde voor ons dan aan als 25 graden zodat we toch in een topje konden rondlopen, wij dames dan, hihi). Ook 's avonds koelde het behoorlijk af en waar we vooral van baalde was de vochtigheid dan. Alles sloeg neer op de terrasmeubels en dus ook op het droogrek. We kregen het niet droog. Op een gegeven moment toch maar de verwarming aangezet om een beetje bij te drogen. Ook de dagjes strand zijn anders dan we gewend waren: wat een zeewind!
Eén keer raasde er zelfs een heuse windhoos over het strand en nam o.a. het opblaasbootje van de jongste mee de lucht in! Ik heb mijn kinderen nog nooit zo snel in aktie gezien!! Maar het bootje is gered. Wel hadden we er opeens een badlaken bij van een andere strandgast! Maar als je via Buienradar of Meteo-France kijkt, naar de windsnelheden (en uiteraard temperatuur) kun je ook meer beschutte plaatsen vinden, ontdekten we later, zoals in de mooie baai bij Kerleven.
Maar Bretagne zelf maakt zoveel goed: ik wil het jullie laten zien in verschillende foto-sessies, maar wel afgewisseld met 'gewone' posten. Ik bleef maar foto's maken , zo mooi is de omgeving!
Even een impressie om jullie warm te maken...

























En? Smaakt het naar meer? Willen jullie weten wat jullie allemaal gezien hebben?
Dan neem ik jullie graag mee naar de komende foto-sessies met tekst en uitleg.

Fijn om weer terug te zijn.
Ik ga even de tijd nemen om jullie posten bij te lezen. Een heel werk heb ik al gezien, maar heel leuk om te doen!
Tot blogs!!

Liefs, Peetje



12 opmerkingen:

  1. Gezellig dat je er weer bent, Peetje. Bretagne lijkt mij een prachtige streek, maar de onzekere weersverwachtingen hebben mij nooit overtuigd die richting op te gaan. Honfleur schijnt ook erg mooi te zijn, daar zou ik in een voor- of najaar wel eens naar toe willen.

    Kom maar op met je vakantiefoto's hoor! Zelf merk ik regelmatig dat interieurposten veel meer lezers trekken, maar ik vind juist de verscheidenheid in onderwerpen leuk. Bovendien mag ik zelf ook graag wat van de wereld zien, dus ook door andermans foto's.

    Succes met bijlezen ;-)! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi daar he, ben jaren geleden ook in Honfleur geweest. Heb geslapen in hotel Le Chat...geweldig.....wat een mooie streek!En maar een paar uur rijden! Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je terug bent, Peetje en wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Een heel mooi voorproefje.
    Bretagne is prachtig, maar net wat je zegt, dat weer hè!
    Gelukkig kun je er nu weer (even) tegen en heb je hier in Nederland de komende dagen mooi weer voor de boeg.
    Veel leesplezier op de diverse blogs.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je weer terug bent. Bretagne en Normandië zijn inderdaad prachtig. Ik vind de eb en vloed daar ook zo fascinerend. En dan die golven die over de boulevard slaan bij harde wind....
    Geniet nog lekker van thuis, het is hier prachtig weer.

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn er nooit geweest....het trekt ons niet vanwege het weer. Maar als ik de foto's zo bekijk is het inderdaad heel mooi. De foto van de rotsen in het water....het is toch net of je in een of ander ver land zit :))
    Het is dan ook weer heerlijk als je weer thuis komt.
    Geniet nog van je week!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je weer in blogland bent! Mooi deel van Frankrijk alleen is daar het weer inderdaad net wat minder ... maar de prachtige omgeving maakt dat zeker goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Peetje, ik was ook in Bretagne. Voor het weer hoef je daar inderdaad niet heen te gaan, maar wij zijn geen mensen die in een ligbed in de zon willen liggen, dus voor ons maakt dat niet uit. Ik vond het prachtig daar en ben benieuwd waar jij geweest bent. Wij zaten in de buurt van Dinard en St.Malo (noord- Bretagne). Ik ben zeker benieuwd naar je volgende post!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige foto's, ben even met je meegereisd,
    Groetjes l

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke vakantie kiekjes....welkom thuis ....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig is het daar he Peet, wij waren er n aantal jaren geleden ook!
    Mooie foto's en graag nog meer!
    Lieve groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee , leuk , je bent weer terug .
    En je hebt er blijkbaar super van genoten .
    Al een mooi voorproefje op wat komen gaat .
    Fijn weekend
    Christel Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé Peet, leuk dat je er weer bent....alhoewel ik zelf ook niet zo heel veel geblogd heb en nu zelf nog geniet van onze vakantie...met heel veel doen waar we zin in hebben...tuinieren, fietsen en echt luieren...we zijn niet weg geweest maar voor ons is dit geen probleem. Je fotoreportage is prachtig van Bretagne en daar zou ik zelf ook nog wel eens heen willen...supermooi allemaal...dus ik verheug me weer op de volgende.....fijne zondagavond nog en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen