zondag 25 oktober 2015

Van een zwart/wit vuurtorentje...

Je hebt van die verslapen vissersdorpjes in Bretagne, die zo afhankelijk zijn van het weer, dat je eigenlijk een beetje melancholisch wordt als je door de verlaten straatjes loopt. En toch heeft het ontzettend veel sfeer...
Nu kan dat ook komen door dit markante vuurtorentje...

Op het strand liggen aangespoelde krabben en andere lekkernijen die eigenlijk op een mooi gedekte tafel zouden moeten liggen. De kenner zal waarschijnlijk zien waarom deze hier aanspoelen en niet in het net van de visser geraken.


50 shades of blue...
Hoeveel tinten blauw wil je zien...?



Hmmm, als ik dit in mijn achtertuin had liggen....

Hij heeft het voor het uitkiezen...




Nu ik de foto zo terug zie, doet me dit pand toch wel een beetje denken aan het "Norman Bates-Hotel" van Hitchcock's "Psycho". 
  

Je blijft zoeken naar mooie schelpen 
of ander interessante wezens...






De meeste huizen liggen leeg, wachtend op de Franse vakantieganger (de Fransen kregen later vakantie) en zonnig, warm weer. Hoe anders zal het dan uitzien? Weet niet wat ik mooier zou vinden...




Als de zon lekker doorbreekt en je rijdt langs de kustplaatsen in Bretagne, kom je soms langs de mooiste uitzichten. Een impressie...





Zien jullie dat trapje hier...          ...en dit kleine baaitje hier...


Net Limburg toch...hihi




Volgende keer het echte ruige werk:
 Pen Hir!

Liefs, Peetje

19 opmerkingen:

  1. Prachtig staat zeker op mijn wensenlijstje....want daar ben ik nog nooit geweest. En ha na deze beelden staat ie toch aardig bovenaan....;) Hoe mooi is het daar.
    Ben benieuwd naar het ruige werk ;)

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Peetje, ben je daar pas geweest of is dat van de zomervakantie?
    Ook hier staat het nog op ons lijstje....wie weet als thuis alles weer beter gaat, kunnen we toch eens richting Bretagen tuffen:)
    Meegenieten met jou is ook al heerlijk, ik kom helemaal in de stemming.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bewolkt weer kan zeker voor prachtige uitgezichten (en foto's) zorgen, 't is alleen wat minder prettig als je wilt zonnen, zwemmen en dat soort zaken.
    Leuk dat je ons nog even meegenomen hebt naar Bretagne. Of is het gewoon Zuid-Limburg, haha?
    Fijne zondag verder,
    warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat laat je weer prachtige foto's zien van jullie zomervakantie.
    Ik heb weer heerlijk meegelopen/gereden, en er van genoten!
    Er staat ons dus nog meer moois te wachten, ik kijk uit!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post weer....ik heb er weer van geniten hoor!....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik ben helemaal verliefd op dat geblokte torentje, te leuk! pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wist echt niet dat het daar zo mooi was .
    Vooral die prachtige huizen , prachtig !
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Dat ziet er mooi uit zeg, ik geloof ook dat ik het mooi zal vinden zo'n leegstaand dorp! Ik vind die afgelegen plekken ook altijd zo fascinerend, dan ga ik me altijd inbeelden dat ik daar woon..en kan ik dat dan? Leuk dat ik weer even mocht dromen..
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk zomers tochtje, dank je wel! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk deze Bretagne foto's. Ben weer even in de vakantie sfeeën ;) . Heerlijk.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het daar prachtig zeg...ik verlang meteen weer naar de zomer ;-). Nog even doorbijten dus hihi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig daar......mooie foto's!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk weer om te zien hoor!! Mooie foto's!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een uitzicht, je zal daar toch wonen, het verveelt denk ik nooit. Zon, storm altijd is de zee anders..

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wordt er ook helemaal nostalgisch van. Alle vakantie herinneringen borrelen naar boven. Het is er heerlijk. Ik verheug me nu al op de volgende post. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige plaatjes laat je ons zien. Wij zijn één keer in Bretagne geweest en hebben daar, mede door het slechte weer, geen goede herinneringen aan. Maar nu kan ik mooi even heerlijk meegenieten van jouw fijne impressie.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bretagne is en blijft prachtig, als het weer nou ook nog mee werkt....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een stel heerlijke zomerse plaatjes! Wat is Bretagne mooi hè!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig! Wij zijn ook een paar keer in Bretagne op vakantie geweest, ook erg genoten van al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen