maandag 14 december 2015

Warm licht


Het komt er maar niet van.
 De laatste tijd is het hier zo druk
 met van alles en nog wat. Niks speciaals eigenlijk...
Maar tijd vliegt gewoon voorbij...
Vooral in de weekends.


Meestal had ik wel een post klaarstaan,
 die ik dan nog even moest 'fine-tunen', je weet wel:
 nog wat aanpassen en hier en daar tekst of foto's
 toevoegen of weglaten...


Vooral in de decembermaanden had ik toch
 wat meer posten gepland...
En nu is de derde advent al geweest...
Er stond alleen nog een post met alleen foto's
 (ik plaats eerst foto's en maak daarop een tekst)
 waarop nog geen echte kerst te zien is...

Hoewel...een klein beetje wel al natuurlijk...
Dat kan ik niet tegenhouden.
Dat hebben jullie ook al gezien.
 Daar vind ik deze tijd ook veel te mooi voor...




Dus deze krans is nu alweer anders...
De 'ballon-slinger' is ook al verplaatst...
Mijn "Madameke" heeft plaats gemaakt voor de kerstboom...

Wat nog steeds hetzelfde is, is het warme licht...
Van kaarsjes en kleine lampjes...
Maar dan in een 'kerst-jasje'...


Hier dus nog niet...
Het lieve blozende engeltje wacht hier nog...


Op de kerstsfeer...
Maar ik moet wel bekennen dat dit het eerste jaar is 
dat de meeste dozen toch voller bleven, 
toen ze teruggingen naar de zolder. Goed hé!
Maar een echte 'sobere' stijl zal het hier niet worden,
 dat past niet bij me...


Dus hier en daar is er een kleine nieuwkomer...
Zoals dit kleine kerst-schaapje...


Vooruit lopend op zijn kudde...
Hij kon niet wachten...
En werd gelokt naar het warme licht
Waar hebben we dat eerder gehoord...


Liefs, Peetje

24 opmerkingen:

  1. Wat grappig om te lezen hoe jij je post maakt....eerst de foto's en dan de tekst.Soms doe ik het ook zo, maar meestal andersom....Weet vaak wel wat voor foto's ik wil plaatsen,maar daar heb ik daglicht voor nodig, en daarvoor moet ik een vrije dag hebben! Dus eerst de tekst.....

    Ik lees op andere blogs dat de kerstsfeer maar niet komt, omdat het nog zulk zacht weer is. Daar zou het toch niet vanaf moeten hangen, mij maakt dat niks uit hoor...wanneer hadden we nou vrieskou en sneeuw met Kerst? Het gaat om de gebeurtenis, en het verwachtingsvolle , en niet om het weer...
    Dus ik geniet weer van je sfeertje, vind het ornament erg mooi en je schaapje zo lief! En de kandelaar is ook een snoepje...
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er gezellig uit bij je! Ik herken het wel hoor met de tijd, het gaat zo ongelooflijk snel! Voor je het weet zitten we alweer in 2016. Ik wens je een fijne decembermaand!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schaapje is erg mooi!
    Ja, de tijd vliegt, een week is zo voorbij! Vreselijk..ik wil ook altijd zoveel doen!
    Hier nog helemaal geen Kerst.Veel te vroeg, ik werk het liefst met echt groen. En dat kan niet zo lang van te voren.

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja gezellige maand de maand december.
    Al die gezellige lichtjes en kaarsjes weer aan.
    Ziet er weer heel gezellig uit.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig hoor die sfeervolle foto's.
    Zelf heb ik dit jaar ook veel minder kerstspul staan en ik moet zeggen dat bevalt me prima.
    de meeste sfeer maak je inderdaad met kaarsen en lampjes.
    Lekker van genieten,
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het gezellig en sfeervol in huis, Peetje. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms zeggen foto`s meer dan hele lappen tekst!
    Wel goed om een bericht te blijven plaatsen.. Bij mij kwam dat in het geding en dan ben je opeens bijna een half jaar verder.. Nu weer terug in blogland.. kan ik mooi overal even de kerstsfeer mee kijken!
    Leuk!

    groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet vooral je eigen stijl volgen hoor, dat is juist leuk. Anders lezen we overal soortgelijke posten hihi. Ik hou wel van sober maar toch ontbreken her en der de kerstballen en versieringen niet hoor. Ik moet er trouwens nog mee beginnen, als het goed is wordt vanavond de boom opgetuigd.

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er gezellig uit Peetje. Ik maak ook meestal eerst de fotos en dan de tekst. Of soms nog meer fotos als de tekst erom vraagt. Volgende week wordt jij ook genoemd in mijn blog. Vanwege de inspiratie. Spannend? Ik link jouw site. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zoals het is en vooral daar waar jij je bij thuis voelt!
    Hier en daar wat groen maakt het al heel anders, hé?
    Geniet van deze donkere dagen en laat die lichtjes maar schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je toch een gezellig huis, mooi. En je hebt al lekker een mooie kerstsfeer er in gebracht. Ik hou op dit moment zelf van sober en rustig. Maar geniet net zoveel van jouw foto's of van de anderen die meer bling bling kerst spullen hebben. Eigenlijk vind ik gewoon heel veel leuk. Dus ik heb weer genoten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Peetje,
    Hier wil het ook al niet zo vlotten met de blogposten. Andere jaren schreef ik er veel meer elke maand en dit hele jaar al zitten er grote gaten in... En nu zo aan het eind van het jaar, nog maar een paar weekjes... slik..., blijft het ook zo rustig aan mijn kant.
    Ik geniet van jouw post, van je tekst en van je mooie foto's.
    Ik wens je heerlijke feestdagen toe, geniet van alles wat er op je pad komt.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Peetje , wat een schattig kroontje . Met dat windlichtje in , instante kerstsfeer .
    In het algemeen hangt iedereen toch wat minder in de boom , lijkt mij . Ik zet er zelfs geen dit jaar , onder luid protest van de dochters . Maar er komt wel wat anders hoor anders word het helemaal triestig.

    Ik bedenk meestal eerst een onderwerp , dan de tekst en dan maar pas de foto's , ieder maakt een blog op zijn manier .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahahaha grappig.....hier precies hetzelfde heb zelfs teveel posten gemaakt voor de kerst....hihihihihi....net zondag mijn kerstpost aangepast.....verander ik vanavond alles weer ...hihihihihi...te erg nu moet ik weer nieuwe foto's maken......maar komt goed....mijn kerstpost komt ooit...en voor de kerst.....bij jou ziet het er erg leuk uit allemaal liefs van mij Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie post ook al kom je er niet aan toe, het is je gelukt om
    de warmte van je huisvovercte brengen!
    Het licht blijft en daarvgaat het om in deze maand.
    Deze week ga ik proberen ook een post te maken, ik kom er ook niet aan toe!
    Ik las net van je konijn, altijd verdrietig zoietscen die lieve poes....schattig toch!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dus de hele kudde volgt nog.....;) Hihi......Maar goed van je.......Hier zijn de dozen ook aardig vol weer naar boven verhuisd.......we leren steeds beter......
    Net hoe ouder ik word hoe minder ik hoef uit te pakken.....ha....filosofisch ;)
    Geniet van je post hier.....mooi en niet te veel en toch heeelll gezellig

    Wens je fijne dagen toe

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Peetje
    Ik houd ook niet van al te sober hoor! Ik kan zo genieten van het versieren voor de kerst! Niet dat het helemaal volhangt met kerstmannen o.i.d.maar geen kerstboom of een boom met alleen lichtjes is niks voor mij.....krijg ik thuis ook nog ruzie denk ik!
    Fijn dat je in ieder geval weer even een post plaatst....ik geniet er erg van!
    Fijne feestdagen!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't Ziet er prachtig uit bij je, warm en smaakvol. Leuk om te lezen hoe jij je blogs maakt.
    Bij mij stokt het bloggen (ook) een beetje, druk druk op mijn manier, andere dingen gaan voor en ik weet ook niet zo goed waarover ik schrijven moet.
    De kerstboom zal hier morgen opgetuigd worden, hij staat al wel in de kamer, maar het kwam er vanavond wederom niet van.
    Geniet van de verdere kerstvoorbereidingen!
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke en mooie sfeer laat je zien, Peetje!
    Vooral het licht is mooi, en daar gaat het toch om deze maand.
    Ik vind het ook heerlijk om tegen de tijd dat de schemer intreedt al de kaarsen aan te steken. Vind ik een heerlijke tijd.
    En die wens ik jou en je gezin ook toe!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik herken het helemaal. Morgen ga ik wat kerstfoto's in huis maken dus een blogpostje is onderweg:)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De lichtjes passen bij deze tijd van het jaar en ik vind het zo mooi om naar te kijken...je hebt ook een paar bijzondere exemplaren. Voor ons ook geen sobere kerst...ik hou ook niet van een sobere inrichting.... natuurlijk niet TE vol, maar wel sfeervol. We hebben er echt een weekend over gedaan om spullen naar de bovenverdieping te verplaatsen, die plaats moesten maken voor de kerstdecoratie. Anders wordt het echt te vol. Ik heb het er graag voor over en we genieten er met z'n allen met volle teugen van. Ik verheug me dus al op de rest van jullie kersthuis....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi, dat warme licht! Het is gewoon ook leuk om er een gezellige Kerstsfeer van te maken, ieder op zijn eigen manier. Geniet er lekker van ondanks de drukte!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige kerstversieringen, vooral die eerste foto's vind ik zo ontzettend mooi!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen