donderdag 11 februari 2016

Sneeuwklokjes versus Japanse kers



In onze tuin staan op diverse plekken
 pollen sneeuwklokjes. 
Heel teer met minieme kopjes.


Ik plukte er een paar om in een ieniemini vaasje te doen.
Na een uurtje plopte het kleine kroontje open...

Mooi hé...
 Het deed me een beetje denken aan die
 Franse nonnen van vroeger
 (je kwam ze wel eens tegen in films van Louis de Funès)

(Google)


En voor diegene die zich afvragen hoe
 het met onze Japanse kers gaat:
Hij bloeit!!




De vorstdagen in januari heeft hij wonderwel
 goed overleeft, terwijl hij toen vol in knop zat.
En nu in februari staat ie in volle bloei,
ruim twee maanden te vroeg!!


 Tussen de vele buien door (zijn jullie het ook zo zat?) 
piepte er gisteren eindelijk weer eens 
een lekker zonnetje door. 
Snel naar buiten met mijn camera
 om toch even deze roze wolk vast te leggen.



En terwijl ik zo naar boven keek
 naar die roze bloemenpracht miste ik
 wel de bijen die hier normaal heerlijk
 van komen snoepen en 
ons 'trakteren' op een heus 'zoem' orkest...

Maar ik mis ook 
die heerlijke warmte van de eerste lentezon,
de vogeltjes die lekker kwetteren in onze tuin,
 terwijl ze druk bezig zijn met hun nesten,
een lekker kopje thee nuttigen op ons bankje in de zon,
een rondje in de tuin wandelen en 
genieten van alles wat op komt en gaat bloeien...
kortom:

MIS IK DE LENTE!!!

Jullie ook?
Dan ben ik nu even gemeen...

(Pinterest)

Sorry, nog een paar weekjes slapen...

Liefs, Peetje



26 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje,
    Wat heerlijk dat jullie Japanse Kers is gaan bloeien, dat ze de vorst heeft overleefd, maar ja, wel heel vroeg natuurlijk. Maar alles is veel te vroeg. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal verder zal gaan.
    Je sneeuwklokjes zijn super lief. Ik denk dat ik er ook een paar naar binnen haal om van te genieten. Waar ze nu staan, voornamelijk in het voortuintje naast de voordeur, zie ik ze namelijk nooit.
    En je laatste plaatje, hoe heerlijk... te weten dat we dat nog tegoed hebben... ik kijk er heel erg naar uit...
    Fijne dag verder nog,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan niet wachten tot het lente wordt ben de kou zo beu... Wat mooi de sneeuwklokjes hier in de buurt zijn ze ook uit geweldig om van te genieten!
    Wauw wat een mooie Japanse Kers... zo vol met bloemen!
    Veel naar kijken en van genieten... vind dat de bloesem altijd zo kort blijft...
    Dank je voor je bloemenfestijn!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad, ze lijken op nonnen-kapjes, die sneeuwklokjes !
    Je Japanse kers is schitterend , een beetje dubbel is het wel....je geniet er van, maar tegelijkertijd weet je dat het veeeeel te vroeg is. En je mist de bjbehorende geluiden van de bijtjes.....
    Maar ja, we moeten maar accepteren wat de natuur ons geeft , we kunnen nergens klagen helaas!

    Fijne avond,

    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, ik maakte ook een ' ik verlang naar de lente' post;)
    Maar volgens mij is dat ieder jaar het geval!
    Jij hebt in ieder geval een bloeier in je tuin staan, mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, ik maakte ook een ' ik verlang naar de lente' post;)
    Maar volgens mij is dat ieder jaar het geval!
    Jij hebt in ieder geval een bloeier in je tuin staan, mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhh ja die laatste foto! Van mij mag het nu ook wel voorjaar worden hoor, een echte winter hebben we niet gehad dus ik ben er klaar mee haha!
    Hier staan ook overal sneeuwklokjes, zo prachtig!
    Ik ben gewoon jaloers op jouw Japanse kers, wat een geweldige boom is dat, 1 grote roze wolk voorjaar inderdaad!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb de lentekriebels hoor....het was vandaag een prachtige dag ...heerlijk...mooi je roze wolk prachtig .....liefs fijn weekend van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van mij mag de lente ook komen hoor, ik kijk er naar uit. Altijd weer een prachtig gezicht, zo'n mooie boom vol bloesem...vaak ruikt het ook zo lekker hè...zo'n heerlijke zoete geur.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier word ook verlangend uitgezien naar de lente.. :-)
    Mooie foto`s!

    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik verlang zo erg naar het voorjaar, naar de zon en de betere temperaturen.....
    Ik heb nog nooit (voor mij) zo'n rot winter gehad.
    Ik zit al vanaf half december meer binnen dan buiten, het is te wisselend voor mij.
    Dan hebben we ijs en sneeuw en een paar dagen later 15 graden warmer en regen en wind en dat slaat weer om in kou, bah ik heb er genoeg van.

    Maar je boom is geweldig en net als jij geb ik ook een paar sneeuwklokjes op een vaasje maar ze komen niet zo mooi uit.
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi!
    Wat staat die japanse kers mooi in bloei, hopen dat het nog even zo blijft!

    Mooi om je sneeuwklokje zo snel open te zien gaan!

    Ik verlang ook naar de lente, de echte lente met lente (warm) weer :)

    liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een pracht allemaal! en ook nog zo vroeg, wel een beetje jammer want idd met wat beter weer is het nog meer genieten...je foto's zijn in elk geval heel erg mooi!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje dat is zeker vroeg. Mijn oma (ze leeft helaas niet meer) had vroeger ook zo'n boom in haar tuin en rond haar verjaardag op 3 mei stond die boom volop in bloei. Een prachtig gezicht altijd!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat mooi! Zo sta ik ook altijd over mijn bloemen en planten gebogen, elke verandering volgend.
    Die sneeuwklokjes zijn zo teer en puur.
    En je Japanse Kers is een mirakel. Ik weet hier ook een te staan, maar die doet dit nog niet.
    Nog vijf weken, Peetje, en dan begint de lente. Nog even doorbijten. ....

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat mooi! Zo sta ik ook altijd over mijn bloemen en planten gebogen, elke verandering volgend.
    Die sneeuwklokjes zijn zo teer en puur.
    En je Japanse Kers is een mirakel. Ik weet hier ook een te staan, maar die doet dit nog niet.
    Nog vijf weken, Peetje, en dan begint de lente. Nog even doorbijten. ....

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! Inderdaad mis ik de lente ook. Gisteren wel wat zon maar toen moest ik werken. Ik had gehopt op een mooie dag vandaag maar helaas is het weer grijs. Maar even genieten van je foto's dus. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heb je de boom al gevraagd of hij wel weet dat hij veels te vroeg is? Tjonge...ik zie op de foto van de Japanse kers al wel veel meer groen bij jou in de tuin dan hier( midden Ned.)Dus dat betreft heb je al meer lente dan hier :-)) En die lente.. die komt net zo zeker als dat de "winter" kwam dus dat zal wel goed komen. Maar ook hier..liever gisteren dan morgen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi..leuke blogpost! :) Ik mis ook de lente, maar je hebt het super mooi vastgelegd. De boom, heel erg mooi, jammer dat je er maar éénmaal van genieten kunt. Prachtig de sneeuwklokjes in kleine vaasjes, leuk idee ook. Geniet van de kleine (lente) dingen!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een combi he...sneeuwklokjes en roze bloesem..nog nooit eerder voorgekomen denk ik.
    Hier zijn ook al bloeiende anemoontjes..vind ik helemaal niet erg...
    en narcissen...geweldig in februari, vind ik helemaal niet erg...
    De lente komt er aan, de zon had vandaag al best 'kracht' lekker buiten geweest, wel niet met een kopje thee, maar toch, de vogeltjes fluiten ook al meer op zijn 'voorjaars' hier viel me op...
    Als het maar geen winter meer wordt...dat is echt niet nodig...ook niet in de andere maanden trouwens.....en die regen, ja die ben ik ook meer den beu.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een moois allemaal, prachtige foto's!
    Fijn weekend en liefs,
    Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tjee, bij jou is het al lente in de tuin, bofferd! Grappig dat zo'n sneeuwklokje al zo snel openklapt binnen, maar heel leuk. Ik vind die laatste foto heel gezellig hoor, maar ik heb best nog even geduld, go with the flow!
    Liefs en een mooi weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is niet te geloven dat jouw kers al bloeit. Ik kan me herinneren dat dit meestal rond koninginne dag was. We gebruikten de bloemen om onze karren of fietsen te versieren! Erg vind ik het niet, nu al genieten van de lente, wat geeft het? Leuk dat je meedoet met my favorite weekend flower. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw Japanse kers bloeit?!?! Niet te geloven zeg. Prachtig maar gek...
    Ach en sneeuwklokjes, zo lief ik hou ervan. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is toch wel heel bijzonder: sneeuwklokjes en de japanse kers.....niet te geloven!
    Maar wat bloeit ie prachtig!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat mooi die Japanse kers , wat jammer dat het s'nachts weer gaat vriezen deze week .
    Ik hunker ook naar de lente en ben die regen echt wel beu.
    Die sneeuwklokjes zij zo prachtig .
    Ik duim alvast met jou mee voor wat meer zon.
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk!!! En wat een mooie naam ... sneeuwklokjes, ik hou van ervan, zij zijn zo heel leuk! XOX, veel liefs en een fijne tijd met lentekribbels, Meisje

    BeantwoordenVerwijderen