dinsdag 1 maart 2016

Lente


De zon schittert buiten
aan een wolkeloze blauwe hemel
je ziet het... 



Overal ontspringt fris groen
vogels zingen uit volle borst
je hoort het...


Langzaam maken we ons klaar 
voor het mooiste seizoen van beloftes
je voelt het...



Een zacht licht valt binnen
de eerste eitjes vinden hun weg
naar een bedje van mos
je ruikt het...



Binnen maken we het voor het laatst gezellig
want buiten wacht ons iets nog mooiers
je weet het...


Nog te koud zonder jas
maar wie deert het
de zon brand op je wangen
je geniet...


LENTE!!




Liefs, Peetje


28 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje mooie foto's en heerlijk dat het alweer maart is. De lente komt eraan.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peetje mooie foto's en heerlijk dat het alweer maart is. De lente komt eraan.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precies, verwoordt hoe ik het ook voel;)
    Mooie post!
    Dat is het mooie in Nederland, altijd uitzien naar het volgende seizoen...
    Fijne lentemaand, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies, verwoordt hoe ik het ook voel;)
    Mooie post!
    Dat is het mooie in Nederland, altijd uitzien naar het volgende seizoen...
    Fijne lentemaand, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, is het bijna lente, begint de winter een beetje op gang te komen. Het is nu voor het eerst eens echt vriezig weer.
    Ook wel lekker maar toch. Lente kom maar op!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha...idd! Al zie ik nu een laagje rijp als ik naar buiten kijk! Maar als de zon straks schijnt is het al heel mooi.
    Lekker genieten. En met de jas aan op een beschut plekje, kun je al buiten zitten.

    Heerlijk. De Lente is een tijd vol beloften....daar gaan we van genieten!

    Je hebt er al een beetje Pasen van gemaakt zie ik. Groot gelijk! Ze zijn zo leuk om mee te decoreren, die kwartel eitjes!

    Fijne dag!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk lente, zoals jij het omschrijft en laat zien...kan het nog mooier!
    Wat wil ik graag weer zonder jas naar buiten en genieten van de natuur.
    Nog even.......
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh ik kijk hier zo naar uit, heerlijk!! Ik kan bijna niet wachten tot we weer van het buitenleven kunnen genieten.. nog even en dan is het zover:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat leuk beschreven , met al je zintuigen ervaar je het .... de lente komt eraan.
    Zoals altijd weer een prachtige post van je, ik geniet altijd erg van je schrijfsels en
    de leuke foto's erbij ! Ga vooral zo door ...

    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke, sfeervolle en verwachtingsvolle post!
    De lente komt en we zien haar tegemoet.
    Maar binnen heb je de verwachting ook al mooi aangegeven.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verschil van weer met gisteren nu stormt het en valt het water met bakken uit de hemel...
    Wat mooi de geroeste schaal met de kievitseitjes!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk geschreven weer Peetje! Hier regent het helaas al de hele dag pijpestelen, ik wilde graag foto's van de woonkamer maken, maar het is zo donker in huis dat ik dat toch nog even moet uitstellen.
    Mooie foto's!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De vogels fluiten al weer enige tijd als ik 's morgens mijn bed uit kom, en dat vind ik heerlijk.
    Lente, is mijn favoriete seizoen. Maar vandaag is er nuet veel aan hier, regen regen en regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gisteren was ik het met je verhaal eens, maar vandaag..... Brr. Heel koud. Maar ook dat is lente. Mooie sfeer foto s. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat mooi omschreven....je ziet de lente voor je!
    In het echt heb ik gisteren buiten in de zon gezeten: uit de wind natuurlijk, maar even héél lekker!
    Ik hoor, net zoals Lia, de vogels 's morgens fluiten en dat is toch wel het ultieme lentegevoel: zo wakker worden!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je de komst van de lente mooi verwoord, Peetje. Het is precies zoals je het beschrijft...aan al je zintuigen kun je merken dat het nieuwe seizoen in aantocht is (en dat zeg ik terwijl ik met mijn rug tegen de radiator ben gaan zitten, omdat ik het maar niet warm krijg ;-)).

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Op het moment dat ik dit lees waait en regent het, bah.
    Maar wat was het mooi en je hebt gelijk, de lente komt eraan!
    Wat heb je het prachtig verwoordt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke post! We gaan zeker een mooi seizoen tegemoet. Ondanks het vorige week koud was doet het zonnetje zoveel goeds met je. Heerlijk om weer naar het buitenleven uit te kijken en de natuur weer zien ontwaken.

    Liefs Helena X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk he,....lentekriebels.....ik heb ze ook al hoor....mooie foto's liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, officieel wel, haha! Maar vandaag merkte ik er niks van hoor, bleh....natgeregend!
    Morgen weer een dag zullen we maar zeggen.....
    Je hebt er weer wat moois van gemaakt in huis, gezellig hoor, met die geroeste urn , prachtig!

    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een supergoeie tekst! Heerlijke blogpost met die foto's..ja ik voel het voorjaar!! Hier hoor ik iedere ochtend de voorjaarsliedjes van de vogels, kom maar op met de lente!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De lente in aantocht... Voelt als een tijd vol beloftes... Ik zie er ook weer erg naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk dat de lente al gauw weer komt
    Ik vind de lente het mooiste seizoen
    Jouw huis is wel al leuk in "lente" sfeer

    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. schrijfster & fotograaf!
    Mooie post.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik stond vorige week tijdens mijn pauze buiten met de zon op mijn gezicht en gesloten ogen wat heerlijk was dat! jou blogpost heeft dit mooi verwoord ook met de prachtige foto's erbij!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige vaas! Laat de lente maar komen! Nog wel koud buiten, ik was vandaag aan het klussen maar lig nu met koude rillingen en hoofdpijn in bed. Griep. Brrrr, balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een heerlijk lentegevoel krijg ik bij jou en ik vind de roestige bokaal van jou nog mooier als de mijne die ik pas gekocht heb...want jij hebt er oren aan. Bij jou zie je de oude groenige patina ook nog....heel mooi...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een heerlijk lentegevoel krijg ik bij jou en ik vind de roestige bokaal van jou nog mooier als de mijne die ik pas gekocht heb...want jij hebt er oren aan. Bij jou zie je de oude groenige patina ook nog....heel mooi...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen