vrijdag 2 oktober 2015

Krassen op je ziel...

(Pinterest)

02-10-2011



"Krassen op je ziel"

Na 4 jaar wordt het anders,
dat is waar,
maar beter kan ik niet zeggen
want jij blijft toch voor altijd daar.

Hier beneden gaan we verder
en leven het leven van alledag
hollen, rennen, vliegen, zorgen en beleven
met weer hier en daar een lach.

En dat is ook goed
jij zou niet anders hebben gewild
en toch blijft er altijd dat 'rouw-randje'
omdat jouw leven is verstild

"Krassen op je ziel" noem ik ze,
en het zijn er al een paar...
van mensen die mij dierbaar waren
die nu je hart verkrampen, zo raar...

Maar dat gebeurt omdat je van ze hield,
de herinneringen je verblijde
maar gelijk ook verdriet bezorgen
want ze staan niet meer aan je zijde.

Je koestert de momenten die je samen had.
want je weet: er komen geen nieuwe bij
hoe mooi is het dan om te weten
die grote broer, die hoorde bij mij...

                                Je trotse zusje.



Liefs, Peetje


24 opmerkingen:

  1. Sterkte Peetje! Ik hoop dat je heel veel goede herinneringen aan je broer hebt. Herinneringen die zo langzamerhand boven het verdriet uitstijgen.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit prachtig verwoord, Peetje...ik krijg er kippenvel van. Al is hij hier niet meer bij je, jullie onderlinge band gaat niet verloren.

    Sterkte. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een liefde zit er in dit gedicht...ik ben er stil van. Sterkte!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verwoord !
    Ik begrijp héél goed wat je bedoelt ....

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit mooi omschreven Peetje! Om heel eerlijk te zijn: ik kreeg tranen in mijn ogen omdat ik niet aan jou dacht maar aan mijn eigen herinneringen! Maar het mooie is: we gedenken hen in liefde en dat voel ik ook in jouw woorden.
    Zolang we hun namen blijven noemen en hen in gedachten houden zullen ze bij ons blijven!
    Ik wens je veel sterkte toe...

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een tekst uit je hart, heel mooi verwoord!
    Sterkte in het leven met alleen nog de herinnering aan je broer...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grote liefde spreekt hieruit, Peetje!
    Blijf je broer ook zo herinneren.
    Maar ik wens je ook troost in dit verlies.

    Liefs en dikke knuffel,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Koester je herinneringen.
    Sterkte.
    Xxx Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja konden we daar maa eens op bezoek. Sterkte deze dagen.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, ik denk dat veel mensen zich hierin zullen herkennen. Ik wel in elk geval. Sterkte Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze komt binnen hoor...pffffffffff zo mooi......ik mis de mijne ook zo erg.........liefs Ria x dikke knuffel x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Peetje, mag ik weten waar je op Pinterest deze foto hebt gezien? Ik heb bij jou gezocht maar kon het niet vinden! Ik wil het graag opsturen naar een vriend.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trijnie, ik heb de foto nu op mijn Pinterest-account gepint, onder de kop 'Quotes'.
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  13. Wat een mooie tekst. Sterkte!

    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Peet, ik wens je nog veel sterkte want dit blijven toch moeilijke dagen. De tekst is geweldig mooi en ik kan me er helemaal in verplaatsen...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is dit mooi verwoord.
    Liefs Patty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is echt heel mooi , die woorden gaan zo diep .....
    Sterkte
    Lieve groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een verdriet maar ook veel liefde spreekt er uit het gedicht. Sterkte, pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sterkte met het missen van je broer Peetje!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen