zondag 20 maart 2016

Lente in een potje!

Van de week kocht ik bij een supermarkt 2 trays met 24 klein bloemige viooltjes, een in wit en de andere in paars. Ik wilde graag de violet (zachtere paars), maar die waren helaas al weg. Ach, het mag wel eens even knallen qua kleur. En de prijs was zó aantrekkelijk...

Maar waar zette ik ze in? Want de grote potten die ik normaal daarvoor gebruik waren nog bezet door de overgehouden witte geraniums. En eigenlijk wilde ik ook wel eens iets anders. In kleine potjes heeft ook wel wat, bedacht ik...

Mijn oude zinken potjes, waar ik met kerst altijd de grote dennenappels inzet alsof ze een kerstboompje zijn, leken me een goed alternatief...

Vrolijk toch, deze mooi getekende snoetjes...?

Ook op het plankje boven de bank kwamen er twee te staan. 
Heerlijke lente-potjes in huis!

Buiten op de veranda kwamen de potjes met Bellis, een soort verdikte madeliefjes. 
Alleen was ik door de onderbordjes heen...Mmmm, even denken...Ja, die lieve Franse kommetjes waren ook wel geschikt!

Ik zette ze op een heel lichtblauw geverfd houten dienblad. Met die mooie oude verweerde potjes een mooi gezicht. 
Kommetjes met Lente op de tafel!

De trays met viooltjes waren nog niet leeg...Ik kon me dus nog heerlijk uitleven door ze in nóg meer potjes te zetten, terwijl de zon heerlijk op mijn rug scheen...je voelde de warmte je lichaam intrekken...genieten!


Natuurlijk kon ik het ook niet laten om de viooltjes en Bellis in zinken emmers en bakken te zetten: dé combinatie, vind ik!

Overal verschijnen nu vrolijke potjes op de tuintafels...




Op het achterste terras zetten ik twee grotere potten met viooltjes. Kan ik ze vanuit de keuken ook beter zien groeien en bloeien.


Hier wordt je toch blij van?
Ik wel!
Zeker nu de lente ze ook nog
 letterlijk in het zonnetje heeft gezet!


Hoewel het de laatste tijd wat rustiger is geworden in blogland, wil ik jullie toch nog eens bedanken voor jullie views en lieve reacties bij mijn posten. Ik geniet daar enorm van!
Want laten we eerlijk zijn, als je een post maakt is het toch ook veel leuker als andere mensen daar ook plezier aan beleven en dit dan ook nog -als kers op de taart- belonen met een reactie!
Het hoeft niet, het mag....maar o zo leuk!
Omdat ik zo nieuwsgierig was, naar dat andere- snellere- medium als Instagram, ben ik me daar eens in gaan verdiepen. Na flink wat uitleg van mijn dochter (ik was een hopeloos geval, hihi) is het me uiteindelijk toch gelukt. Zelfs de profielfoto, die op zich liet wachten (ja hoor, bij mij werkte dat pijltje naar rechts dus niet naar behoren). Maar het is gelukt! 
Jullie kunnen mij dus nu ook via Instagram volgen, als jullie in de rechter kolom hiernaast op de foto van het Fluitekruid via Instagram klikken.
Maar vrees niet! Mijn hart blijft bij het bloggen liggen. De interaktie met jullie vind ik veels te waardevol.
En daarbij, ik ben een 'kletskous' qua tekst, zoals jullie wel gemerkt hebben...hihi.
Dus tot blogs!

(Pinterest)


Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. He Peetje, een vrolijke lentepost en wat een prachtige viooltjes, ik vind ze heel erg leuk in zinken potjes maar ook de simpele terra cotta, vind ik nog steeds geweldig mooi. Zelf heb ik ook een tray viooltjes gekocht, in een lichte kleur roze-paars maar het was mij gewoon te koud om in te planten. Manlief heeft deze taak vandaag op zich genomen...ik was helemaal verbaasd...Ik merk het helaas ook dat blogland erg rustig wordt, ik zou het jammer vinden...maar ik zit zelf ook op instagram.....ik heb op het fluitekruid geklikt maar vind geen koppeling...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de eerste foto met Fluitekruid in de rechte kolom met de kop "Instagram" erbij, nét onder de foto voor mijn Pinterest-account. Dus niet de foto met Fluitekruid onderaan de kolom met foto's van mijn blog. Hopelijk lukt het nu?
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
    2. Is al gelukt Peet, ik heb je opgezocht op naam en vond je...ik wist al helemaal niet dat je dit ook kon bekijken op de pc ;)...hier kun je tenminste de foto's beter bekijken...of ik moet een nieuwe gsm...hihi...krijg altijd de afdankertjes van de heren....lieve gr Marjon

      Verwijderen
  2. Ik heb hier in elk geval van genoten.
    Prachtige foto's.
    Ook ik weet niets van instagram dames. Gaat dat via de telefoon of de computer?
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor...al die viooltjes. Ik heb hier ook een tray staan, maar die moet ik nog in een schaal plaatsen.

    Het wordt inderdaad stiller in blogland. Ik ben inmiddels ook op IG te vinden, maar net als jij vind ik bloggen nog altijd het leukst. Ik hou ook wel van wat meer tekst.

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's weer!
    Ik krijg er helemaal zin van om ook de tuin voorjaarsproof te maken!

    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi al die viooltjes overal, echt voorjaar.
    Ik ben ook op verschillende mediums te vinden maar het bloggen is toch veel leuker, vind ik.
    In een blogpost kun je veel meer laten zien!
    Ik zoek je op en ga je volgen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he tis LENTE ,!!...eindelijk...ze staan hier ook al buiten hoor...zo gezellig liefs finne week van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig de viooltjes, ik heb daar straks staan twijfelen, viooltjes kopen? of Campanula? ik ben gevallen voor de paarse Campanula die buiten in de grote trogbakken komen, er zal zeker nog een post van verschijnen op mijn blog!
    En idd het is geen must maar het is heerlijk jullie reactie te lezen ik begrijp volledig wat je bedoelt! Ook ik heb een instagram account maar meestal vergeet ik die een beetje, bloggen en FB vind ik al meer dan genoeg worden tegenwoordig, het word anders allemaal zo ingewikkeld, wat heb ik nu waar gepost hihi...

    fijne nieuwe week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, Peetje, wat een mooie voorjaars-bloeiers! Ik kan daar ook zo van genieten.
    Ik ga je volgen op IG, als ik dat nog niet deed..;):)!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou hier ook n reactie van mij :))
    Het is idd zomaar stilletjes in blogland. Reacties zijn idd een kers op t geheel. Kan daar ook zo van genieten. Net zoals van jouw foto's. Zie dat we een aantal dezelfde spulletjes hebben. T zilverkleurige dienblad(?) het bord met tekst en de potjes. Heb een grote en een kleine. Alleen de kleine heeft geen bodem meer maar weggooien kan ik hem niet hahaha
    Fijne week en geniet van je voorjaarsbloemetjes
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tja..viooltjes zijn dus niet mijn ding....
    Maar toch is ook hier de lente al in huis.
    Er staan hyacinten op tafel (blauwe natuurlijk)
    de slinger gehaakte paashaasjes hangt aan de lamp
    en het eerste tripje naar het tuincentrum is al gemaakt.
    Let the sun shine!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die denneappel potjes heb ik ook! Nooit een dennenappel ingezet. Viooltjes zijn zo leuk. Ik koop ze ook elk jaar. En dan instagram. Zou ik dat ook nog eens gaan doen? Ik ben zo bang dat ik geen tijd meer over hou om te tuinieren! Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lente in een potje! Ik hou ervan. Viooltjes zijn altijd leuk.
    Ik ben sinds een aantal maanden ook op IG te vinden maar mijn hart blijft bij het bloggen. Ik ga je gauw opzoeken op IG! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke lente blogverhaal krijg zin om ook wat aan te schaffen maar ziet er bij jou zonnig uit... hier al dagen zo somber miezerregen en koud brrr heb het in de winter nog niet zo koud gehad als nu, dus... ik wacht nog even op de zon...
    Lief konijn!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha....heerlijk: je blijft bloggen! Dat zou ik niet willen missen hoor! Je verhalen en foto's....nee op IG is dat zo kort!
    En zeg nou zelf....al deze foto's op IG? Daar zo je dus een week over doen of achter elkaar berichtjes sturen....dan haak ik af, hihi.
    Heerlijk die viooltjes: wilde er ook wat van laten zien maar velen zijn me voor met veel mooiere foto's!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig ( !) kan ik geen Instagram installeren op mijn Mac, pfffff daar kom ik goed mee weg !
    Vind ook FB genoeg social media . En bloggen natuurlijk,maar dat is gewoon gezellig,
    En een reactie vind ik wel erg leuk hoor! Dat blijft toch spannend , of je post leuk gevonden wordt. Ik ben vorig weekend,toen het zonnetje zo lekker scheen ook met violen aan de slag geweest , heerlijk.
    Je hebt er een leuke post van gemaakt !
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke lentepost Peetje, wat kan een mens genieten van een bak violen hè?
    Prachtig zijn ze. Zeker weten en ze staan stuk voor stuk mooi in de zinken potjes, de oude terracotta potjes en in de franse kommen...
    Ik ga je snel opzoeken op IG.
    Fijne eerste lenteweek,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh ik hou zo van viooltjes, ik moet ze ook maar snel gaan halen, dan kan ik er zo lang mogelijk van genieten. Zeker nu het dan eindelijk officieel lente is! Inderdaad merk ook ik dat het een stuk rustiger is geworden op blogger, jammer vind ik dat, want ik vind het altijd zo gezellig. Ik begin niet aan instagram, dan hou ik geen tijd meer over voor andere veel belangrijkere dingen. Dus ik blijf gewoon bloggen want ik hou van vertellen en van heel veel foto's maken ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha lieve Peetje wat fijn om bij jou de lente te zien, op een dag als vandaag zo belangrijk om de mooie natuur te zien.
    Fijn dat je ook op Instagram te vinden bet, ik had je nog niet gevonden, ga ik zo direct doen:)
    Op IG kan ik snel een berichtje plaatsen zonder al te veel woorden, hi, hi, het bloggen schiet er zo bij in, maar ik mis jullie allemaal, al die leuke posten...

    Ik zou zeggen, tot kijk op Instagram!!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Peetje, al die liefde viooltjes, herrlijk zijn er! Ik heb LENTE kriebbels naar al jij fijne post, ik ben graag bij jij! XOX, prettige paasdagen, Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful pictures and I wish you a HAPPY EASTER!
    Love from Titti

    BeantwoordenVerwijderen