zondag 29 november 2015

Heel stilletjes....






Hier en daar...
Heel stilletjes...
verschijnt er toch al...
enige subtiele kerstversieringen...


Als boekenlegger...
 met oude klokjes aan een stoer touw...


In mijn mooie kijkboek van JDL...
met dat heerlijke sfeertje...






En ook dit lieve kerstengeltje is vroeg...
ze heeft waarschijnlijk de wereld horen roepen...
ze bloost er zelfs van...


Zou het helpen...?


Ik had nog wat mos over en maakte
 dit kleine potje op met een mosbolleke.
 En de mat-gouden metalen sterren die ik
 laatst kocht op een kerstfair in Den Bosch heb ik alvast 
aan mijn rekje gehangen...

Vandaag is het eerste Advent.
Mijn klei-sterren die ik een paar jaar 
geleden maakte komen weer van pas.
Geen ingewikkelde creaties, want ze staan
 gewoon op een klein glazen plateautje.





En zo sluipt er toch heel stilletjes 
de kerstsfeer naar binnen...
ik houd het niet tegen...
geniet er wel van...
we hebben wel wat warmte en 
sfeer nodig deze laatste maanden...

Liefs, Peetje

28 opmerkingen:

  1. Daar heb ik mijzelf ook al op betrapt, hier en daar staan al een paar voorlopers op de kerst. Zo kom je alvast een beetje in de stemming en zoals je zegt, kunnen we in deze donkere en onrustige maanden thuis wel wat extra sfeer gebruiken.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij leeft de laatste jaren Kerst veel meer dan Sinterklaas, wat natuurlijk komt omdat we daar zelf niet meer aan doen. Ik heb her en der al wat Kerst-moois in de winkels gevonden en meegenomen.
    Je engeltje staat er heel onschuldig bij te kijken, zoals het een echt engeltje betaamt :-)
    Leuk, die klokjes ook.
    Fijne week.
    Warme groet vanuit een stormachtig zuid-oost Nederland,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's & mooi geschreven!
    De wereld kan wel wat Licht gebruiken.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is het maar net.....sfeer en licht kunnen we nu goed gebruiken in de wereld......
    Mooi je kerststerren van klei.......
    Hier nog niets van kerst....oh toch....al een paar schaapjes en de os....;)
    En natuurlijk kaarslicht....;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto´s en spulletjes heb je weer gekocht!
    Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier sluipt er al zo her en der iets kerstigs naar binnen. Zo gezellig! Ook bij jou ziet het er knus uit, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk die subtiele Kerstversiering...
    Mooie plaatjes.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zo langzaam zie je overal wat kerstversieringen opduiken. Hier in de straat hebben ze al de kerstboom staan, en ook twee buiten. Dat gaat mij een beetje te ver. Maar beetje bij beetje komen er hier ook wat subtiele versieringen in huis.

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig toch die versieringen!! Hier nog helemaal niks eigenlijk... na de sint 6 december maar mee beginnen :-)

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die subtiele kerstversieringen! Ik vind de oude kerstklokjes ook zo mooi. Erg leuk om ze als boekenlegger in het prachtige boek te gebruiken. Echt genieten van zo'n stilleven!
    Alvast een fijne week! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit kan al heel goed hoor, voor je straks helemaal los gaat. Voor een kerstboom vind ik het nog echt te vroeg, al zag ik vandaag voor het eerst een heuse kerstboom bij iemand binnen. Eerst Sinterklaas!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk en subtiel alvast een beetje kerstsfeer. Hier nog niet, ben er zoals elk jaar
    nog niet klaar voor, het lijkt wel of het steeds sneller gaat allemaal.
    Na sinterklaas moet ik wel want dan wil jongste dochter zo snel mogelijk
    de kerstboom hebben en breng ik meer kerstsfeer in huis …
    dus het komt binnenkort wel ;-)
    Fijne avond verder, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Petra,
    Het ziet er weer prachtig uit met alvast een klein beetje kerst.
    Wat een leuk idee om een boekenlegger van oude belletjes te maken,
    Ik begin er ook al een beetje zin in te krijgen en ben al een beetje, net zoals jij, stilletjes,
    aan het denken aan de kerstversiering.

    Wens je een fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Door alle nare gebeurtenissen in de wereld hebben we misschien nog meer behoefte aan sfeer en warmte... hier in huis ook al wat kleine voorlopertjes van kerst... Je kerstengel is mooi, en haar aanwezigheid gaat zeker helpen!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig heb je al mooie sfeerhoekje gemaakt!
    Het is alsof het gevoel van geborgenheid dit jaar nog groter is dan andere jaren,
    We zoeken de warmte bij en met elkaar!

    Ik wens je een mooie adventstijd!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel herkenbaar hoor!
    Was vandaag lekker aan het "tutten" in huis, en kon het niet meer tegenhouden:
    Er MOESTEN wat kerstversieringen naar beneden komen,en opgehangen worden!
    Jouw engel is een plaatje! En de belletjes heel lief in dat mooie boek.

    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie post....prachtig allemaal!!...fijne week liefs van mij x ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook hoor , Peetje en niet stilletjes ;-)
    Maretakken en kerstballen en al volop plannen in mijn hoofd voor binnen en buiten .
    We vieren kerstdag dit jaar hier bij ons .
    Wat een schattig engeltje , het doet mij danken aan drie engeltjes die ik ooit kocht , ga ze misschien ook eens zoeken .
    Fijne maandag
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De suprises staan in de gang bedekt te wachten op het sintfeest..we zijn er klaar voor en ben er klaar mee..hihi..weg rommel en kom maar binnen warme wintersfeer!
    Ik had uit een bos dennengroen meegenomen, natuurlijk staat dat al mooi te wezen in huis..
    Een warm huis, thuis en een blik vol warmte de wereld in..
    Geniet van een mooie maand, Peetje❤

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel gezellig, Peetje.
    Hier komt heel voorzichtig ook de eerste dingen er in.
    Hoewel de kaarsen al een tijdje uitbundig branden. Dat geeft voor mij altijd de mooiste sfeer.
    Gezien al het nieuws wat tot ons komt heb je inderdaad de hang naar geborgenheid en een gezellig, beschut huis.
    Deze week ga ik mijn steigerhouten kerstboom optuigen, eenvoudig.
    Ik wens jullie een mooie opmaat naar Sinterklaasavond en ook een mooie Adventsmaand!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bij mij komt het pas volgende week binnen hoewel ik wel mosballen e.d. heb maar dat vind ik gewoon winters. Hier is het altijd eerst Sint en dan pas kerst (behalve de Adventkaarsen en ster dan.....hihi.....toch wel al wat hè)
    Hoe je het hebt ingericht staat het prachtig, vooral het engeltje vind ik mooi!
    Ja, de behoefte aan warmte en gezelligheid is nu wel groot na alle ellende in de wereld: laten we in ieder geval dankbaar zijn dat we een thuis hebben en zoveel mogelijk warmte in onze kleine kring verspreiden.....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke warme sfeer heb je gecreerd! Hier ga ik binnenkort ook aan de slag met kerstdecoratie, ik heb al zoveel leuke dingen voorbij zien komen, dan krijg je de smaak wel te pakken, mooie foto's!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog een weekje maar ik sta te trappelen! Het ziet er allemaal heerlijk uit. Groetjes hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie subtiele ingetogen spulletjes Peetje, ik hou er van. Vooral ook zo rustig in kleur.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb nog niet echt het kerstgevoel. Misschien door het warme weer van de laatste tijd. Of de gebeurtenissen in de wereld. Maar als ik zo op je blog kijk en het schattige engeltje zie gaat het toch wel kriebelen...lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heerlijke sfeer is bij jou binnengekomen (of is er altijd) maar deze is speciaal voor de kerst. Je gelooft het of niet maar ik heb dezelfde muziekstandaard met een ander kerstboek erop liggen ;). Je sterren zijn geweldig mooi en ook het lieflijke kerstengeltje....prachtig allemaal. Je adventskaarsen zijn ook heel mooi en het hoeft helemaal niet altijd uitbundig, deze zien er heel sfeervol uit.....geniet van deze dagen en een lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sfeertje. Hier inmiddels ook de kerst weer tevoorschijn getoverd. Lekker van genieten. Je kleine mosbolletje is te schattig :))
    Fijn weekend alvast
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf! Het Kerstsfeertje is al stilletjes binnen geslopen bij je in huis, maar dat is alleen maar gezellig!
    Super mooi dat opengeslagen boek op de muziekstandaard. Ik wens jou een een heel fijn weekend toe,
    liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen