vrijdag 5 februari 2016

Vitrine-kastje



Mijn klein tafeltje in de kamer is een dankbare stylingsplek geworden.
Geregeld ga ik lekker 'rommelen' , 
gewoon omdat ik ben uitgekeken op hoe het stond 
óf omdat ik een leuke vondst doe.
 Zo'n vondst deed ik een paar weken geleden
 bij het grote warenhuis met de twee letters die nu in zwaar weer zit. Tja, dan kún je wel eens je slag slaan...

  Ik was samen met mijn dochter aan het 
rondneuzen op de huishoudafdeling. 
Het is nooit een sfeervolle bedoeling 
daar in dat warenhuis, maar toch ga ik wel eens
 kijken of ze nog wat leuks in de aanbieding hebben. 
En toen zag ik 'm staan, dit zwart metalen vitrinekastje!
Ik zei meteen: : Hebbes!


 Er zat zo'n ronde roze sticker op met een bedrag waarvan ik helemaal blij werd (zeker nadat we net bij een designwinkeltje vandaan kwamen waar het kleinste kistje nog duurder was dan deze grote!)


En als je dan bij het afrekenen aan de kassa,
 een nóg lager bedrag mag betalen, 
kon mijn dag niet meer stuk!
Zoooo blij!


Thuis gekomen met de uiterste voorzichtigheid (loop maar eens door een drukke winkelstraat op zaterdagmiddag in Maastricht met een grote glazen kist in je handen!). Maar gelukkig ging het goed, geen barst te zien. Na veel moeite die roze sticker eraf weten te krijgen, kon ik eindelijk genieten van het 'hoekjes maken'. Voorlopig heb ik mijn drie verschillende kandelaars (allemaal van de kringloop) erin gezet. 's Avonds geeft dat een mooi effect door het glas. Maar als het echt richting lente gaat, denk ik aan mos met kwarteleitjes...of een boeddha-hoofdje met kralen en veren...of....mogelijkheden genoeg.






En voor iedereen die bij dit warenhuis werkt
 en onzekere tijden tegemoet gaat: sterkte!
Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt.


Oja, en ondertussen staat het al niet meer zo...
Ach, dat is ook het leuke aan dat 'rommelen'...
een 'virus' dat wij bloggers massaal onder de leden hebben,
 maar totaal geen bijverschijnselen geeft, hihi....

Liefs, Peetje

28 opmerkingen:

  1. Leuk hoor Petra....staat mooi zo....fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was vanmiddag vlak bij dat warenhuis en ben niet even naar binnen gegaan, jammer!
    Maar ik wist ook niet dat ze deze leuke vitrine hadden.
    Het staat wel heel mooi ben dus wel een beetje jaloers.
    Heel veel rommel plezier en fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt goed gescoord bij het warenhuis...ik loop er ook altijd wel even doorheen, maar echt gezellig is het er niet...hier ga je veel aan hebben...want daar kun je alle kanten mee op, die we vast weer op je blog gaan zien.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dit zijn van die heerlijke aankopen waar je zo blij van wordt en waar je zoveel mooie dingen mee kunt doen.
    Ik zie hem nu ergens op de grote tafel staan, nu die niet meer op de kleine staat.
    Het is een pracht exemplaar, Peetje!
    Leef je erop uit!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh dat is zeker niet gek, zo'n mooi kastje voor een lage prijs. Hij past er wel heel goed tussen bij de stolpen. Ik wist trouwens niet dat ze er ook zulke dingen hadden, snel meer eens een keer binnenlopen daar.
    Een fijn weekend!

    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo prachtig en een heerlijk project om mee te blijven rommelen, kan niet wachten met al de ideeën die je hebt voor kleine metamorfoses in deze glazen kist... denk hihi gelijk aan sneeuwwitje een rode appel op mos... ja hihi ook bij mij borrelen de ideeën op...
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg, zo met die kandelaars erin. Heerlijk zo'n tafeltje waar je steeds andere gezellige spulletjes op kunt zetten.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar. Van de week ook weer t 1 en ander omgegooid en voorlopig mag t zo blijven staan. Gave vitrine
    Fijn weekend
    Grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar. Van de week ook weer t 1 en ander omgegooid en voorlopig mag t zo blijven staan. Gave vitrine
    Fijn weekend
    Grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Peetje,

    Wat een mooi vitrinekastje heb je op de kop getikt! En super dat je hem voor een leuk prijsje mee mocht nemen! Zo'n verrassing bij de kassa maakt je extra blij!
    Geniet er lekker van!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd leuk wanneer je voor een hele leuke prijs zoiets moois kunt kopen. Je kunt er inderdaad alle kant mee op. Ik vind de combinatie met de kandelaars bijzonder geslaagd!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, die is mooi! Wat kun je dan blij zijn, met het mooie prijsje bij de kassa .....Hij is toch wel open aan de bovenkant he, want anders wordt het te heet met dat kaarslicht....of niet?
    Kun je mooi mee stylen, gaaf ook met die stolpen erbij! En wat een leuke kandelaars staan erin....je bent weer goed geslaagd !

    Fijn weekend!

    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk zo'n tafeltje wat je steeds weer kan veranderen
    De glazen kast is super
    Daar zal je veel plezier van hebben
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk kastje , staat zo leuk met de kandelaars .
    En dan nog eens voor een heel leuk prijsje .
    Ik weet als Belgische niet direct over welk warenhuis je praat maar vind het ontzettend erg wanneer mensen in de onzekerheid moeten werken .
    Jammer genoeg hebben we dit ook al mee gemaakt .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Peetje, wat heb jij een mooi kastje gekocht,en met die kandelaars er in staat het heel mooi. Ik vind dat jij een goede smaak heb voor al dat moois. Ik wens je een fijn weekend en lieve groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat kan ik me goed voorstellen dat je helemaal gelukkig werd van het zien van dit kastje. En hem dan ook nog voor een prikkie mee. Mazzelaar. Heel veel plezier met het rommelen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het staat heel mooi zo! prachtig al die spulletjes bij elkaar en nu de kandelaars erin echt heel sfeervol, maar het kriebelt toch bij iedereen heb ik de indruk naar voorjaarstijd...

    Nog een fijn weekend
    Liefs Michelle


    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bofkont ben je...een pracht van een vitrinetje heb je gescoord...
    Prachtig gestyled met die kandelaars ...die kringloop bij jou in de buurt is een andere dan hier denk ik, hier is echt helemaal niks meer te vinden wat nog enigszins leuk is...ze nodigen hier tegenwoordig eerst de 'opkopers' uit...Moeten we toch eens naar Limburg denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja dan kun je echt blij worden he met zo'n vondst voor weinig. Hij staat super en die kandelaars erin is ook heel mooi, als ze aan zijn zal het helemaal een sfeertje geven. Je kunt m ieder seizoen anders stylen, mooi hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is ook echt een prachtige vitrine en ik vind het heel mooi met de kaarsen erin...en wat kunnen we genieten als er dan ook nog eens een prijs tevoorschijn komt waar je geen pijn van in je hart krijgt....super gescoord....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heb ik niet goed gekeken? Ik heb er niets gevonden! Heel gezellig met die kaarsen erin en inderdaad van het voorjaar met eitjes.... Pasen is vroeg dit jaar, dus je kan al snel om switchen! Groetjes,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooie vondst bij dat warenhuis. Je kunt er van alles mee en dat is fijn voor interieurfreaks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi! Soms heb je inderdaad bij items het hebben! Gevoel, gelijk weet je dat je het hebben wil en hoe het moet worden.. leuk!

    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi je kastje, en dat er zo'n leuk prijsje aan hing is natuurlijk mooi meegenomen!
    Heerlijk om te stylen, we zullen het zeker regelmatig langs zien komen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wauw Peetje die is echt supergaaf! En vooral als je hem dan ook nog eens voor een leuk bedrag mee mag nemen, je hebt het perfect gestyled, echt mooi!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh die is gaaf.....Oh ja...daar is zoveel leuks mee te doen......Zit al helemaal mee te dromen met je.....Helemaal vol met kwarteleitjes idd......en straks aan het einde van het jaar weer met ballen.......en in de zomer mooie schelpen met zand........

    Hihi.....ben ook besmet....;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is een mooie vondst Peetje!! Wat kun je daar veel mee doen en dan heb je gelijk ook weer even aan je virus gewerkt want dat moet je wel goed gebruiken hoor!!
    Ik denk dat we 'm regelmatig langs zien komen, leuk!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw die is mooi!! Ik heb pas met een veel kleiner model in handen gestaan.. twijfel twijfel.. uiteindelijk toch niet gekocht.. maar mocht deze op pad gekomen zijn, dan had ik hem zeker weten niet laten staan!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen