zondag 10 januari 2016

Buiten de lijntjes...



Op mijn verlanglijstje stond al langer een mooie ronde Maroccaanse schaal. Deze zijn zo mooi om mee te decoreren, liggend of rechtopstaand zodat je mooi kunt genieten van de versieringen.


Maar ook deze geinige lantaarns trokken geregeld mijn aandacht. Ik zag ze vaker langskomen bij een prachtig blog dat ik volg Monday to Sunday-home. Heerlijk sfeertje, waar ik echt blij van word. 


Toen we laatst bij onze oudste zoon in Nijmegen waren, 
zag ik ze staan bij Subba, samen met deze mooie schaal .
 Yess! Manlief was nog op zoek naar een leuk kado
 voor onder de boom. En soms kun je dan best een hint geven, toch....;-))



Jullie kunnen wel begrijpen dat ik blij was dat de kerstspullen weer naar zolder verhuisden en ik eindelijk kon decoreren met mijn nieuwste aanwinsten. De kleine aluminium schaaltjes die ik al had combineren er prachtig bij. En als 's avonds dan de kaarsjes aan gaan, waan ik me in een sprookjes-omgeving met het warme licht dat zo mooi weerkaatst via de schaal...


Maar ook overdag is het genieten...




(Op de foto zien de 'goudkleurige' deksels er feller uit dan ze zijn)


Het 'eclectische' vind ik een mooie toevoeging 
aan de rest van het huis.
Ik heb sowieso een zwak voor het oosterse, je komt het hier overal wel ergens tegen.
 Gecombineerd met mijn 'Scandinavisch' zwak en oude spullen (vintage) voel ik mij thuis. Het is niet in één noemer te vangen denk ik. En dat wil ik ook niet. Het mag voor mij best eens botsen, houdt het spannend, niet voorspelbaar...
Voor mij hoeft het allemaal niet perfect te zijn (zou me niet eens lukken, hihi) dat alles tot in de puntjes bij elkaar hoort. Zo ben ik niet, dan word ik juist onrustig (anderen zullen dit waarschijnlijk net andersom hebben, haha) maar dan valt er voor mij niets meer te ontdekken. Een beetje 'buiten de lijntjes kleuren', noem ik het...
 Het enige waar ik wel voor moet uitkijken is dat het niet teveel wordt, dat blijf ik moeilijk vinden. Gelukkig kan ik veel kwijt in mijn atelier (maar daardoor is dat nu meer een opslagruimte geworden dan echt een werkruimte :-( In het voorjaar moet ik daar eens flink opruimen, heb ik mezelf beloofd!)


En zo creëer ik mijn 'losse' stijl...
Een zoektocht die nog lang niet over is...waarom ook?
Er is zoveel moois op de wereld!



En dan schijnt een dag later
 de zon zo heerlijk naar binnen...



Daar word deze dame toch zo blij van!


Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch dat je blij word van jou eigen sfeervolle stijl, dan weet je dat het goed zit!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne aanwinsten. En wat een gelukje dat je ze zag en manlief een hint kon geven! Die van mij is altijd blij met hints dan is het niet zo ingewikkeld. En ik geef ze graag! Zoals jij zegt, er is zoveel moois op de wereld! Je hebt een heerlijk sfeertje neergezet! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt, ik vind het juist leuk dat jij je eigen stijl hebt. Maar wanneer je zoveel dingen leuk vindt, heb je wel de kans dat het rommelig wordt. Dat risico loop ik ook wel een beetje hoor. Gelukkig heb jij het atelier ;-). Dit is inderdaad een mooie schaal, het herinnert mij eraan dat ik volgens mij een soortgelijk exemplaar in de kast heb liggen. Het wordt tijd dat ik die kast een keer ga uitzoeken, grote kans dat er meer items voorbij komen die ik eigenlijk vergeten was maar daar veel te mooi voor zijn.

    Een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie aanwinsten, logisch dat je daar erg blij mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar houd ik ook zo van..die schalen, ik vind zelf dat ze overal bij passen, wij hebben er eentje in onze hele strakke badkamer tegen de muur staan..
    Ben het met je eens dat die 'tekeningen'in die Midden Oosterse objecten zo mooi zijn...
    En ach,,,je moet binnen zetten wat je mooi vindt dan is het altijd goed, dan ben je waarschijnlijk gelukkiger dan dat je iets binnen zet wat "een ander mooi vindt en jij eigenlijk niet...er lopen al genoeg mensen "keurig in de rij" dat zou saai zijn als we allemaal zo waren..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan best geloven dat je super blij bent , met je cadeau , vooral omdat het iets is dat al lang op dat lijstje stond.
    Ik hou er ook wel van , een stijlenmix.
    Ik,vind het juist top dat niet iedereen hetzelfde heeft .
    Geniet van jouw cadeautje
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk zijn die lantaarntjes, ik heb ze vaker gezien en ze combineren heel mooi met die Marokkaanse schaal, die zijn sowieso tijdloos. Ook leuk om lekkere hapjes op te serveren. Wat een topcadeau heb je onder de boom gehad, lekker van genieten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De lantaarns verspreiden een prachtig licht met de brandende kaarsjes erin en ze staan goed op je mooie nieuwe schaal. Handig om je man die hint te geven :-)
    Dergelijke Oosterse materialen combineren bijna overal bij, zeker bij jouw Scandinavische/vintage stijl.
    Gelukkig maar dat niet iedereen dezelfde inrichting heeft, dat maakt het juist zo leuk om bij anderen 'binnen' te kijken.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jou losse stijl zoals je het noemt vind ik prachtig, gewoon neerzetten wat je mooi vindt.
    Wat een leuke lantaarns, deze heb ik nog niet voorbij zien komen, ze staan mooi op het Marokkaans dienblad.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zijn deze schalen, ik heb ook iets dergelijks en hij heeft altijd wel een plekje ergens in de kamer. Ook hier allerlei stijlen te vinden, juist leuk om overal de mooie dingen van uit te zoeken! Zo wordt het toch een eigen stijltje!Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig!! Leuk weer wat voorjaar in huis :-)
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een supermooi cadeau en wat staat het prachtig met die lantaarns, weer eens wat anders en origineel!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bofbil ben jij met zo'n gaaf cadeau
    Echt super. Even genieten van je mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig hoor Peetje.....heel mooi !....x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was een mooi kerstcadeau!
    Ziet er heel sfeervol uit.
    Grappig dat je goud- en zilverkleurig gewoon met elkaar combineert.
    Met sieraden is dat ook altijd de vraag of je dat tesamen mag dragen. Ik doe dat wel.
    Geniet er heerlijk van, Peetje!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat maakt het bloggen juist zo leuk: verschillende mensen met een verschillende smaak en ieder zo haar ideeen. Ik vind het juist niet leuk wanneer mensen alles hetzelfde hebben, het is toch prachtig wanneer je je eigen smaak hebt! Dus.....ga zo door!
    Het feit dat het soms te vol kan worden....ja daar heb ik ook last van.
    Ik vind zoveel mooi en wil dat dan ook om me heen hebben. Maar soms bekijk ik alles eens met het oog van een zgn. buitenstaander en dan gaat er weer wat naar de zolder.
    Je kunt het altijd weer eens gebruiken....
    Je dienblad is prachtig: mijn dochter heeft er ook zo één en vooral ´s avonds met de lichtjes waan je je in sprookjessferen.
    Geniet van je mooie cadeau Peetje!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je moet vooral doen waar jij je lekker bij voelt! Ik herken dat wel hoor : beetje van dit ,beetje van dat...lekker mixen. Dat schept weer een nieuwe stijl ! Waarom jezelf beperken ?
    Ze zijn echt leuk, je schaal en je lantaarntjes!
    Moest wel lachen om het commentaar van Oma Leentje....Bofbil, ipv.bofkont, hihi :)
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super dat je zo blij bent met je schaal en de lantaarns. Dat is nog nog eens een geweldig kerst kado.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toch fijn als je gewoon je eigen stijl kunt volgen.
    Je koet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt, en die schaal staat heel erg mooi in combinatie met die lantaarntjes.
    Geniet er lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kleur jij maar lekker door en buiten de lijntjes mag van mij. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is juist fijn als je je eigen gevoel volgt! Dan blijf je origineel.
    Je schaal is mooi van relief!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er erg mooi uit!!
    (soms toch wel handig he een stille hint geven :-))
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen