dinsdag 8 maart 2016

Rozen op tafel...


Het was alweer lang geleden dat ik nog een bos bloemen kocht voor op tafel.
Mij staan ze dan vaak in de weg, want onze tafel is niet groot, dus als we aan tafel eten met z'n vieren (en in het weekend met z'n vijven) verplaats ik ze naar de meidenkast. Soms staan ze daar een paar uur later nog, gewoon vergeten om terug te zetten...


Maar bij het verjaardagsfeestje van mijn oudste wilde ik de feesttafel wel even fleurig opsieren met bloemen. Niet met zo'n samengesteld bloemstuk, want daar hou ik niet zo van, maar gewoon bloemen in z'n puurste vorm. Het werden deze roosjes in een wat fellere roze kleur. Deze kleur heb ik bijna nooit in huis, maar ik was iets van plan met deze bloemen waarbij contrast een grote rol speelde...
Maar eerst moesten ze nog wat 'dikker' worden...


Tja, en dan....?
Toen moest ik ze dus afknippen, net onder de knop...
terwijl ze net zo fier rechtop staan...

 Dat was ik nog niet gewend...
maar ik deed het toch!
en blij...


Want dit is, volgens mij, toch net zo mooi!

 Zo niet mooier...
met het contrast van mijn zwart/witte kommetjes...


Geen ingewikkelde toestanden...
gewoon in een schaaltje met wat water...
de bloem laten schitteren!
Genieten...


Ik ben om!

Liefs, Peetje

22 opmerkingen:

  1. Mat een mooie manier om bloemen neer te zetten, die ga ik onthouden.
    Het zal de feesttafel echt opgefleurt hebben.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eh, dat ziet er mooi uit. Ik had dat niet gedurfd om ze zo af te knippen. Maar het resultaat is perfect. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig toch! Ik heb toch al nooit goed begrepen waarom lange rozen duurder zijn dan korte. Het gaat toch om de roos en niet om de steel?
    Goed idee zo in die kommetjes en je kunt elkaar nog aankijken over de tafel heen.
    Nog gefeliciteerd met je oudste
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De bloem op z'n puurst, prachtig!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi!! Hier hou ik ook van, doe dit ook met de afgeknakte bloemen uit de tuin. Ik vind het ook leuk om een aantal minivaasjes gevuld met 1 enkele bloem bij elkaar op een dienblad te zetten. Zoveel mooier dan 1 groot boeket.

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, soms moet je even streng zijn, zelfs tegen een roos ! Het is voor zijn eigen bestwil, haha.
    Ik ga er van uit dat de roos dit nu ook wel beseft, zo schitterend in een kommetje.Steelt helemaal de show in zijn eentje !

    Mooi gedaan,Peetje,
    Ik wens je een fijne dag!

    Groetjes van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik al bloemen in huis haal, dan zijn het ranonkels of anemonen...dat vind ik hele mooie bloemen. Maar zo een losse bloem in een schaaltje is ook een goed idee!

    Ik wens je nog een hele fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig resultaat! Ik doe het ook wel eens met geknakte bloemen, zo geef je ze nog een 2e kans denk ik dan altijd!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van je rozen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's van je rozen.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wowww mooi kleurtje ....leuk zo in het schaaltje.....liefs fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh...je hebt 'm onthoofd!! Maar je hebt gelijk hoor: soms staat iets in alle eenvoud nog veel mooier in een kommetje!
    Mooie foto's!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De combinatie met die kommetjes is inderdaad heel mooi. Natuurlijk pak je dan je fotomoment!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grappig dat je dat zegt , ik koop ook weinig bloemen , gewoon omdat ik niet weet waar ze altijd te zetten .
    Meestal staan ze dik in de weg , erg hè.
    Maar afgeknipt in een schaaltje is toch wel een goed idee.
    Fijne dag ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Peetje, vooral die eerste hele scherpe foto ..mooi gedaan !

    En bedankt voor je lieve en enthousiaste reactie. Ben inmiddels klaar met het sorteren
    uit duizenden foto's en bezig met de opmaak van het boek. Het wordt vooral een mooi kijkboek en hopelijk voor jou vast wel een aantal pagina's die de moeite waard zijn om opengeslagen op je muziekstandaard te zetten ;-)
    Fijne dag verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Peetje,
    Het lijkt mij ook best wel moeilijk om de prachtige rozen af te knippen, meestal doe ik het met roosjes die zijn gaan hangen, zo krijgen ze nog een kans om mooi open te gaan.
    Je foto's zijn prachtig en de combinatie van het roze in het met blauw versierde schaaltje vind ik super.

    Wens je een fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooi zo in contrast! mooi idee en mooie foto's!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een léuk idee peetje. Zo kun je ook van de roos genieten. Een prachtige intense kleur. Ik hou ook niet van zo'n gestylde bos. Maar dit ga ik onthouden hoor.
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat je niet allemaal met rozen kunt doen...heel mooi het contrast, ziet er prachtig uit....fijne zondag en vandaag is het weer genieten van het zonnetje...heerlijk...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen