woensdag 23 september 2015

Phare d'Eckmühl

We waren onderweg naar de Phare d'Eckmule toen we door een klein dorpje reden en ik, in de bocht, dit beeld spotte...creepie!

De kinderen moesten lachen om mijn kreet, maar ik vond het nogal een eng beeld, als je zo om de bocht komt. De setting van een horror-film is er niets bij...
Het is een beeld ter herinnering aan alle slachtoffers van de 1e w.o.
Wat is er mis met een wit duifje of zoiets zou ik zeggen...hihi.


Enfin, we waren dus op weg naar de vuurtoren Phare d'Eckmühl in Penmarch.
 En we vonden 'm ook (niet zo moeilijk natuurlijk met een hoogte van 65m, één van de hoogste van de wereld).


Jammer, de foto is wat donker geworden. Het weer werkte even niet mee, want er schoof net weer wat bewolking langs.


De vuurtoren is gebouwd in 1895.


Na eerst in de rij te staan wachten om binnen te komen (alles wordt nauwgezet bijgehouden in een schrift hoeveel mensen naar boven gaan en weer naar onder komen d.m.v streepjes zetten), wacht je de spiraaltrap met 307 treden!



Hele goeie kuitspieroefening!




Maar na veel gehijg ben je dan boven...










Hoger mochten we niet...mmm, ik had best wel eens daarboven de immense lamp willen zien!




Volgende keer neem ik jullie mee naar Vannes.

Nieuwe volgers wens ik van harte welkom.
Gezellig dat jullie er zijn!

Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig uitzicht hadden jullie daar! Het was dan misschien wel een conditieslag en een aanslag op de kuiten, maar het was ook absoluut de moeite waard hoor. Gelukkig ook dat dat ene beeld niet naar boven kwam zweven hihi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het prachtige uitzicht was de klim meer dan waard, zo te zien. Een indrukwekkende toren, ook van binnen.
    Ik kan me voorstellen dat je schrok van dat onheilspellende horror-beeld; zou ook voor het duifje gaan, als er toch herdacht moest worden :-)
    Benieuwd naar je volgende etappe.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een klim maar dan heb je ook wat. Prachtige trap trouwens! En leuk, Vannes daar zijn we ook geweest en ik maakte er toen ook een post over. Eens kijken of we hetzelfde zagen:) Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het beeld ook eng brrrrr! Die foto's van die spiraaltrap: prachtig! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het uitzicht was de klim waard. Mooie foto van de trap trouwens. En voor het beeld zou ik één straatje omlopen, hij komt inde d daad zo uit een hoor film.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, ben blij dat jij foto' s hebt gemaakt, want ik vind die hoogtes echt niets..manlief gaat altijd met de kids torens in, neemt dan de camera mee, zodat ik mee kan genieten;)
    Wel een goede conditietraining!!
    Het uitzicht is wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, ben blij dat jij foto' s hebt gemaakt, want ik vind die hoogtes echt niets..manlief gaat altijd met de kids torens in, neemt dan de camera mee, zodat ik mee kan genieten;)
    Wel een goede conditietraining!!
    Het uitzicht is wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, wat een uitzicht en ook nog gespierde kuiten op de koop toe!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een beeld idd. Zou niet de enige zijn geweest die zo zou hebben gereageerd. De dochter moet daar ook niks van hebben, net zo min als van porceleine poppen.
    Alhoewel zij dan weer wel naar horrorfilms kijkt brrrr
    Wat een uitzicht, super!!! Geslaagde vakantie verder
    Fijne dag

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Peetje!
    Wat een prachtige uitzichten en de toren is vanbinnen ook heel mooi!
    Ik heb het beeld eens goed bekeken, ik vind hem eigenlijk wel mooi. Maar als je er onverwacht voorstaat kan ik me de schrik voorstellen, ook omdat hij zo donker is. Smaken verschillen....
    Maar het is weer een prachtige reportage!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi uitzicht! Wat n zere kuiten zal je gehad hebben... petje af. Ik had al lang gegild: is er hier geen lift ofzoooo :-)
    En dat beeld.. ook niet mijn ding hoor, zit je net in vakantiemodus achter t stuur, haha!

    Fijne dag,
    Groetjes Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat he........
    Prachtig uitzicht dat was de moeite wel waard toch.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's en wauw wat een uitzicht en wat een mooie trap!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Brrrr echt wel creepy...
    Maar het uitzicht is prachtig! '
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi, die vuurtoren. Heel lang geleden was ik daar ook (wel meer dan 10 jaar). Helaas konden we toen niet òp de vuurtoren. Leuk om nu bij jou te zien hoe het daarboven is.
    Bretagne is prachtig hè, het is ook bij mij wel een favoriete streek. Ik kijk uit naar je volgende blogpost, iets korter geleden waren wij ook in Vannes.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha ja dat beeld is inderdaad creepy, dat is het goede woord, geef mij ook maar een duif hihi!
    Wat een prachtig uitzicht daar, wat zul jij spierpijn gehad hebben de volgende dag ;)
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die foto van de binnenkant van de vuurtoren. Super! Net een spiraal van een slakkenhuisje. Ik heb weer genoten en ga graag mee naar Vannes. Groetjes,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een creepy beeld inderdaad haha! Oh en wat een uitzicht van die vuurtoren. Heel mooi! Maar wat een treden zeg, hoewel ik dat voor zo'n uitzicht ook wel ervoor over had. En ik ben nu al benieuwd naar je volgende bericht. Fijn weekend! :-)

    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wowww wat een mooie foto, die net boven de tekst staat "hele goeie kuitspieroefening". Prachtige foto...die kleur...dat licht...geweldig!

    Groetjes, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wowww wat een mooie foto, die net boven de tekst staat "hele goeie kuitspieroefening". Prachtige foto...die kleur...dat licht...geweldig!

    Groetjes, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WT een mooie toren...heel indrukwekkend, en een pracht van een trap.....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat een klim, maar het uitzicht is prachtig!

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen