vrijdag 4 september 2015

Ballonvaart


Manlief kon in het voorjaar zijn bon verzilveren voor een ballonvaart van Greetzz.
Samen met zijn broer, die ondertussen ook al een bon had gekregen (ondertussen allebei Abraham allang gezien) togen ze naar Landgraaf om op een campingterrein van Pinkpop dit ballonneke uit te vouwen.

Toch even kijken of onze mannen ook wel veilig waren in dit mandje. Maar er hingen genoeg lussen, anti-slip op de vloer en de wanden waren goed gepolsterd (net als onze mannen zelf, hihi).

Het uitvouwen kon beginnen...





Om de mand op de plek te houden (er onstaan flinke krachten door de wind op de ballon) moesten een paar passagiers al als contra-gewicht fungeren...(dan zou je toch denken dat ze daarvoor onze mannen....hihi). Maar die kregen een andere taak: ballonneke vast houden!




En dan is het vlug instappen. Manlief kreeg nog snel mijn foto-toestel in de handen gedrukt (met keycord om de nek, je weet maar nooit!). Mijn schoonbroer lijkt zich af te vragen óf dat wel goed gaat...



Dat het dus niet altijd goed gaat, zien we hier: 
doordat er toch meer 'vlagerige' wind staat dan verwacht, botst de mand tegen de vooruit van het busje. Resultaat: lakschade en een flinke barst in de vooruit. Collateral Damage heet dat, maar ik denk dat de baas van Greetzz niet zo blij is...


Nog even de reflexen testen bij de deelnemers...



Dan zijn ze 'los'!
Het grote genieten kan beginnen...






Wij worden steeds kleiner tot we nog maar stipjes zijn. Maar zij ook. Bij het wegrijden van het terrein zagen we ze als een klein stipje aan de horizon.
En wat onze mannen allemaal zagen, kunnen jullie bekijken in een volgende post.


De landing ging super. Ze stonden zo stil.



Deze meneer was ontzettend blij met zijn ballon, hihi....
Geloof ik ook wel, maar eigenlijk was hij de lucht uit de ballon aan het duwen. Geeft toch een koddig gezicht...


Ik bedoel maar...

Liefs, Peetje

  

18 opmerkingen:

  1. Haha, inderdaad ziet dat er erg grappig uit, de laatste foto's !
    Lijkt me super om te doen, als je het durft. maar in een klein reuzenrad op de Libelle Zomerweek stond ik al doodsangsten uit, dus helaas niet voor mij...
    Ondanks de schade aan de auto hebben de heren het er goed afgebracht,en zijn ze heelhuids geland!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig !!!.......fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel stoer hoor, ik weet niet of ik het zou durven. Maar het moet geweldig gezicht om Nederland van bovenaf te kunnen bekijken. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat ervaren hebben. En ja...die laatste foto's zijn wel heel komisch :-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat enorm leuk, Peetje, dat je hierover een post gemaakt hebt. Wat zullen je man en z'n broer genoten hebben!
    Ik ben benieuwd naar de foto's die ze 'op hoogte' gemaakt hebben.
    Werden ze ook gedoopt, zoals meestal gebeurt?
    Fijn weekeinde!
    Warme groet, Gerda (voorheen van het Woonstek-blog; ben een nieuw blog begonnen, nu met een iets andere opzet)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zal een mooi avontuur zijn geweest, Peetje! Lachen, die laatste foto's, het is dat je erbij vertelde
    wat 'ie aan het doen was...Gezellig weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een belevenis!! Ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik heb best wel een beetje hoogtevrees maar ik heb me laten vertellen dat je daar in de luchtballon geen last van hebt..
    Ik ben benieuwd naar je volgende post!

    Fijn weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh wat een mooi cadeau!
    Het moet een magnifiek gezicht zijn als je erin zit en over de aarde zweeft.
    Wat leuk Peetje , om zo eens mee te mogen kijken hoe dat gaat!
    Die laatste foto's zijn inderdaad grappig.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Fijn weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een knuffel ballon, hihi. Maar zonder gekheid, wat een leuk kado zeg.zelf zou ik het niet zo goed durven, maar het ziet er wel super uit. Ben benieuwd naar de foto's van bovenaf.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een ballonvaart is altijd spectaculair, je man bofte dat hij dit cadeau kreeg...wow super hoor.
    Alhoewel ik zelf nog nooit mee geweest ben, heb ik er diverse zien opstijgen, meegeholpen enz. en ook zien dalen, ik blijf het geweldig vinden.
    De reportage vanuit de lucht zal zeker de moeite waard zijn.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie fotoreportage! Spannend zo'n ballonvlucht. Ik ben benieuwd naar de foto's van je man! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh wat lijkt mij dit geweldig, ik wil het ooit ook een keer meemaken.
    Ik ben erg benieuwd naar je volgende post!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou best een spannende onderneming zeg!
    Het ziet er dan ook wel heel indrukwekkend uit.
    Fijn dat ze veilig geland zijn en ik hoop dat ze hebben genoten.
    Ik kijk uit naar de foto's vanuit de lucht.

    Fijn weekend en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe spannend , ik zou het niet durven . Ik zeg altijd , geen ballonvaart voor mij hoor ;))
    De laatste foto's zijn grandioos .
    Ik ben wel benieuwd naar de foto's hoog in de lucht , daar ik het toch nooit zal meemaken , hihi.
    Groetjes,
    Christel , Garcya's place.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lijkt me geweldig om te doen, maar of ik het zou durven? Ben zo benieuwd naar de foto's vanuit de lucht!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Peetje, wat moeten jullie mannen genoten hebben om zoiets mee te maken hoog in de lucht, hopelijk hadden ze geen last van hoogtevrees.Ik wens je een fijne week en groetjes van mij,Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, het is zo'n prachtige ervaring. Voor mij is het alweer een jaar geleden, maar ik ervaar de stilte nog steeds als ik een ballon zie. Mijn zoon is twee weken geleden met een ballon mee geweest, en die ging pal over zijn en ons huis, en dat maakt het dan nog specialer.
    Maar hoe dan ook, het is prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou dan is hij misschien wel bij ons overgevlogen....haha...ik woon weliswaar aan het andere einde van Landgraaf maar wie weet als ik je volgende foto's zie....Ik vind het wel een hele onderneming hoor en mij kreeg je er echt niet in....lijkt me wel prachtig om te zien van boven....In onze vakantie ging er een ballon opstijgen achter ons huis op een weiland.....ben ik snel gaan kijken...fijne avond en ik ben echt benieuwd naar de andere foto;s....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooo...geweldig, dat wil ook al zo lang!!

    En jij ging niet mee? Ik zou niet geaarzeld hebben...hup het mandje in....

    Lijkt me zo'n mooie ervaring!

    Lieve groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen