vrijdag 13 november 2015

Pen Hir


Je komt soms in gebieden en streken die zo'n indruk op je maken, dat moet je gewoon nóg eens zien. Zo'n plek is de kustformatie van Pen Hir in Bretagne. Jaren geleden, toen de kinderen nog klein waren liepen we hier ook al rond, diep onder de indruk. Nu we weer in deze buurt waren stond dit uitje met stip genoteerd. Laat de foto's vertellen waarom....








Het is moeilijk om via foto's de werkelijke grootte van deze formatie te laten zien. Soms lijken het gewoon wat steentjes, alleen met mensen erbij zie je pas de ware grootte.












Helemaal in het midden staat mijn oudste...zie je 'm?


Mijn jongste loopt hier ook rond (op zijn teenslippers!). Je kunt 'm ontdekken via zijn felblauwe capuchon. Zoekplaatje: mijn oudste zit in het gras....



Als je goed kijkt zie je onderaan de mensen staan, klaar voor een klim naar boven. In het midden van de wand 'hangt' er eentje...


Niks voor mij, met m'n hoogtevrees...bbrrrrrr.




Hier staan mensen...

   Hier zit er een...'veilig' zodat moeders hart niet in de stress schiet!


Ook hier 'thrill-seekers' die wachten op een beklimming.









Aan de andere kant van de kliffen een wat 'rustiger' beeld, maar ook weer mooi om te zien...







"Zie ginds komt de stoomboot...."  





Ook hier van die menselijke 'berg-geitjes'....



"Ja meid, je staat op de foto!" 
(geen idee wie dat is)

Deze wel! Mijn kanjers!!!

Maar dit is nog niet alles van Pen Hir.
Er is ook nog een indrukwekkend oorlogsmuseum in de buitenlucht, met bunkers uit WOII.
Maar dat komt de volgende keer...

Liefs, Peetje

16 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! En vooral die laatste van jouw kanjers, leuk stel!
    Op deze plek in Bretagne zijn wij niet geweest, tijd tekort, erg jammer, maar gelukkig hebben wij zoiets eerder wel gezien in Wales; ook zo mooi ruig. Genieten!
    Fijn weekend Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je krijgt bij het zien van deze prachtige foto's zo weer zin in vakantie. Mooi, mooi, al die rotsformaties. Hoogtevrees heb ik niet, maar je krijgt mij er alleen via begaanbare wegen bovenop. Klimgeit zijn is niets voor mij haha.
    Zoals hierboven ook al gezegd, in Wales zie je dit ook, evenals aan een groot deel van de kust van Engeland. Daaraan kun je wel zien dat de landen ooit aan elkaar gezeten moeten hebben.
    Leuke kinderen hebben jullie. Je kunt zien dat ze het goed naar de zin hadden.
    Benieuwd naar de rest van de Bretonse trip.
    Warme groet, fijn weekeinde,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw..dat is echt indrukwekkend..wij zijn er nog nooit geweest....moet er toch maar eens van komen, wnt het is wel heel mooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is inderdaad indrukwekkend.
    Prachtig de rotsformaties met uitzicht op de zee.
    Het klauteren lijkt me wel leuk, maar dat steile klimmen is van een andere orde.
    Heerlijk om de vakantie nog even terug te halen en mooi om mee te genieten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi daar Peetje en jullie hadden gelukkig mooi weer! Wat een prachtig drietal heb je zeg!
    Ik blijf het mooi vinden hoor die ruige Bretonse kusten! Ik ben benieuwd naar het oorlogsmuseum, die bunkers zijn altijd zo indrukwekkend.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Peetje,
    Wat prachtig is het daar zeg. Het doet me ook heel sterk denken aan de zuidwestkust van Ierland. Ook zo ruig en indrukwekkend. Wat is dit genieten hè, nooit te veel foto's van, van zoiets prachtigs.
    En je hebt ook een heerlijk stel om je heen zie ik...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een indrukwekkende kust, dat zijn van die plekjes waar je jezelf altijd heel klein voelt...dat heb ik tenminste wel. Dat gevoel bekruipt mij ook wanneer je zo ver van je af over zee kunt kijken. Wat is het daar mooi, geen wonder dat jullie terug wilden om nog een keer van dit schouwspel te genieten!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk dit blog! Ik ben er geweest lang geleden. We hebben daar gedoken bij de Les Tas de Pois. Dat zijn die drie eilandjes op de foto. En de rotsen, ook wij hebben er eindeloos op geklommen. Op de een of andere manier nodigen die rotsen je uit dit te doen. groetjes,Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het daar toch prachtig....!!
    Prachtig die ruige kust!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een indrukwekkende foto's. Bij het zoekplaatje moest ik inderdaad even kijken... als je niets had gezegd had ik ze niet gezien.

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt prachtig, die ruige natuur.
    Ik lees dat je ook hoogtevrees hebt , ja , ik ook , mij krijg je niet aan de rand..
    En drie kanjers heb je , leuk ze even te zien .
    Fijne zondag
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig gebied en wat een overweldigende rotsformatie....zo mooi om te zien. Ik zelf durf er ook niet op te gaan staan, tenminste dicht bij de rand, dus vind ik het uitzicht van deze foto's super mooi om te zien....fijne zondag en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, prachtig, prachtig! Wat een schitterend gebied zeg! Enne volgens mij zag ik Sinterklaas op die boot...Ja echt!! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie post zeg! En wat een mooi landschap is dit.....alleen dat klimmen: grrrr, ik heb ook hoogtevrees! Maar de moeite waard om eens te bezoeken.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Peetje dankjewel voor je reactie op mijn laatste post,
    wat een prachtige foto's ... wat is het daar mooi !!!
    Die kroon waarover je het had komt van bij Sophie van PuurWonen.
    héél fijne week nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen