dinsdag 15 september 2015

Zomaar langs de weg in Bretagne...

En dan rij je over de kustwegen van Bretagne op zoek naar een heerlijk plekje mét zon, kom je zoiets tegen.

 La chapelle de Languidou in Plovan, een ruïne van de kapel uit de dertiende eeuw.











 Tegenover deze ruine is een picknickplek onder een aantal fruitbomen. Het zonnetje begint door de bewolking te breken. En omdat het toch ondertussen lunchtijd is geworden, besluiten we om deze 'geschiedenis-stop' tevens te gebruiken om lekker te lunchen met chocolade-broodjes, brioches en kant en klare sandwiches die je hier veel ziet. 
De zon breekt tenslotte echt door en verdrijft de bewolking snel.
We gaan weer op pad...

...en zien dit in een klein verslapen dorpje...









Restauratie van een boog.
 Goed dat er mensen zijn die dit kunnen én dat er nog geld voor is. Hoe anders zou de wereld zijn, zonder die vaklui die zorgen dat we kunnen blijven genieten van al dat moois met een hele geschiedenis erachter...?


Gelukkig vonden we daarna toch een strandje waar we nog even konden genieten van het mooie weer dat Bretagne gelukkig óók heeft.















Onze dag was nog niet om...er is nog een vuurtoren in Pen March die we graag wilden bezichtigen. Maar dat zien jullie in een volgende post...

Liefs, Peetje

21 opmerkingen:

  1. Wat is Frankrijk toch een prachtig land met een rijke geschiedenis.
    Fijne dag en ik kijk uit naar je volgende post

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Peetje, vielen Dank für diesen Post! Atemberaubende Photos hast du uns gezeigt, wie schön... Bretagne steht auch noch ganz oben auf meiner Liste der Reiseziele... Hab wunderschöne Zeit und alles Liebe, Grażyna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige omgeving is dat, mooie foto's heb je gemaakt.
    Heerlijk genieten van al die oude monumenten.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige omgeving! Dat is echt een meerwaarde van dit deel van Frankrijk...er is zoveel moois overgebleven van vroeger! En toch fijn dat de zon ook doorkwam ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja , dan kom je zoiets tegen , zo'n ruïnes spreken tot de verbeelding hè.
    Geschiedenis , cultuur , strand en zee , het zijn juist die combinaties die de vakantie heel leuk maken .
    Prachtige foto's , smaakt naar meer .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Heerlijk genoten van jou mooie vergezichten, zee en blauwe luchten. Bretagne is geweldig.
    Dank voor je leuke grappige reactie op mijn blog, ik heb nog even een extra gat in the air gesprongen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi!! Frankrijk heeft zoveel moois.. dit ook weer.. prachtig!!

    Fijne avond!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi stukje Bretagne en met de ruige kustlijn heerlijk genieten van het geweldige Frankrijk.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Peetje, wat is dit mooi!
    Met aandacht heb ik je foto's bekeken, ik hou ervan!
    Ik zat nog te wachten op de foto's van de luchtballon, maar ben net tot de ontdekking gekomen dat ik ze gemist heb. Dus deze foto's heb ik ook nog bekeken. Ik weet niet of ik er zelf voor zou voelen, maar vanuit de foto's bekeken toch een enorme ervaring!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat bijzonder.....en heel mooi!...fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's en wat een oude culturele gebouwen je daar zomaar vindt.. mooi!
    Ik hoop dat jullie een goede vakantie hebben gehad :)

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi is dat hè. Ik heb een kathedraal gezien in Engeland wat nu een ruïne is.
    Echt prachtig om te zien. De rest ziet er ook heel leuk uit.
    Fijn dat je dan zo genieten kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je toch veel mooie foto's gemaakt, ook dit vond ik weer erg leuk om te zien en te lezen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die ruine is mooi! Zulke zagen wij ook in Ierland.
    En heerlijke strand foto's. Ik wil er zo wel even heen!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's, mooie luchten ook. Oh ik verlang al weer zo naar de zomer als ik dit zie....

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dit allemaal prachtig vastgelegd. En hoe heerlijk dat je dit met ons deelt.
    Het is allemaal enorm mooi.
    Alvast een heel mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig is Bretagne toch...héél mooie foto's....op de eerste
    daar kwamen toch wel prachtige-voor-ons-blogsters-bruikbare
    ornamenten in voor...haha..... jullie hebben vast genoten van
    deze mooie franse streek !!
    fijn weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er prachtig uit, Peetje. Heerlijk, zo wandelen door de geschiedenis en daarna van de kust en het strand genieten.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mmmmmm. Dat doet me aan vakanties denken. We zijn er dikwijls geweest en de foto's heel herkenbaar. Na genieten dus. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooie weer Peet en dat kerkje vanbinnen met die zachte pasteltinten...zo mooi....jullie hebben echt een mooie vakantie gehad en zoveel gezien....prachtig allemaal....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen