donderdag 14 januari 2016

Foto-moment.

Soms zit je op de bank en je 'ziet' een foto-moment.
 Zoals bij deze setting:
de Magnolia-tak (nep) in een glazen pot. 
Omdat het al avond was en ik nooit met een flitser werk, kreeg je dit 'sepia'-effect. Heeft wel wat hé?

Toch heel anders als overdag...
Ook leuk, maar anders.



Heerlijk, al die kerst uit huis,
 weer alles fris en licht.
De dagen zijn weer aan het lengen en ik verheug me alweer op de eerste maaltijd op de veranda...Dan gaan we echt de goede kant weer op! Maar eerst schijnen we dit weekend nog een heuse winter, zelfs hier in het zuiden, te krijgen. Ach, heeft ook wel wat en geeft zeker een paar mooie foto-momenten! 


Nu 'rommel' ik  wat aan in huis, dan staat iets hier, dan daar...
De Magnoliatak-in-pot staat alweer ergens anders. Maar voor hoelang...?

Toch staan bepaalde spullen bij mij al heel lang op dezelfde plaats. 
De grote spullen als kasten en banken sowieso. Gewoon omdat ze er goed staan (en soms omdat ik dan niet weet waar naar toe ermee? hihi)



Dus dan verander je met de kleinere accessoires. Ook een stuk handiger, want je tilt je geen breuk en bent sneller klaar.
Hoewel...geregeld sta ik dan met iets in handen waar ik geen plek meer voor hebt, maar ik wel wil houden.

Ik heb dat voornamelijk met familiestukken of gewoon accessoires waar een dierbare herinnering aan kleeft.  Of foto's van vroeger, waar ik echt een zwak voor heb...



Zoals 'mijn motormannen'!
v.l.n.r.: mijn schoonvader op een Norton, manlief mét zonnehoed(!) én luier op een voor mij onbekende motor en mijn vader op een BSA. De foto van beide vaders zal zo ongeveer 70 jaar geleden zijn gemaakt, die van manlief rond 1959.
Ik heb ze verzameld op het plankje bij de eethoek (waar de tafel voor de kerst een kwartslag is gedraaid en zo mocht blijven staan, omdat ik dat toch nét wat ruimtelijker vind staan...voor nu).


Prachtig toch! 
(Hij ziet er nu wel ietsjes anders uit als ie op zijn motor zit...hihi)


En dan kom je bij de A. een leuk glas-schildje tegen:

"Whatever you decide to do
Make sure it makes you Happy"

Tja, soms is het té simpel...en zo waar!

En de tafel staat nog steeds zo...




Liefs, Peetje


22 opmerkingen:

  1. Leuk die verschillende foto's van je magnoliatak.
    Ik maak ook vaak s'avonds foto's omdat ik dan iets zie wat ik erg mooi vind en niet wil wachten.
    En de spreuk is zo waar...
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, Peetje!
    Zelf heb ik het ook regelmatig, dan zie ik net iets, en hup weer in de benen.
    Zowel met fotograferen als met accessoires, want uit een bepaalde hoek zie je dan net dat het niet goed staat of misschien net beter omgeruild kan worden met iets anders.
    Leuk om te zien dat je vanuit beide families in een "motorfamilie" zit!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Gerry, dat valt wel mee met die motorfamilies. Mijn vader vond het prachtig, mijn moeder vond het maar 'rauwe duivels' dus het bleef voor hem bij dromen. Zij stelde haar mening wel bij nadat ze mijn man leerde kennen ;-) Bij mijn man's familie zit het wat meer, zijn jongste broer heeft ook jaren motor gereden, maar gaat nu elke dag km 'vreten' met een elektrische fiets...
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
  3. Mooie foto's maar het een echte tak nog mooier...ze waren er volop vanmorgen op de veiling....liefs van mij fijne dag ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh...wat herken ik toch alles wat je beschrijft hihihi....alleen hier geen motor familie hihihi.
    Hou op over sneeuw...ik wil graag lente :))
    Mooi hoor die tak in de glazen vaas!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die foto's zijn leuk! Ik heb bijna een identieke foto van mijn vader op zijn motor, echt zo gaaf!
    Ik zit hier ook op sneeuw te wachten, dan is het toch pas echt winter he!
    Je verhaal is trouwens heel herkenbaar, hier ook weer lekker alles fris en opgeruimd, we hebben pas de eettafel een dag verplaatst maar dat was het niet, hier staan de grote spullen ook al jaren op een vaste plek, het is goed zoals het is haha!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wel heel mooi hoor die oude foto's.Ontzettend leuk dat ze alledrie op een motor zitten. Ik wist eigenlijk niet eens hoe een Norton en een BSA eruit zagen. Ik ken de namen wel, uit het liedje van Normaal hihi (en bedankt, nu zit dat liedje dus in mijn hoofd hè ;-))
    Heerlijk hoor een beetje rommelen in huis. Het gaat inderdaad koud worden, maar gelukkig volgende week wel droog en zon, die regen ben ik nu zo beu.
    Fijne dag nog!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel héél optimistisch om nu al over een maaltijd op de veranda te praten haha, maar ik ben het met je eens hoor, heerlijk buiten eten. Even wachten nog.
    Ik ben ook dol op oude foto's, al heb ik er niet veel in de kamer, wel elders in huis. Ben van plan binnenkort alle foto's van mijn grootouders en ouders er eens bij te pakken en van de mooiste en meest bijzondere een verzamelalbum te maken voor mijn zusje en mezelf. Ik heb ze al eens oppervlakkig uitgezocht en de nodige weggedaan, maar vind het lastig om te besluiten wat ik met al die albums moet doen.
    Leuke dag verder, geniet van je magnoliatak, hij staat erg leuk.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat schuiven met de meubels herken ik zeker ....van vroeger! Toen ik nog een een flat woonde, schoof ik er wekelijks op los, maar nu eigenlijk weinig. Ja, vorige maand toen ik de sidetable in de huiskamer zette, maar verder niet.Maar zeg nooit nooit ;)
    Ik moest ook meteen aan het liedje van Normaal denken bij de Norton en de BSA, hihi.
    Bijzondere foto's in een mooie lijst blijven fijn om naar te kijken. En zwart wit vind ik ook vaak mooier dan kleur.
    Lieve groet,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik ga schuiven, sta ik er af en toe net zo bij als jij...met iets in de hand en niet wetend waar ik het moet laten. Soms zet ik het dan op dezelfde plek terug en maak ik alle verschuivingen weer ongedaan. Zo blijven we bezig hè hihi.

    Dat je tegen de avond deze foto nog kon maken! Ik wilde ook nog aan de slag, maar het was zo donker in huis. Dat wordt morgen maar proberen...kijken of het dan wel lukt.

    Wat leuk...die foto's van de heren op een rij!

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk he zo ineens een 'foto' ergens in te zien. En zo gezellig dat wij daar dan van mee mogen genieten. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O dat heb je wel eens he.. dan zie je een foto! Maar het zo vangen zoals jij het ziet is dan weer wat anders he ;-)
    je fotoverhaal is echt geweldig! Dierbare dingen zijn dat.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een superleuk lijstje van de A!! Heerlijk hè die kleine veranderingen in huis, ik hou daar ook zo van! En zo'n fotomoment is voor mij ook zo herkenbaar hihi..

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peetje, prachtige foto's laat je ons weer zien. Het viel mij vandaag op, vanmiddag zo rond 5 uur, dat het weer wat langer licht blijft. Ik zocht het net even op en het scheelt gewoon al weer een half uur met half december, dat de zon onder gaat.
    Leuk je motormannen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi!

    Je bent lekker aan het schuiven geweest! Heerlijk dat je daar ook zo van kan genieten! Je fotoplank is echt super mooi, heeft echt sfeer he, die oude foto's! Veel leuker dan die van tegenwoordig!

    En net als jij verlang ik ook naar de zomer hoor (ook al duurt het nog wel even)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk is dat , kerst eruit en weer een lichte frisse sfeer in huis! Vandaag ga ik naar het tuincentrum om narcissen en tulpen te halen, best raar want vannacht is er weer een laagje sneeuw gevallen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal met je eens: kerst er uit en weer wat lichters is huis! Ik kan ook niet schuiven met meubels; er is maar 1 opstelling mogelijk dus moet je het met kleine dingen doen. En dat is toch ook leuk! dat zie je maar weer bij jou....
    Ik houd ook van oude foto's en zoals bij jou: ze passen zo mooi bij elkaar!
    Onze oudste zoon reed ook motor en onze schoonzoon ook: ik vond het maar niks....zo gevaarlijk! (alsof autorijden dat miet is,haha.Maar het is het gevoel....)

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Steeds zie ik je lieve reacties en ineens denk ik, ik zie nooit een berichtje van je. Idioot he? Sorry hoor maar ik heb je meteen op mijn lijst gezet. Zelf heb ik niet zoveel met kerst dus ik hoefde ook niet veel te veranderen. Maar heerlijk om weer eens te veranderen he? Het ziet er sfeervol uit hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He Peetje, de 1e foto vind ik prachtig en ja soms heb je van die momenten dan denk je...even snel de camera pakken en vastleggen. Bij daglicht ook mooi maar dan zijn de kleuren weer kouder. Ik vond dat de kerst maar snel voorbij was en voor dat ik het wist, was ik alweer alles aan het opruimen. Over de tafel gesproken, de bank was bij ons te klein omdat we een nieuwe tafel hadden gekocht en omdat de stoelen nu onder de tafel geschoven kunnen worden is er veel meer plaats. Een bank moet eigenlijk tegen de muur, hier bij ons is dat onmogelijk. Niet dat ik dit nooit geprobeerd heb maar toen was de hele inrichting nog anders...Ben benieuwd wat je besluit te doen...heb je de bank al?....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst bedankt voor je berichtje!
    Ik heb dat ook hoor, soms staan spullen echt heel lang op dezelfde plaats, ook gewoon omdat het blijkbaar goed bevalt. En met kleinere spullen kan je lekker variëren.
    Je moet nog even geduld hebben voor de veranda, want het lijkt me nu een beetje frissss...liefs en groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo herkenbaar, dan staat t weer hier en dan weer daar. Heb je de perfecte plek gevonden om t vervolgens na een poos toch weer op n 'betere' plek te zetten hahaha. Je moet wat he
    Maar de eerste foto prachtig dat sumiere licht, hou ik wel van
    Fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Peetje,

    Te lang geleden alweer dat ik je blog weer lees. Blijft leuk!
    Mooie foto van de magnoliatak. Leuke foto's ook vd motormannen. Hier nog echt geen winterweer. Vind het na hevige sneeuwval wel altijd wat hebben zo'n maagdelijk wit panorama. Maar het voorjaar en een lekker zonnetje hmmm .
    Groetjes uit Spijkenisse
    Nel


    BeantwoordenVerwijderen