vrijdag 11 september 2015

Zomer-restjes...



Hoewel je het de laatste dagen niet zou zeggen, 
kunnen we er niet meer omheen:
 de zomer is zijn koffers aan het pakken...


Het was een zomer met extremen, veel wind, 
veel zon, heftige regen, zéér tropisch warm.
Maar toch sluit ik de zomer af met een goed gevoel.


We hebben vaak tot laat buiten kunnen zitten,
 kaarsjes aan op tafel en de lantaarntjes in de boom...



Glaasje erbij met een plankje vol lekkere dingetjes...
kortom het goede leven.


Nu trekken we weer langzaam naar de veranda, 
waar het tijdens de échte zomer, soms veel te warm was. 

Hier is het nu nog even goed toeven.
 Lekker eten aan de grote tafel.
 Buiten en toch al een beetje binnen...

En binnen liggen nog de mooie schelpen,
 de veertjes van Franse meeuwen en
 prachtige stenen van de Bretonse kust.


Restjes van de zomer...

Die nog even dat gevoel vast houden van vrijheid, tijd aan jezelf, genieten van
 natuur-schoon, ontdekken van een
 andere wereld of cultuur, samenzijn met je gezin.

De zomer waarin je bezig was herinneringen
 te maken die je voor altijd zult koesteren...

Het geregelde leven heeft weer bezit van ons genomen. 
En dat is ook wel weer lekker.

En terwijl buiten alles langzaam van kleur veranderd, 
gebeurt dat binnen ook...

Zullen de schelpen, zand, stenen en veren weer 
plaats maken voor pompoenen, dennenappels, geurkaarsen...


Leven met de seizoenen.
 Ik vind het heerlijk!


Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje, het ziet er nog heerlijk zomers bij jou uit. Hoewel ik ook soms weer naar een brandende haard verlang. Hoop ik dat we nog een lange nazomer zullen krijgen.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie post heb je gemaakt...prachtige foto's ...liefs fijn weekend Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het afscheid van de zomer valt mij altijd wat zwaar, niet eens omdat ik de herfst zo erg vind maar vooral omdat de winter er achter aan komt. Ik hou nu eenmaal meer van de zon en het buitenleven dan van kou en veel meer binnen zijn. Dus ik zou met drie seizoenen prima uit de voeten kunnen hihi. Je hebt een mooie ode aan de zomer geschreven, ik hoop dat er nog veel mooie nazomerse dagen zullen volgen.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het zomerse weer zo langzamerhand verdwijnt, al zijn avonden met een kaarsje en de openhaard aan ook leuk. 'k Vind het alleen zo'n nadeel dat je dan niet meer lekker zonder jas naar buiten kunt.

    Ik lees je blogberichtje op ons vakantieadres in Noorwegen en daar was het erg koud vanmorgen en ligt er door het koude voorjaar nog steeds veel sneeuw op de bergtoppen. 't Zonnetje schijnt er wel lekker.

    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Peetje,
    Wat een heerlijke nostalgie voel ik in deze mooie post!!
    Zelf leef ik in de zomer in de schaduw en veer weer op als de herfst nadert.
    Maar ik begrijp alle moois wat je beschrijft wel, ook in het kader van samen met je gezin zijn in de vakantie, meer tijd voor elkaar, en als je dan ook nog heerlijk buiten kunt zijn, nog samen op vakantie kunt gaan, ja dan is dat genieten.
    Dan mag een beetje weemoed er ook wel zijn!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi geschreven post!
    Vol gevoel..
    Met hele mooie plaatjes erbij, je hebt je zomerherinneringen mooi gestyld!
    Heerlijk leven met de seizoenen, geeft ons weer reden om nieuwe hoekjes te maken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi geschreven post!
    Vol gevoel..
    Met hele mooie plaatjes erbij, je hebt je zomerherinneringen mooi gestyld!
    Heerlijk leven met de seizoenen, geeft ons weer reden om nieuwe hoekjes te maken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi sfeertje! Ik vind het helemaal niet erg dat de herfst er aan komt, heerlijk! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie plaatjes! Ik vind het eigenlijk wel weer lekker, dat de herfst eraan komt. Geeft ook weer een gezellige sfeer in huis :)

    Fijn weekend!
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie plaatjes! Ik vind het eigenlijk wel weer lekker, dat de herfst eraan komt. Geeft ook weer een gezellige sfeer in huis :)

    Fijn weekend!
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie post. Ik zie op 1 foto trouwens een prachtige blauwe kleur op de veranda? Doet zo Zweeds aan. Ook ik vind de seizoenen heerlijk. De zomer is voor mij helaas vaak veel te warm. Dus stiekem kijk ik uit naar de herfst. Mijn favoriete seizoen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je witte pompoenen helemaal top!
    Het is idd.afscheid nemen nu van de heerlijke zomer,maar ik hou van de seizoenen in Nederland. Ik geniet ervan, en velen met mij gelukkig! Alles heeft zijn eigen charme, en je hebt het mooi in beeld gebracht.
    Je hebt een gezellig huis!
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is nog een prachtige laatste post waar de zomerkleuren sfeervolle plaatjes opleveren. Het ziet altijd heel gezellig en prachtig gedecoreerd uit bij jou. Ja en het einde van de zomer, jammer maar ook de komende maanden hebben weer hun charme....voor mij mag het....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dat allemaal mooi geschreven en gefotografeerd! Prachtig!
    Ik ben, eerlijk gezegd, nog niet helemaal toe aan de herfst: het bevalt me nog wel om veel buiten te zijn: heerlijk in het zonnetje zitten, buiten eten, 's avonds lang buiten zitten....
    Maar ach.....als het eenmaal zover is dan kan ik ook wel weer van de herfst genieten hoor: ik zou nooit zonder de seizoenen kunnen!

    groet TRijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige post....en inderdaad, we hebben eigenlijk, na een moeilijke start, een fijne zomer gehad... en alles op zijn tijd, dus het is ook weer fijn om je langzaamaan terug te trekken richting "binnenshuis"...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier ook nog wat zomerherinneringen in huis maar ik heb altijd moeite om afscheid te nemen van de zomer...was ook erg blij met de zon gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk om terug te kijken op een mooie zomer Peetje.
    En nu heerlijk genieten van de nazomer en herfst!
    Mooie foto's!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geschreven, we hebben inderdaad een heerlijke zomer gehad.
    Vandaag een prachtige dag, dus geniet van de zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je het mooi verwoord en in beeld gebracht, een zomer vol herinneringen, restjes die je doen denken aan hoe heerlijk het was.
    Toch gaat het langzamerhand weer plaats maken voor herfstschatten en dat vind ik dan ook weer heerlijk, dennenappels, mooie takken, alles wat los en vast zit...gewoon puur natuur.
    Geniet nog even na van al je mooie restjes:)

    Liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I am so happy right now looking through all you beautiful photos and reading your words. I love seeing onto your beautiful home Peetje. Your style is so serene and calming to me.
    Thank you so much for your visit, it really gave me a lift.
    sending hugs...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hou ook graag nog eventjes vast aan de zomer, maar langzaam... heel langzaam mag het een beetje herfst gaan worden. Ik proef de gezelligheid er al een beetje van.
    Je laat ons weer prachtige plaatjes zien Peetje, heerlijk, ik geniet.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Peetje, wat heb je dat mooi gezegd, we hebben een mooie zomer gehad, ondanks de wind en regen. En de herfst heeft ook iets met de lichtjes aan. We hopen dat we een mooie herfst tijd krijgen, en kijken hoe alles verkleurt. Ik wens je nog een fijne week en groetjes van, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Peetje, wat heb je dat mooi gezegd, we hebben een mooie zomer gehad, ondanks de wind en regen. En de herfst heeft ook iets met de lichtjes aan. We hopen dat we een mooie herfst tijd krijgen, en kijken hoe alles verkleurt. Ik wens je nog een fijne week en groetjes van, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vond het al met al ook een heerlijke zomer; jij kan nu mooi gebruikmaken van je veranda, echt een verrijking van je huis! Ook weer leuk, kleine veranderingen aanbrengen in je huis, zo houden we de afwisseling erin!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, zo jammer dat de zomer ons gaat verlaten. Lekker buiten eten, op je blote voeten door het gras, zwemmen in de zee... Kon het maar altijd zomer zijn!

    Groetjes, Inge
    deknotwilg

    BeantwoordenVerwijderen