maandag 21 december 2015

"It's beginning to look...."



Als de boom staat, kan ik rustig aan met de rest beginnen.
Doos voor doos wordt bekeken. Maar ook dit jaar bleef toch het meeste ín de doos liggen. Ik had nóg meer dan de laatste jaren behoefte aan rust. De kinderen dus nog steeds niet...
Wanneer de rest kwam?  werd er steeds gevraagd ;-(
Mijn dochter kwam uiteindelijk maar zelf eens neuzen in de dozen, om haar eigen kamer 'kerstig' te maken 'zoals het hoort'...
Hihi, ik denk dan aan de verschillende blogs waar de kerst soms héél minimaal aanwezig is...ze zou eens flink met haar ogen rollen. Nu past dat ook niet bij mij, hoe mooi ik het ook vind bij anderen.
Maar zo vult ieder zijn eigen kerstgevoel in en dat is goed.
De een uitbundig, de ander ingetogen. Van beiden kan ik genieten.
Als ik denk hoe ik vroeger glunderde bij de gekleurde kerstlampjes die we thuis hadden...Kneep ik mijn ogen dicht en keek door de wimpers naar het fonkelende kleurenspel dat zich  vormde...prachtig vond ik dat toen...
Hopelijk hebben onze kinderen later ook zo'n fijne herinneringen aan de kerst thuis, daarom is ook hier voor elk wat wils. 


Bij het ensuite-gedeelte heb ik de hartjes-slinger vervangen door de ster-slinger.
Vroeger hing het hier altijd vol met gestuurde kerstkaarten. Elk jaar werd dat minder en minder. Ik ben nog ouderwets en schrijf nog steeds kaarten, maar ik krijg steeds vaker alleen nog maar digitale kaarten. Tja, en die hang je niet zo makkelijk aan een lint...

(pinterest Toos & Henk)


Wie weet kies ik volgend jaar ook voor deze optie...
Wel jammer van een leuke traditie...


Mijn "Madammeke" kreeg een nieuw oud
 kroontje om haar hals
(aangezien ze haar hoofd er niet bij heeft, hihi-
heb ik ook wel eens last van...) gekocht bij een kerstfair op de hoeve 'de Laathof' in Mesch (klik)
Maar dat is natuurlijk niet alleen voor de kerst, staat ook daarna nog leuk.


Hee, nog een engeltje, maar nu met een bol toetje...
Ze heeft er duidelijk zin in en staat blij te wezen 
bij mijn kandelaars-verzameling op de meidenkast.


En mijn schaapje staat er ook nog steeds...
Mijn 'kerst-projectje' van dit jaar...
Klei van de A. en dan maar gaan proberen een schaapje te kleien...
De pootjes heb ik verstevigd met houten prikkertjes.
Als voorbeeld nam ik de oude brocante schaapjes die je veel ziet.
Toen de klei gedroogd was, nog even met verf behandeld.
De oogjes, de rest van zijn snoetje en de hoefjes...
Wat witte watten eromheen...
En een hennep-touwtje met een lief belletje.
Het is niet zo'n iel schaapje geworden,
maar een beetje molliger om zijn pootjes.
Ach, nu het eerste schaapje over de dam is...heb een heel jaar de tijd om aan een kudde te werken ;-)



En hier staat ie bij een ander project
 van manlief en mij samen:
 een krijtbord!

Manlief nam het zaagwerk voor zijn rekening
 en het passend maken van de lijst.
Ik verfde het bord met schoolbordenverf diepzwart en 
de lijst met gewone zwarte zijdeglans verf.
Dan, na het drogen, nog even 'doorschuren'
 voor het verouderd effect.

 Een lang gekoesterde wens is weer in vervulling gegaan.
En dan nog in een fractie van de kosten,
want alleen de lijsten zijn nieuw gekocht.
Ben er zeer blij mee.
De grote houten ster is ondertussen al verhuist naar de voordeur: 



Met een toefje groen uit eigen tuin...




En zo zingen we langzaam mee met Michael Bublé:
"It's beginning to look a lot like Christmas"...

Volgende keer mijn
 laatste post voor dit jaar.



Liefs, Peetje

20 opmerkingen:

  1. Mooie en rustige kerstversieringen, ik hou er ook wel van! Grappig om te lezen dat jij vroeger de gekleurde lampjes in de boom zo leuk vond. Wij hadden thuis ook gekleurde lampjes in de boom, maar blijkbaar had ik toen al een voorkeur voor naturel hihi, want ik vond het niets en wilde heel graag de lampjes, zoals de hele straat ze had.

    Wat hebben jullie samen een mooi krijtbord gemaakt!

    Ik wens jou en je gezin hele fijne feestdagen toe! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je de krans mooi gemaakt, Peetje, heel sfeervol en een leuk idee! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n bord, Peetje, je kan hem het hele jaar door gebruiken, dat vind ik altijd erg handig van dit soort accessoires.
    Ik vind je krans ook erg mooi, subtiele kleuren op een eenvoudige krans- ondergrond.
    Moet jij ook altijd zo lachen om Toos en Henk? Wij vinden ze geweldig.
    Jammer dat het fysiek sturen van kerstkaarten steeds minder wordt, ik houd dit voorlopig zeker nog aan, er gaat door de digitalisering al genoeg ouderwets contact verloren. Of je moet Facebook, IG en Pinterest daaronder scharen, wat ik dus niet doe, want dat heeft voor mij niet veel waarde. In sommige zaken ben ik ouderwets, ik weet het :-)
    Bublé wordt ook door mij gedraaid, de cd zit momenteel in mijn auto. Leuk onderweg!
    Net als jij, schrijf ik volgende week nog een blogje.
    Ik wens jou en je gezin nogmaals heel fijne dagen.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel stijlvol en ingetogen kerstdecoratie ,je kerst-project zo`n lief klein schaapje is ook heel leuk geworden.

    Fijne feestdagen

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor , je kerstdecoratie , ik moet bekennen dat ik er heel stiekem aan dacht om toch een mini kerstboompje te gaan kopen .
    En ook ik hield van de lichtjes in de boom , het heeft zoiets feeëriek .
    Leuk zo'n krijtbordverf , mijn dochter wil dit ook heel graag . Ik ga het haar eens laten zien .
    Fijne en gezellige kerstdagen
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je krijtbord geweldig!
    Trouwens hier 'gewone, normale' kerstversiering ;-)
    Niet bomvol maar wel lekker traditioneel, daar houd ik van. Een kerstboom met ballen en lichtjes en op veel plekken de kaarsjes aan
    Voor mij geen sobere kerst.
    Hoewel, het gaat er met kerst natuurlijk niet om, hoe je je huis versierd en wat je eet maar het gaat om de geboorte van Gods Zoon. Dan kan ook zonder ballen of boom
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke sfeervolle foto`s, je schaapje is lief en zo lekker wollig. Leuk! En een mooi krijtbord hebben jullie gemaakt, ideaal hoor! (spreek uit ervaring :-))

    Fijne kerstdagen alvast gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet van deze dagen in je sfeervolle huis!
    Mooi je krijtbord, ik heb ook een grote en hij staat altijd vol tekst:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat knap van je, dat schaapje van klei.....mocht hij nog een gouden valhelm zoeken???haha
    Ik geloof niet dat kleien mijn ding is, de XL decoketting was voor mij net net doen!
    Tja, kerstkaarten....vind ik ook heel jammer dat dat minder wordt....maar moet eerlijk bekennen dat het toch veel makkelijker is om een bericht op FB te zetten, en een E-card te sturen. Terwijl ik het juist zo leuk vind,om een kaart te krijgen van bijv. een collega,die er ook echt de moeite voor heeft genomen om een persoonlijk verhaaltje te schrijven.

    En iets wat ik helemaal NIET erg vind, als dat verdwijnt: Vuurwerk ...GRRR, verschrikkelijk.Jij zei het al op mijn blog, en ben het helemaal eens dat het wel mag verdwijnen voor de consument.Het kost zoveel vingers en ogen elk jaar.....Maar goed, wie weet lukt het ooit nog eens!
    Dus ...behalve je schaapje vind ik je krijtbord ook super, en je kunt er je creativiteit het hele jaar op kwijt! Dat motief wat je erop hebt getekend kwam ik vandaag ook tegen op een leuk stencil, bij Verfechnieken.nl. Daar kun je zulke leuke stencils bestellen (heb ik ook gedaan,maar zeg niet welke !! ) Dat komt in de volgende post ....
    Het kroontje op je "Madammeke" is mooi, ik hou ervan!

    Tot de volgende keer,
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is gezellig bij je! En dat schaapje, die ga ik ook proberen. Zo lief! Ach en de kerstsfeer die is er snel. Ik moest b.v ook nooit iets van gekleurde lampjes hebben maar soms....Dan denk ik ik haal ze! (Niet gedaan hoor! Dan word het kermis. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ziet er gezellig uit bij je. Je schaapje vind ik echt heel erg leuk geworden. En het schoolbord ook zeg. Eigenlijk eenvoudig en toch heel leuk, zo met noël erop geschreven.

      Gezellige dagen, Roelie

      Verwijderen
  11. Hoi Peetje,
    Prachtig is het geworden bij je. Ik hou van deze rustige versieringen en ingetogen kleuren. Super fijne sfeer.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik maar wachten wanneer die boom nou langskomt haha, maar ooh je maakt nog een post voor de kerst, je bouwt de spanning langzaam op ;-)
    Wat is dat schaapje leuk geworden zeg en zelf gemaakt, hartstikke goed gelukt en je schoolbord ook. Ik heb ook een hele grote met een oude brocante lijst, wij schrijven hier al onze afspraken op, erg handig.
    Tot de volgende post dan maar!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh, die boom is al langs geweest hoor...kijk maar even in mijn vorige post. Maar ja, hij was ook een maatje kleiner dit jaar, misschien daardoor...;-))hihi. Trouwens dankjewel voor je steeds leuke reacties op mijn posten. Zo lief...

      Verwijderen
  13. Wat leuk je schaapje!
    Het groepje kandelaars vind ik ook erg leuk! Zelf heb ik geen ruimte voor zo`n gezellige boel.. wat zal dat een mooi gezicht zijn als ze allemaal branden in de avond?!

    Fijne dagen!
    Groetjes van Priscilla
    Creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor.....geniet van heerlijke dagen heel veel liefs van mij x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, mooi! Geniet ervan de komende dagen..
    Dat Noël heb je kunstig geschreven..wilde al vragen waar dat bordje tekoop is ;-)
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is juist zo leuk.. iedere blogger heeft z'n eigen manier van (kerst)versieren.. Ik vind al je kandelaars op de meidenkast echt leuk! Ik schrijf ook nog steeds gewoon papieren kaarten hoor, dat is toch veel leuker en persoonlijker?! Fijne dagen Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie sfeer bij jou hoor!! Gewoon kerst, misschien hier en daar minder, maar de sfeer is er!!
    Mooi project hoor, leuk om samen iets uit te voeren!!!

    Ik wens je heerlijke dagen!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is je krijtbord mooi geworden! De kandelaars vind ik ook heel sfeervol.
    Ik wens je hele fijne feestdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen