zaterdag 20 februari 2016

Geluksvogel, vogelveren en verentakken



Eigenlijk ben ik een geluksvogel...en dat besef ik maar al te goed!
Dat wil niet zeggen dat ik nooit verdriet mee maak, ik heb mijn porties ook gehad en heb menige dierbaren verloren aan ziektes of door ouderdom. Maar ook gewoon omdat er domweg geen klik meer was. In het leven ontwikkelen wij ons allemaal verder, waardoor sommige wegen de andere kant op gaan...Vroeger maakte ik me er wel eens druk over, maar nu koester ik wat ik heb. 
 Daarom ben ik zo blij met de mensen die er wel nog zijn, soms dagelijks zoals mijn gezin, maar ook met anderen die ik geregeld zie en spreek. En dat hoeft niet elke week, maar kan ook één maal in de drie maanden zijn of met nog langere tussenpozen. Maar áls er contact is, is dat vertrouwd en pakken we de draad gewoon weer op. Zo fijn!


 Dit kaartje, ooit eens ergens gekregen, sprak me meteen aan. Geluk hoeft niet alleen in grootse dingen te zitten, maar soms juist in de kleine attenties van het leven. Een mooi ontroerend boek dat je gelezen hebt, een prachtige film waar je even stil van wordt zo mooi, een dierbare  die het moeilijk heeft en toch een kleine vooruitgang boekt zodat er weer een glimlach op het gezicht ontstaat, een leuke vondst bij de kringloop waar je hartje een sprongetje maakt, of gewoon een bos zelf geplukt Fluitenkruid die je mooi in een zinken emmer rangschikt...die kleine dingen die een glimlach op je gezicht toveren, gewoon omdat je er zo van geniet...Niet groots, wel waardevol...


Het kaartje staat nu bij het krijtbordhoekje.
 Ernaast een oude Franse fles die ik vorige zomer kocht in Bretagne en waarin ik deze mooie veren heb gedaan (hoop dat de vogel van deze veren toch een geluksvogel is geweest en nu nog gewoon lekker rondvliegt ;-).
De grote fles en zwarte kandelaar vond ik ooit eens bij de kringloop. Tja, geluksvogel...



Op tafel heb ik ook wat veren in glazen flesjes gedaan. Het kleinste vaasje, taartvormpje en zilveren dienblad zijn van de kringloop en het grotere vaasje kreeg ik onlangs van mijn kinderen voor Valentijnsdag.
Tja, geluksvogel...






In de witte kan staan takken waar nu heel langzaam 
de eerste fris groene blaadjes uitkomen.
Yess, de eerste lenteblaadjes om van te genieten!


Ik had niet gedacht dat de takken nog tot bloei zouden komen, dus ik had er zo'n verentak in gezet om toch een beetje groen in huis te krijgen. Maar ik werd blij verrast...Tja, geluksvogel...


Op het plankje bij de eethoek verving ik de zwarte foto-lijstjes van mijn 'motormannen' door het zwarte tekstbord. De verder kale muur kon wel wat groters hebben. Dus haalde ik dit houten bord met een leuke tekst weer tevoorschijn...




Heerlijk toch al dat frisse groen in huis...
het zonnetje schijnt heerlijk naar binnen...
( afgelopen week wel, hoe anders dit weekend :-(
We mogen weer een lente begroeten!


En beseffen hoeveel geluk we hebben...
En ook al heb je soms een dipje, zit de wereld je even niet mee,
kleine beetjes geluk maken samen een grote.

Je moet ze wel herkennen...


(Pinterest)




Liefs, Peetje

29 opmerkingen:

  1. Een prachtige post Peet, jij waardeert ook de kleine dingen in het leven en weet wat belangrijk voor je is...je maakt van niets...iets en wij mogen al dat moois bewonderen...dat is geluk....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige post Peet, jij waardeert ook de kleine dingen in het leven en weet wat belangrijk voor je is...je maakt van niets...iets en wij mogen al dat moois bewonderen...dat is geluk....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Peetje,

    Wat heb je het toch mooi beschreven! Fijn dat je ook zo kan genieten van kleine dingen. Oh wat heb je mooie veren en leuk gestyled allemaal!

    Fijn weekend!

    Liefs Marieke
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Waar deze post, geniet van de kleine dingen om je heen!
    Geluk vind je overal!
    En met je mooie foto's mogen wij ook mee delen in je geluk.
    Dank je wel.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post en ik kan mij helemaal vinden in je woorden. Iedereen krijgt zijn portie - ook ik - maar wat ben ik dankbaar dat er inderdaad mensen om je heen zijn die opstaan als het nodig is en dat ik net als jij ook opensta voor hele kleine dingen die mij blij maken.

    Een mooie bloem, een onbekend persoon die jou heel vriendelijk gedag zegt, inderdaad een mooie vondst bij de kringloop...het zit in hele kleine dingen maar je moet er wel voor openstaan. Toen ik een aantal weken terug een treinreis maakte, reisde ik door diverse vertragingen op met een jongen die mijn zoon had kunnen zijn wat leeftijd betreft. Dat was zo ontzettend leuk...ik denk er nog steeds met heel veel plezier aan terug. Misschien kom ik hem nooit meer tegen, maar het was een hele bijzondere ervaring die mij altijd bij zal blijven. En zo simpel maar ook mooi kan het zijn!

    Bedankt voor je mooie post! Geniet van de mooie dingen om je heen...en van het weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Peetje,

    Mooie woorden ... ♡♡♡

    Xxx Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven en so true. Wat zie ik daar een glimpje van de keuken, die zien we niet heel vaak voorbij komen.
    Fijne zondag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie post...alleen al door de tekst. Helemaal waar!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wie het kleine niet eert.......toch? Gelukkig hebben de meeste blogsters deze instelling wel, dat maakt het voor mij ook zo leuk om te doen.
    En wat een leuk kaartje van de geluksvogel, goed idee om dit zo neer te zetten in een houdertje.
    Je hebt het weer gezellig gemaakt met je spulletjes, en de takken groen.
    Hopelijk laat het voorjaar niet meer lang op zich wachten (alleen vandaag heb ik er een hard hoofd in ! )
    Fijne zondag!

    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt het mooi verwoord peetje! Mooie plaatjes heb je geschoten, lekker fris voor de lente!!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo is het maar net.
    kan me er helemaal in vinden.

    fijne zondag gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi deze post....kan me er zo in vinden.......je beelden.....ik voel me ook zo'n geluksvogel.........word blij en gelukkig van je posten keer op keer en je reacties.
    Ja bloggen maakt van ieder een geluksvogel

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geschreven en zo is het zeker, geluk zit niet in de grote dingen, maar juist in die kleine...., die snel over het hoofd worden gezien.
    Ik las ooit eens een tekst: gelukkig zijn, is tevreden zijn met jezelf. Deze tekst is mij altijd bij gebleven.
    Peetje, je hebt er weer een prachtpost van gemaakt, de gezelligheid straalt er vanaf en daar word ik blij van, dank je wel.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke positieve post....tja geluk zit hem in kleine dingen en echt goede vrienden heb je er naar een paar.....mijn geluksmomentje was gister toen we na een gezellig etentje bij vrienden thuis bij het afscheid te horen kregen we houden van jullie zo lief...die moment koester ik en gaat en blijft rechtstreeks in mijn hart......liefs van mij fijne dag ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn de kleine dingen die het doen! Helemaal waar. Groetjes,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dat leuk naar voor gebracht , inderdaad blij worden van iets kleins .
    Ik denk dat ook altijd , als kleine dingen je gelukkig maken , heb je dat groot niet nodig.
    Dan zijn we echt wel geluksvogels .
    Fijne avond
    Christel , garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke foto's heb je weer gemaakt. Nog heerlijker is dat jezo kunt genieten van al dat kleins om je heen. Super. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Uit mijn hart gegrepen, lieve Peetje!
    Dank je wel!

    Veel liefs,Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Uit mijn hart gegrepen, lieve Peetje!
    Dank je wel!

    Veel liefs,Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo ontzettend waar Peetje! Het is echt zo, geluk zit em in de kleinste dingen en kan je dag helemaal goed maken!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie sfeerhoekjes geluksvogel en inderdaad: je moet het wel willen en kunnen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo waar.Soms is het moeilijk om die kleine dingen te zien zolang je het op n gegeven moment toch ziet! Mooie post en mooie foto's weer.
    Geniet van je week en alles om je heen, met of zonder zon
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi hoi, leuke post, mooie foto's.
    En zelfs als het niet goed gaat, komt het uiteindelijk toch goed
    Zo kijk ik naar het leven.
    Geluk zit overal, inderdaad
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lief kaartje en geweldige spreuken!
    Mooie foto's heb je ervan gemaakt!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh...Peetje, wat heb je dat toch mooi verwoord!
    En je hebt helemaal gelijk hoor: ik probeer ook te genieten van de kleine dingen die je even weer bewust moet zien omdat het soms weer zo gewoon is!
    Maar soms lukt dat even niet.....
    En dan ineens komt er zo'n mooie post voorbij en dan weet je weer dat je je gelukkig mag prijzen met alles om je heen en dat je dat weer moet "zien"!
    Bedankt voor het weer op weg helpen daarvoor! Je hebt me weer vrolijk gemaakt!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die foto heb ik trouwens ook nog ergens in mijn archief: komt die uit de seasons en is het vogelhuisje van krantenpapier gemaakt? Diegene die dat maakte sprak me met haar ontwerpen zo aan!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Peetje,
    Zo heerlijk om je geluk te kunnen vinden in de kleine dagelijkse dingen. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt van die super mooie hoekjes in je huis. Kijk, dat is dan voor mij ook een geluksmomentje, dat ik kan genieten van jouw mooie plaatjes.
    Ik wens je een heerlijke avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi geschreven, helemaal waar! Het is belangrijk om dit te beseffen!
    Liefs en een fijne avond, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh what beautifully written my dear Peetje! I agree wholeheartedly with how you see your life and I feel the same. We are so very lucky indeed.
    I love that your branches have given you some lovely green in your home to enjoy.
    Your vignette with the lovely bottles and feathers and card and your words have brighten up my day. To know that someone who lives so far away, feels the same as me about life...is wonderful.
    sending hugs...

    BeantwoordenVerwijderen