maandag 28 september 2015

Rijdend bankstel.


Manlief heeft naast het klussen nog een andere hobby: motor rijden!
Hij had zijn motor-rijbewijs nog eerder dan zijn auto-rijbewijs, dus je kunt wel zeggen dat hij een echte fan is. En dan niet van zo'n 'buikschuivers' ofwel race-motoren, maar hij prefereert meer de 'comfortabele' zit, rechtop genietend van al het moois wat langs je zoeft. Een toer-motor dus. Of zoals ik het noem: een rijdend bankstel...Want ook ik moet toegeven dat het heerlijk zit. Alleen wordt het erop en eraf stappen met de jaren wat moeilijker...ehum...
  

Na jaren geen 'rijdende' motor te hebben gehad (het 'wrak'
stond voornamelijk in de weg, want je kon er niet veilig meer de weg mee op), begon het toch weer te kriebelen en werd het wrak ingeruild voor een nieuw 'oudje'. Deze is ook al heel wat jaartjes oud (meer dan 30 jaar!) maar mijn man's motorhartje ging toch sneller kloppen bij het zien van dit exemplaar. Tja, het is eigenlijk net als met brocante, zal ik maar zeggen, wij houden alle twee van oude spullen, hihi.
 Nu gebruikt hij 'm niet alleen voor toer-tochtjes die we soms maken, maar ook voor het woon-werkverkeer. Tenminste, zo lang het weer het toelaat. In de winter is het nu eenmaal toch fijner met een dak boven je hoofd...

Maar op een mooie dag in augustus maakten we dus een toertochtje door Zuid-Limburg (Nederlands én Belgisch gedeelte). Via een vereniging kregen we de route en ik was de navigator achterop. M.b.v. intercom gaf ik de aanwijzingen. En dan is het gewoon genieten...







Kasteel Vaalsbroek waar momenteel Hotel Bilderberg in is gevestigd.











Toscane van het noorden!




Tja, en als vrouwlief een blogster is,
 wordt dat natuurlijk vaak stoppen voor een foto...




In Wylre kwamen we langs de bierbrouwerij Brand.
 De koperen ketels glommen je tegemoet.


In de spiegeling zie je de kerk van Wylre...



En mij...


Tussenstops zijn natuurlijk noodzakelijk tijdens zo'n toertocht.
Even de benen strekken en de innerlijke mens versterken.
In deze omgeving is er genoeg keus om dit te doen bij een leuk cafeetje of bistro.







En op rustige wegen kun je zelfs vanaf de rijdende
 motor foto's maken!


Het was een heerlijke zonnige dag om zo'n toertochtje te maken. We hebben echt genoten!
We sloten de dag af bij een restaurant dat een geweldig uitzicht gaf op het Belgische gedeelte van Limburg met z'n heuvels en dalen.




En dit uitzicht viel ook niet te versmaden!
Yummmm!

Ach, en worden we te oud om zelf te rijden, 
dan valt er altijd wel wat te regelen...


(Pinterest)


Liefs, Peetje

21 opmerkingen:

  1. Mooie foto' s van een genietdag!
    Stoer hoor achterop klimmen en ik zie jou idd wel gaan zoals op je laatste plaatje!
    Lekker de wind door je haren en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ene middag dat ik eens mee mocht kan ik me nog goed herinneren...
    Bij N. kriebelt het ook.. maar ja als Zelfstandig Zonder Poen is het er nog niet van gekomen. Dat motor rijbewijs.. of die motor. Maar ooit....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk genieten in de buitenlucht.
    Mijn man en ik doen dat ook graag op de scooter.
    Elke keer weer wat nieuws ontdekken.
    Helaas gaan we nu het slechtere weer tegemoet dus moeten we weer even geduld hebben.
    Veel plezier met de tochtjes.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je was vast niet de enige op de weg. Ik heb er ook veel gezien afgelopen weekeind. Zelfs hetzelfde model motor! Prachtige foto's een promotie blog voor Limburg. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's van de omgeving. Het lijkt wel of je in het buitenland was. De laatste foto was helemaal top, haha.

    Gezellige dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik jaren geleden een keer een motorrit maakte met mijn neef, vond ik het superleuk om bij hem achterop te zitten. Inmiddels vind ik motoren vooral eng door de kwetsbaarheid in het verkeer. Maar ik heb er zeker wel beelden bij dat het gevoel van vrijheid heerlijk is. Jullie hebben samen een hele mooie tocht gemaakt.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige motor, daar heb je tenminste nog eens een goede zit op.
    Een mooie rit hebben jullie gemaakt. Wat een prachtige foto's laat je zien uit het zuiden van het land!
    Ik heb echt genoten van je mooie foto's!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fantastische tocht hebben jullie gemaakt en wat een prachtige plaatjes heb je geschoten. Ik heb ervan genoten.
    Inderdaad, alsof je in het buitenland was en dat zó dicht bij huis.
    Die kop van die ram had je zeker wel willen meenemen naar huis, of niet? :-)
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha.....leuke post ..fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb er hier ook zo eentje in huis , van jongsaf aan .
    Hij heeft jaren geen motor meer gehad maar dat virus sterft nooit haha.
    Nu toert hij rond op een éénzitter van H.D.
    Jullie motor is echt wel een luxe , zo met z'n tweetjes lijkt me heerlijk om te doen .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke tocht! Ik kan me voorstellen dat je vanaf de motor alles beter, helderder en mooier kunt zien dan vanuit de auto. Leuk dat wij even mee mochten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die laatste foto, geweldig!
    Prachtige omgeving.

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk zo'n motortochtje! Ik mocht als kind af en toe even bij mijn oom achterop de motor. Hij woonde in Zuid-Holland en kwam dan naar Friesland voor de motoren-Elfstedentocht. Na de tocht kwam hij bij ons eten; ik zie 'm nog zitten in zijn leren motorpak, bibberende van de kou, aan de warme soep. Met broer/zussen om de beurt een ritje achterop zijn motor als hij weer was bijgekomen, geweldig was dat!
    Later ook wel eens bij mijn broer achterop gezeten, maar nu al jaren niet meer.
    Jullie wonen in een prachtige omgeving; ik wens jullie nog heel veel mooie (en veilige) tochtjes samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Peetje Peetje...hoe blijf je het toch doen ? Wat was het weer suuuuper genieten
    van de prachtige streek die je vastlegde op je plaatjes....echt terug wegdromen in
    de zomer ....zo mooi !!! Héél benieuwd waar de plaatjes (ongeveer) genomen zijn
    waaronder je schreef "Toscane van het Noorden" wat is het daar prachtig zeg !!!!
    Hééél fijne week nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Dat "Toscane van het noorden" ligt tussen Eys en Wittem in. Mooi daar, je kunt foto's blijven maken...de bomen lijken daar op de pijnbomen in Zuid Europa... maar dan 'gewoon' in Nederlands Limburg! Sjoen hé! (Limburgs: mooi hé!)

      Verwijderen
  15. Geweldig mooi en op een moter zie je zoveel meer dan vanuit een auto. Jullie hadden inderdaad heerlijk weer, echt genieten met een grote G!
    Heb je die laatste foto al aan je kinderen laten zien als hint hihi ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om dat op de motor te doen en wat een geweldige omgeving hebben jullie daarvoor uitgezocht! En wat een mooie foto's heb je gemaakt.....ik herken het wel dat gevoel van manlief die elke keer moet afstappen omdat de vrouw foto's wil maken! Alleen doen wij dat dan met de fiets!
    Hihi......die laatste foto is hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's hoor!! En die laatste, echt, hahahaha
    Denk dat er velen jaloers zijn op de weg in de files....want die zijn met de motor goed te doen.....wel goed opletten geblazen dat de medeweggebruikers je ook zien.
    Nog vele veilige kilometers met jullie rijdend bankstel en hopelijk nog lang tot de winter intreedt.
    Fijne dag

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt me echt heerlijk om zo achterop mee rond te toeren! En zeker als je in een bankstel zit :))
    Mooie omgeving! Zo dicht bij.....maar we komen er eigenlijk veel te weinig :((

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gaaf!! Ik zou ook zo achterop gaan zitten, wat heerlijk om zo rond te toeren! Wat hebben jullie een mooie toer gemaakt, ja dit is echt genieten!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is os Limburg toch sjoen he....prachtige foto's heb je gemaakt en een super leuke tour....in mijn vorige leven reden wij ook motor...maar een racemotor.....rondkijken was er niet bij....en daarna een ongeluk (zonder mij) Ik hield het daarna echt voor gezien. Op deze prachtige motor en niet met zulke hoge snelheden lijkt het me heerlijk.....goed idee van je lief....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen