vrijdag 1 januari 2016

Happy New Year!!! en Durbuy

Allereerst wil ik iedereen een prachtig mooi 2016 
wensen met een goede gezondheid en heel
 veel gelukkige momenten!
Dat het een mooi inspirerend blogjaar mag worden!!

De eerste post van dit jaar. Die wil ik graag beginnen met een dagtochtje naar Durbuy (B) dat we maakten in de week vóór kerstmis. We zijn wel eens vaker naar Durbuy geweest (klik) maar dat was altijd ná de kerstdagen. Deze keer wilde we de sfeer wel eens proeven met alle festiviteiten nog in volle gang vóór de feestdagen. Nou dat dachten meer mensen, want het was echt file-rijden naar het dorp!
Maar toen we eindelijk de auto hadden geparkeerd bij een tuincentrum aan de rand van het dorp liepen we via een loopbrug zo het centrum in...





Hoezo: file-rijden?


Op de kerstmarkt zelf was het gezellig druk...



...en heel veel winkeltjes waren open met
 een verscheidenheid in aanbod...


Door het hele dorp stegen heerlijke geuren op, want op elke hoek stond wel een kraampje met heerlijke lekkernijen te pruttelen...al dan niet te verorberen met een likeur-glaasje of een echt Belgisch pintje...


Heel soms lukte het me om geen mensen op de foto te krijgen...
dat was andere jaren toch wat makkelijker...



Maar dit gezellige geroezemoes heeft ook wel wat hoor...en omdat je voornamelijk Frans hoort spreken lijkt het bijna of je in Frankrijk bent ( en dat na een dik uurtje rijden bij ons vandaan).



Soms loop je ergens binnen en ben je terug in de tijd...
wat een sfeer!







Deze piraten hadden het ook aardig naar hun zin...


Maar toen het donker werd, kwam nóg meer sfeer naar boven en werd Durbuy omgetoverd in een lichtjes-paradijs...












Wij gingen weer terug naar onze auto en vertrokken met een heerlijk kerstgevoel naar huis.
De heren hadden hun buik vol gegeten aan een puntzak (!) oliebollen en wij dames aan overheerlijke churros en we hadden zelfs nog buiten op een verwarmd terras gezeten onder het genot van een heerlijk drankje...

Thuis met de kerstdagen maakte ik dit heerlijke dessert:
Pavlova met fruit (klik)
En met een paar 'vuurwerk-sterretjes' maak je er een sprankelende afsluiter van.


Hierbij wil ik jullie nog bedanken dat jullie mijn blog zo trouw bezoeken. De views zijn nog steeds flink groeiende en jullie leuke en lieve reacties verblijden mij nog steeds met een warm gevoel.
Ik hoop dat 2016 een heel mooi blogjaar mag worden, waarin wij elkaar inspireren, verwonderen, vertederen, laten lachen, steun geven of vinden.

(pinterest)

Een heel jaar ligt open voor ons...
laten we er samen iets moois van maken!

Liefs, Peetje 




27 opmerkingen:

  1. Durbuy is echt een gezellig stadje. Als wij in de Ardennen zijn,gaan we er meestal ook eens langs.
    Ik wens jullie het allerbeste voor 2016,maak er een super jaar van!

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Insgelijks Peetje, dat het maar een fijn,inspirerend blogjaar mag worden!
    Maar dat gaat helemaal goed komen!
    Wat een leuk stadje is Durbuy, en zo lekker dichtbij voor jullie! Ik zou er echt ver voor moeten rijden ....
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peetje,
    Wat hebben jullie een heerlijk uitstapje gemaakt. Heel gezellig.
    Ik wens jou ook een heerlijk, gezellig, gezond, grappig en heel creatief 2016.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peetje,

    Dat dagtochtje was het filerijden wel waard als ik je foto's zie! Gezellig zo'n sfeer! Ik wens je een heel goed 2016 toe!
    Via een andere blog ben ik op jouw blog terecht gekomen. Ik ga je volgen!
    Ben zelf in december ook begonnen.

    Groetjes Marieke
    www.rustiekbijmariek.blogspot.nl
    groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen wonder dat jullie niet de enige bezoekers waren, want het ziet er allemaal zo sfeervol uit. Heerlijk, zo'n dagje uit. Mooi ook toen het donker werd, dat geeft meteen een heel ander beeld.

    Ik wens jou ook alle goeds toe voor het nieuwe jaar! Hoewel ik wel minder posten plaats dan voorheen, vind ik het net als jij ook nog erg leuk om te doen. Ik zou het niet willen missen. En als we er met z'n allen weer voor gaan, blijft het een feest om elkaars blogs te blijven volgen.

    Ik wens je een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijke dag, Peetje, en wat ziet het er sfeervol uit!
    En ik wens jou en je gezin een mooi en goed 2016 toe!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Te ver om even vanuit Twente naar toe te gaan. Maar ik heb genoten van je sfeerfoto's van Durbey, dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er erg gezellig uit allemaal.
    Ik wens jullie ook een heel mooi 2016!

    Groetjes, Inge
    De Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk stadje, mooie foto's ervan ook.
    Jij en je gezin nogmaals alle goeds voor 2016.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi stadje. Geeft een prachtige uitstraling die oude gebouwen!
    De foto's met alle kraampjes en lampjes zien er ook echt gezellig uit :-) ik wens je alle goeds voor 2016!

    Fijn weekend.
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw echt heel mooi daar, wat zullen jullie genoten hebben! Ik kijk weer uit naar jouw blogposten in 2016, ik lees ze altijd graag. Happy newyear!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zag er weer leuk uit en bedankt voor je reportage.
    Doe het rustig aan, want er staat weer een héél jaar te wachten.
    Alle goeds voor mijn 'brocante' nichtje en je verwarmend gezin in 2016😉😘

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed plan! Het ziet er enig uit. Gelukkig nieuwjaar. Groetjes,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker sfeertje daar! Inmiddels is het feestgedruis weer voorbij.....zelf ben ik nog volop bezig met de styling van een verlate kerst fotoshoot, de kerstboom valt bijna van ellende uit elkaar en ik heb niet zoveel inspiratie meer.
    Voor het nieuwe jaar wens ik jou in ieder geval heel veel goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Durbuy is zo leuk om naar toe te gaan , wij hebben er eens een weekendje gelogeerd , altijd heel sfeervol die straatjes .
    Het is leuk om het eens in de kerstsfeer te zien .
    Tot de volgende post , ik kijk er al naar uit ...
    En natuurlijk ook een héél gelukkig nieuwjaar !!!
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In de zomer zaten we daar nog op een terrasje, zo leuk om nu bij jou Durbuy in kerstsfeer te zien!
    Ik wens jou ook een heel gelukkig en gezond nieuw jaar vol geluksmomentjes:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook voor jou een heel mooi nieuwjaar!
    Wat een heerlijk sfeertje zeg, je hebt genoten zo te zien.
    Nog een fijn weekend, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk daar in Durbuy! Voor ons helaas te ver maar wat fijn om zo bij jou mee te genieten! Jij ook alle goeds voor 2016. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook voor jou een mooi en goed 2016!
    Wat heerlijk moet het daar geweest zijn: ik ken het alleen van de zomerse taferelen maar weet dat er leuke winkels zijn! Een idee voor volgend jaar!
    Ik hoop dat we dit jaar weer veel posten van je te zien krijgen: ik geniet er van om je te lezen en de mooie foto's te zien!
    Ik wens je een mooi blogjaar toe.

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi stadje maar volgens mij is iedereen in de dagen voor kerst op zoek naar de echte kerstsfeer...soms jammer dat het dan zo druk is maar ook wel weer gezellig! Alle goeds voor 2016 en ik zie nu alweer uit naar je gezellige posten, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een mooi stadje! Ik kende het niet, maar ga het zeker onthouden!
    Ik volg je blog nog niet zo lang, maar blijf dat zeker doen. Een mooi (blog)jaar gewenst!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke foto's en daar is zeker een gezellige kerstsfeer waarvan je in de stemming komt. Voor jou ook de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat ik nog veel van je mooie posten mag lezen.....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie sfeer!! Hier in de buurt zie je het heel weinig!! Zo jammer!!
    Voor jou alle goeds voor het nieuwe jaar!!!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi stad zeg !...leuk!!...ik wens je een mooi goed en gezellig nieuwjaar toe...liefs van mij Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is het daar mooi! Ik ben er nog nooit geweest maar zou er graag een keer heen gaan als ik jouw foto's zie! voor jou ook een geweldig 2016 toegewenst!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ontzettend leuk, nooit geweest, maar wie weet, ziet er super gezellig uit.
    Vanuit Zweden Gott Nytt År en tusen tack voor al je lieve berichtjes en leuke gezellige contact via de blog: Kram Marion ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wens jou ook een gezond, gelukkig en inspirerend 2016!
    Wat een heerlijk uitje hebben jullie gehad. Ik heb genoten van je foto's!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen