zondag 24 januari 2016

Binnen lente, buiten winter

Yess! De computer is weer gemaakt en doet weer (meestal) wat ik 'm vraag. Wat een genot, als alles het weer doet. Vooral nu ik weer een nieuwe post kan maken. Het zijn dan wel foto's van een week geleden, maar ja, toen kon ik er niets mee.


Vorig weekend voorspelden ze zelfs voor het zuiden echte winterse buien. Nou, dat viel effe reuze mee (of tegen, voor de echte winter-liefhebbers). Er viel hier wel wat, een klein laagje sneeuw van 1/2 cm, nét om het overal wit te maken. De kou kwam wel mee, brrrr. hele -5 graden (tja, als je het niet meer gewend bent zijn dat toch barre temperaturen ;-)
In ieder geval was het geen goed teken voor mijn Japanse kers die vol in bloesemknop stond, in januari! Om toch nog iets van de prachtige bloesem te redden, knipte ik wat takjes af om er in ieder geval binnen nog van te kunnen genieten. En ja hoor, al snel gingen de eerste bloempjes open...  



Een paar dagen later...


Lente!


En buiten is het winter...
héél dunnetjes...
voor even...





Het "Kindje-op-moeders-schoot" in de Franse vaas, sterft normaal in de winter helemaal af en overwinterd onder de grond. Dit jaar blijft ie eigenwijs met zijn zelfs nog groene blaadjes parmantig boven de grond schitteren. 


 "Is dit alles?" denkt 't engeltje...


Zelfs sommige Hortensia-bollen hebben nog kleur...


Ja, deze winter moest je er hier snel bij zijn,
 want anders had je 'm gemist...



De Japanse Kers in volle glorie...mét bloesem in knop...
nog wel...



En morgen voorspellen ze hier 14 graden...
Ik hoop dat we langer met de Lente doen!

Nieuwe volgers, ook stille, van harte welkom!
Gezellig dat jullie er zijn.

Liefs, Peetje

25 opmerkingen:

  1. Fijn dat de computer het weer doet, en dat je je foto's weer kunt plaatsen.
    Ik hoop dat hier het voorjaar ook komt en heeeeel lang blijft!
    Ik heb nu lang genoeg binnen gezeten!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die computer....bij mij was het de webbrowser die opeens niet meer werkte in Blogger. Heel vreemd....
    Irritant he, als ze niet doen wat wij willen!
    Mooi je bloeiende tak , die van mij bloeit crème wit, maar dat roze is ook prachtig !
    Fijne avond!

    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh als mijn laptop niet meer werkt is dat bijna een ramp voor mij, ik ben er verslaafd aan en kan eigenlijk geen dag zonder. We hebben ook tablets liggen hier in huis, maar dat vind ik echte ondingen en zeker als je zoals wij veel foto's maakt, dan wil je toch ook je oude vertrouwde laptop/computer ter beschikking hebben he, want wij willen bloggen!!
    Dat beetje sneeuw heeft wel een paar mooie foto's opgeleverd en wat ziet de boom er prachtig uit tegen die blauwe lucht zeg.
    Fijne (zachte) week dan maar vast hè!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oe dat is waardeloos zeg een niet werkende laptop!
    Gelukkig voor jou & ons kun je weer posten!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen sneeuwvlok gezien hier. Erg benieuwd of je sier kers goed in bloei komt. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je laptop het weer doet. Bij ons zag ik al toverhazelaar in bloei. Dat doet me echt al aan het voorjaar denken. Heerlijk.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zonder pc functioneren wij niet hè...het is misschien wel erg om dat te moeten constateren, maar het is te leuk wat we er allemaal mee kunnen doen ;-). Dus gelukkig dat ie weer werkt! Hier lag ook een dun laagje sneeuw, net genoeg om er even een foto van te kunnen maken maar meer dan dat was het ook niet. Morgen wordt het inderdaad 13 graden, ik vind het niet erg hoor!

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, gelukkig, die van jou doet het ook weer. Die van mij ook. En als je blogt wil je ook alle foto's mooi en goed kunnen zien. Dan heb je niets aan die kleine schermpjes.
    We hebben hier ook bijna geen sneeuw gehad.
    Ben heel benieuwd wat je kersenbloesem straks gaat doen. Mijn seringenboom staat ook al heel lang in de knop, maar na die nachten vorst moet ik ook afwachten. En ik zag gisteren bij vrienden een magnoliaboom al heel ver in de knop. Wat dat betreft moet de winter maar afgelopen zijn.
    Toch heb ik genoten van al je mooie foto's!!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, je betonnen engel en Franse vaas (ook beton of smeedijzer?), evenals je bloesemtakken en natuurlijk de rest van je foto's.
    Hier in het Zuid-Oosten hebben we vandaag voornamelijk regen gehad en later mist. Morgen inderdaad lente-temperaturen hier, we gaan het zien. Ik vind het niet zo heel erg, al houd ik ook wel van een beetje échte winter in januari.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat ie het weer doet.....wel zo gezellig dat je er weer bent.
    Mooie winterse beelden en dan de lente in huis....heerlijk.....laat die lente nu maar doorkomen........ben wel klaar met de sneeuw ;)
    Maar zo op foto is wel genieten hoor......

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn computer doet het ook zo slecht...ik dacht ook de Apple van hemmes...maar daar lukt het niet om een blog te maken zo'n tijd bezig geweest.......grrrrrrr ...lezen doe ik altijd op de iPad dat gaat gelukkig prima....komt goed ooit.....mooi je bloesem van mij mag de lente beginnen hoor......liefs fijne week van mij....x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dat toch een prachtige bloesem hè, van je Japanse Kers. Laten we hopen dat deze sterk genoeg zal blijken om straks evengoed weer helemaal vol bloemen te staan. Maar je hebt er in ieder geval binnen even van kunnen genieten.
    Vandaag was het hier al 10 graden en er zou sprake zijn van wat meer zon morgen... afwachten...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje,
    Fijn dat je computer het weer doet, wat moeten we toch zonder.
    Denk ik toch dat de plant Kindje op moeder schoot een kamerplant is, maar nu zie ik hem bij jou buiten staan, ga ik zeker ook proberen, staat zo leuk.
    Hier ook weinig sneeuw geweest en ik heb geen foto's gemaakt, gelukkig jij wel zo kan ik weer een beetje meegenieten.
    De bloesem van de Japanse kers is erg mooi.

    Wens je een fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes, je hebt gelijk wat het plantje Kindjeopmoedersschoot betreft, het is eigenlijk een kamerplantje. Maar ik heb 'm nu al voor het tweede jaar gewoon buiten staan, ook 's winters. En tot nu toe gaat dat prima!
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  14. Heel mooi, Peetje en wat heb je toch een sfeer in en om het huis! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, dat temperatuurtje onder nul was wel weer even wennen (we zijn ook niets gewend hier, haha), maar jij hebt tenminste sneeuw gezien! Vandaag toen ik vanuit mijn werk naar huis fietste leek het wel lente. Dat is ook wel te zien aan jouw Japanse kers!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk weer een mooi hoekje in je huis!
    Bijzonder records deze winter, warm en koud, hier geen sneeuw, toch wel jammer!
    Maar vandaag wel super genoten van het zonnetje + 14...
    Fijne week❤

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat was het genieten vandaag hè, een echte voorjaarsdag heerlijk! Ik hoop dat jouw Japanse kers de vorst overleefd heeft en je straks kunt genieten van de prachtige bloesem! Groot gelijk dat je alvast wat takjes naar binnen gehaald hebt!
    Fijn dat je pc het weer doet, zonder kunnen we eigenlijk echt niet meer hè hihi..

    Fijne avond,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk dat een kamerplant het ook buiten doet hè: ik heb 'm ook buiten, moet 'm zelfs in toom houden! Mooie foto's van de kou.....die dus vandaag toch echt wel weg was! We hebben gewandeld met onze logeerhond en het leek wel lente.....heerlijk!
    Gelukkig doet je pc het weer.....we kunnen echt niet zonder jouw mooie foto's!!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat je computer het weer doet. Het is een fijn ding maar als hij het niet doet. Grrr... En slim van je om de takken naar binnen te halen. Lente!! Laat maar komen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hihi, mijn computer deed het wel, alleen had ik de card-reader niet. Ik snap je helemaal dus, want ook ik kon niet veel!
    Je Japanse kers.. oei, die is echt vroeg hé! Hopelijk red hij het want anders heb je wel heel vroeg lente. Ik hoop met je mee dat de lente wat langer duurt dan deze winter :-)
    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ondanks dat het gisteren een mooie lentedag was , blijven de winterse plaatjes mooi om te zien .
    Hier hebben de hortensia's hun bladeren eindelijk laten vallen , ook de Japanse kerselaar heeft zijn bloemetjes kwijt .
    Jammer , van mij hoeft het echt geen winter meer te worden .
    Leuk dat jouw computer weer helemaal in vorm is .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, het ruikt heerlijk van de lente hier met u! Dank u voor deze prachtige wandeling , alles liefde en sorry met mijn taal ;* Meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, het is wat met die winter. Ik hoop toch wel dat er nog wat meer winter komt. Zo'n kwakkelwinter geeft meestal niet zo'n fijn voorjaar.
    Och, we zullen het maar afwachten, het komt zoals het komt.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het was echt een korte winter...eigenlijk vind ik het wel jammer. Het is heel "raar" weer. Deze week leek het echt wel lente....maar we hebben er geen invloed op. Ik hoop dat de prachtige bloesem het gered heeft, in ieder geval ze staan prachtig in de vaas en dan krijg je echt al een beetje lente gevoel....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen