zaterdag 31 oktober 2015

Herfstvakantie nieuwe stijl...

Afgelopen week hadden we hier in het zuiden herfstvakantie.
Dus mij kon je weinig vinden in blogland. 
Niks speciaals was de planning. De kinderen hebben de leeftijd dat je zo'n week niet meer helemaal vol moet plannen. Zij hebben hun eigen planning. Dat is ook steeds meer zonder ons. En dat hoort ook zo. Alleen de 'verre' uitstapjes gingen ze nog mee (mits ze op tijd van een hapje en drankje worden voorzien, maar daar houden wij zelf ook wel van, hihi). Gewoon lekker met het gezin tutten, beetje klussen, dagje Amsterdam waar we o.a. Body Worlds (indrukwekkend en zéér interesant) bezochten (én De Weldaad even binnenwipte), dagje Soest (jaaa, de Bosrand Brocante bezocht natuurlijk, maar keek wel even op toen ik verschillende rendierkoppen van de A.ction zag liggen voor een duurder bedrag???)) en Giesenburg (de Graanbuurt bezocht, maar viel wat tegen. Fashion en lifestyle-winkels krijgen de overhand, vind ik). En morgen gaan we met een dagje Nijmegen afsluiten (de oudste, die daar studeert even opzoeken, klusjes doen in zijn kamer- lampje hier, kapstokje daar- )en een heerlijke wandeling in het park maken samen met het hele gezin. Het weer schijnt ons morgen nog heerlijk te mogen verwennen, dus dat wordt nog genieten van alle kleurenpracht die nu nog aan de bomen hangt. En anders ligt die kleurenpracht lekker dik aan onze voeten, wat weer ander plezier met zich meebrengt: met de schoenen flink door de bladermassa schoppen! Aansluitend ergens lekker eten en de herfstvakantie nieuwe stijl zit er weer op.

Thuis ondertussen ook her en der de herfst verwelkomt met manden met hout en dennenappels.




En vanavond is het Halloween...
(pinterest)

Wij slaan dit jaar over, vanwege een verjaardag. 
Maar de kids zitten waarschijnlijk te griezelen voor de buis...
(pinterest)

En maandag ga ik jullie blogs 'even' bijlezen in alle rust.
Iedereen is dan hier weer de deur uit.
Dus ik nestel me dan met een lekker kop thee voor de pc.
Jullie hebben niet stil gezeten merk ik...

Liefs, Peetje

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n vakantie, peetje!
    En ja, het weer was fantastisch.
    Fijn dat jullie zulke mooi tochtjes hebben gemaakt.
    Ik ben niet helemaal zo ijverig geweest. Vorige week vrijdag wel een prachtige tentoonstelling gezien, maar woensdag een kies bij de tandarts achtergelaten en het park waar ik vaak rondstruin krijgt een make-over en was dicht. Dus heb ik balkon opgeruimd voor de laatste afwerking van de renovatie en gordijnen gewassen. Is ook nuttig!
    En vanavond ga ik geen Haloween kijken, nee de eerste aflevering van seizoen 6 van Downton Abbey komt, heerlijk engels kostuum drama uit 1925 met alle standsverschillen van dien en maatschappelijke problemen.
    Een heel fine verjaardag gewenst!

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Leest alsof jullie een aangenaam weekje gehad hebben, met als afsluiter het gezellige Nijmegen. Ik vind het een leuke stad, mijn zoon heeft er ook gestudeerd, maar dat had ik je geloof ik al eens eerder geschreven.
    Hier geen Halloween, nooit aan gedaan ook (ook niet op tv). Net als Gerry ga ik naar Downton Abbey kijken, de krant lezen en een blogje schrijven. 't Zal er morgen wel op staan.
    Fijn weekeinde verder.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het maakt ook niet uit hoe je een vakantie invult, als je er zelf maar lekker van geniet. Nijmegen is een gezellige stad, ik kom er ook regelmatig met een dochter die er op kamers woont. Gelukkig is het niet al te ver bij ons vandaan, dus ik pak al vrij snel even de auto om bij haar thee te leuten en gezellig bij te kletsen. Veel plezier morgen!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jongste was de enige met herfstvakantie en vult het allemaal zelf in. Oudste en ik waren samen een dagje vrij en doken gezellig even samen de stad in, maar moet toch echt tot de kerst wachten tot ik vakantie heb. Fijn dat jullie genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed! En wat is het heerlijk om te schoppen in de bladeren he...ik loop graag nog een extra rondje door onze tuin. Onze woef geniet er ook zo van, die begraaft zijn plasjes met zo'n overgave dat de bladeren rond vliegen ..lang leve de herfst!
    groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk toch zo'n weekje...wij waren gister in de graanbuurt...ik vond het ook tegen vallen...zo jammer....fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie hebben zo te lezen een heerlijk vakantie weekje gehad...en wat een prachtig weer hadden we hè...
    hier is er alleen maar heel veel gewandeld ten behoeve van de revalidatie...ook leuk, maar zou liever jou uitstapjes gedaan hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi verweerde mand heb je Peetje!
    Fijn weekend, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo te lezen heb je een heerlijke week gehad. Ik geniet op dit moment ook van het heerlijke herfstweer en de prachtige kleuren buiten. Later op de dag de kaarsen aan, prachtig

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Héérlijk , zo'n weekje vakantie .
    Jullie hebben het ook zo leuk ingevuld .
    Hier gaan de kinderen ook hun eigen weg maar met zijn tweetjes is het ook leuk ;)
    Leuke mand heb je .
    Groetjes en een zonnige zondag
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om met zn allen wat te ondernemen maar ook weer leuk met zn 2en op pad he.
    Jullie hebben t idd getroffen met t weer. Wij waren de week ervoor en ook ik trof het met het donkere weer hahaha
    Fijne zondag en geniet nog van t weer

    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om met zn allen wat te ondernemen maar ook weer leuk met zn 2en op pad he.
    Jullie hebben t idd getroffen met t weer. Wij waren de week ervoor en ook ik trof het met het donkere weer hahaha
    Fijne zondag en geniet nog van t weer

    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, jullie hebben echt wel een heerlijke week achter de rug. Scheelde ook dat het nog zulk prachtig weer was. Toch heel anders wanneer je met regen in Amsterdam, Soest en Nijmegen rond wandelt.
    Fijn om zo nog dingen met je hele gezin te kunnen doen.
    Leuk die manden met hout en dennenappels. Staat lekker sfeervol.
    Fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke dingen hebben jullie gedaan in de vakantie, Ik ben vorige maand met mijn dochter naar Body Worlds geweest, wij vonden het ook zo indrukwekkend en natuurlijk heel erg leerzaam.
    Jullie hebben beter weer gehad dan wij in de vakantie, wij hadden precies die grijze week bah!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt als een heerlijke gezellige week en ook nog eens heel mooi herfstweer, puur genieten!

    Fijne avond,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk om zo'n week te hebben: lekker doen waar je zin in hebt! geniet er maar van dat ze nog mee willen......het is zo voorbij! (zei de oude oma) Wij zijn ook naar Soest geweest en ik heb die hertenkoppen ook gezien......belachelijk! Alsof wij vrouwen zo dom zijn.......

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker hoor een weekje niksen. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen