vrijdag 25 maart 2016

Paasgedachtes...


Komend weekend is het Paasfeest
Een feest om het nieuwe ontstaan te vieren...


Voor iedereen op een eigen manier
al naar gelang geloof of overtuiging.


Maar vooral samen met dierbaren...


We verstoppen eieren in de tuin,
net als onze hoop...


De kunst is het om die eieren terug te vinden,
net als onze hoop...


De kinderen zijn blij als ze er eentje vinden
(hoe groot ze ondertussen ook zijn ;-)
wij waren vergeten dat hij daar lag...


Ons hoofd zit niet vol vrolijkheid, maar zorgen...
zijn we onze hoop kwijt...?


We vieren een nieuwe toekomst
maar hoe ziet ie eruit?


Bang om ons heen kijkend?
Bij elke knal weg duikend?
Uitstapjes en vakanties plannen met zorgen?
Die buitenlandse schoolreis nog wel doen?
Dag lief, tot vanavond...hoop ik?


De verkeerde persoon, 
met de verkeerde ideeën en verkeerde bedoelingen 
hoeft maar naast je te staan en
 in één klap is alle hoop vervlogen...


De wereld staat al decenia's op haar kop
door verschillende ideologieën
waar macht centraal staat, niet de mens...


En toch krabbelen we weer op
slaan de stof uit onze kleren
rechten onze rug
en hopen dat onze dierbaren weer fier naast ons staan


En vieren Pasen
vieren de hoop op een beter leven
elk jaar weer...


Je weet weer waar je het laatste eitje hebt verstopt!
je kind vindt 'm vol trots
elk jaar weer...

de hoop zit in ons allemaal
laten we dat vieren!





Fijne Pasen!

Liefs, Peetje

21 opmerkingen:

  1. Een goed en hoopvol Pasen toegewenst.
    Wij geloven dat de Heer is opgestaan!
    Een hoopvolle toekomst.
    Hartelijke groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo is het, opstaan en weer doorgaan. En vooral maar erg genieten van het leven! Fijne dagen en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne dagen voor jou en je gezin!
    Wij gedenken de dood en de opstanding van onze Heere!
    Door het geloof in Hem kunnen wij verder leven..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne dagen voor jou en je gezin!
    Wij gedenken de dood en de opstanding van onze Heere!
    Door het geloof in Hem kunnen wij verder leven..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw, wat heb je dit mooi verwoord.
    Fijne Pasen. M(ei)mer niet teveel en geniet van 'elk moment' 😉😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie woorden. Fijne paasdagen. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je heel mooi verwoord, het is zo'n onzekere tijd.
    Maar als we in het goede geloven moet het goed komen!
    Fijne hoopvolle Paasdagen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie post hoor.....hele fijne dagen liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je heel mooi verwoord. Maar laten we ervoor zorgen dat de angst ons leven niet gaat beheersen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Als je zo'n aanslag hebt meegemaakt, kan ik mij voorstellen dat je niemand meer vertrouwt.

    Ik wens jou en je gezin fijne en hoopvolle Paasdagen! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie blogpost, Peetje! Gelukkig die mogen weten dat Hij leeft en over ons waakt. Dan kun je hier op aarde veel verdriet mee maken, maar je eindbestemming zal zonder zorgen zijn! Gezegende Paasdagen!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige woorden en zo waar...
    Geniet van iedere dag!
    Fijn Paasweekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij ook fijne dagen,Peetje. Geniet van elkaar !

    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie woorden. Zeker niet met angst en beven verder leven. Stil staan bij de ellende en een gebed voor hen die verloren. En daarna weer met opgeheven hoofd verder.
    Wat kunnen we anders...
    Heel fijne Paasdagen, we blijven geloven.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens jou hele fijne paasdagen toe met je gezin, je hebt er op deze manier heel mooi bij stil gestaan ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Want heb je dit mooi gezegd Peetje .
    Met de gebeurtenissen hier in ons landje , is hoop het enige wat we nodig hebben om verder te gaan .
    Ik wens jou en je gezin heel mooie paasdagen toe .
    Liefs ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geschreven Peetje. De veer op je foto is van de parelhoen zag ik, kan de symbolische betekenis niet vinden....Kracht en liefde wat mij betreft, dat kunnen we in deze barre tijden wel gebruiken.
    Goede Paasdagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi geschreven Peet, ik krijg kippenvel op mijn armen bij het lezen....want ja...elke sta je hier bij stil en ook weer niet....je bent gewoon bang als je kinderen iets leuks gaan doen in grote steden....maar we mogen de hoop niet opgeven....dat is ook waar....maar soms kan ik er niet meer tegen... wil ik geen nieuws kijken...en stop ik mijn kop in het zand....alleen maar op deze wereld draaglijk te maken....ons Paasfeest gaat gewoon door...en het is maar goed ook want wij vieren...nieuw leven....en hoop op een betere wereld....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je dat weer allemaal weer mooi verwoord Peetje! Het deed me wel wat om dit te lezen....
    Bang zijn zit in ons maar is niet het goede antwoord op diegenen die dit op hun geweten hebben, denk ik.
    Ik had afgelopen week hetzelfde als Marjon....soms even de knop uit en de kop in het zand steken om niet teveel over je heen te krijgen.
    We mogen de hoop niet opgeven maar.....soms is dat wel moeilijk! En toch gaan we door en ik hoop, met jou, op een betere toekomst....

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het voelt precies zoals jij het beschrijft...
    Ik maak me ook heel veel zorgen om deze rare wereld waar we nu in leven,
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie foto s en wat heb je het mooi verwoord. Ik wens je de Hoop toe op een Toekomst bij Hem. Dan houdt angst ons niet langer in zn greep!
    Liefs,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's bij een hoopvol blog! Een beetje laat zo na de Pasen, maar ik wens je wel een fijne zondag!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen