zondag 3 april 2016

"Here comes the sun"....


Het gonsde de hele week al door de lucht: aan het einde van de week zou het lente-weer écht losbarsten met hoge temperaturen en lekker veel zon!.
Nou, dat viel zaterdag nog wel tegen. Een grauwe sluier liet de zon niet echt toe. Het was wel aangenaam, maar echt bijzonder...?
Maar achteraf gezien viel het voor ons mee, want de veranda stond op het programma. Niet om heerlijk te zitten, nog niet. Maar hij was wel hard toe aan een grote poetsbeurt. Eerst werd hij helemaal leeg gemaakt. Ook het konijnenhok kon na 10 jaar van de veranda, aangezien Flupke het konijn, de kerst niet heeft gehaald (op 5 december sliep hij in na een beroerte en nee, hij dook niet op tijdens het kerstdiner ;-) Dat hok slokte trouwens behoorlijk wat ruimte in. Alle stof, spinnenraggen en coconnetjes werden verwijderd. Je zag het opfrissen! En toen kon ik weer langzaam beginnen met inrichten, jippie!!
Aangezien ik mijn best doe om te 'ontclutteren' en het soms ook nog lukt ( ik moet echt streng zijn tegen mijzelf, ehum) bleef bijna de helft achter in het atelier (waar ik dus nu ook nog mijn 'ontcluttering' moet toepassen). Ik ontdek echt de voordelen van dit 'minderen'. Veel rustiger, zelfs in mijn hoofd.
De grote tafel moest natuurlijk wel terug en ook het lekkere zitje, om bv 's avonds een wijntje te drinken of een boek te lezen. Maar aan de wanden kwam alleen het rek terug. De lampen bleven sowieso hangen.



De linker rotan stoel (nog van mijn ouders geweest) wil ik binnenkort met een spuitbus zwart spuiten. Zo past ie beter bij die andere stoel.


Toen we vanmorgen opstonden zag het weer
 er nog steeds niet zo best uit.  
Maar opeens was ie er!! De ZON!!!
Ik had meteen het liedje van Beatles in mijn hoofd: 
"Here comes the sun". Is ook niet meer weggegaan, het liedje én de zon, hihi. Heerlijk! 




Zou het lukken om vanavond hier voor
 de eerste keer dit jaar te eten?

De viooltjes in de potten 'slurpen' het zonlicht op!
Ha, net als wij!


Het oude bistro-tafeltje met marmeren blad verhuisde van de veranda naar de tuin, om daar dienst te doen als planten-tafel.

Mijn overgehouden geraniums
 laten zelfs de eerste bloemen zien!





Genieten toch?!

In de spiegeling van de ramen zie je hoe kaal de bomen nog zijn. Maar niet meer voor lang, want als je goed kijkt krijgen de meeste bomen nu toch een hele zachte groene waas van jong blad. En de perenboom draagt al volle bloesemknoppen!

Ja, de zuilen hebben nog een likje verf nodig.
 Maar alles op zijn tijd...

Het buiten eten op de veranda is gelukt! Heerlijk!!
De lente is goed begonnen. 
Morgen schijnt het alweer wat minder te zijn.
Maar deze heerlijke dag pakt niemand ons meer af!

(Pinterest)



Liefs, Peetje


24 opmerkingen:

  1. Ik had al zo'n vermoeden dat het je toch gelukt was om op de veranda te eten. Ik heb vanmiddag ook heerlijk in de tuin gewerkt en na gedane arbeid er zelfs even gezeten. Ik zag dat de irissen al opkomen en ook op andere plekken steken de kopjes weer op. Zoals je zegt...deze dag pakt niemand ons meer af.

    Ik wens je een hele fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij hebben een heerlijk zonnig weekend gehad.
    Zaterdag met nog wat sluierbewolking maar zondag.....kompleet helderblauwe lucht en stralende zon, heerlijk.
    Van mij mag het nog lang zo doorgaan!
    Je veranda ziet er aantrekkelijk uit!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful outdoor space Peetje! I am afraid I would never go inside if this was my porch. It is so lovely!!!!
    sending hugs...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gewerkt! Hou dat vast en meteen doorgaan met die rotan stoel. Je zou ook de zwarte wit kunnen spuiten........dan is alles wit. Ook mooi. Nou succes ermee. Geniet van de lente kriebels. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig lente sfeertje en wat mooi gestyld het regaal echt een plaatje!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er allemaal weer heerlijk fris en schoon uit :)
    Mag ik een technische vraag stellen?
    Weet je toevallig nog het kleurnummer van de groen/blauwe wanden in je veranda?
    Het lijkt me een mooie kleur voor mijn secretaire....
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, wij hebben die kleur 13 jaar geleden laten mengen n.a.v. een foto van een veranda in Long-Island uit een tijdschrift. Ze gingen bij die verf-speciaalzaak dan met een apparaatje over de foto en die herkent dan verschillende kleurpigmenten. Best wel spannend toen, hoe de kleur uitpakte, want je hebt natuurlijk ook met de afdrukkwaliteit van het tijdschrift te maken. Maar we zijn er nog steeds zeer blij mee en krijgen ook vaak vragen over de kleur. Dus misschien met onze foto naar de verfzaak...? Succes!
      Liefs, Peetje

      Verwijderen
    2. Dat is die schilder van mij natuurlijk helemaaaaal niet met mij eens zo..
      Ik zal hem vanmiddag eens beroven van zijn kleurenwaaier XD

      Verwijderen
  7. Wat een leuke veranda heel gezellig zo.
    En wat grappig wij hebben de binnen kant ook licht blauw gemaakt.
    Lijkt de zelfde kleur maar naast elkaar zal het wel heel anders zijn ;-).
    Gezellig weer zo'n eerste lente dag.
    Heerlijk genieten.

    liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zalig he om zo buiten te rommelen! Je veranda is prachtig zo. Ik hoop dat e er de komende tijd heel veel heerlijke uurtjes kunt doorbrengen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke veranda hebben jullie, echt een zomerparadijsje!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Peetje,
    Wat is dat heerlijk hè, om alles weer lekker aangepakt te hebben. Het ziet er weer heerlijk fris en opgeruimd uit. Ook die planttafel is heel leuk zo.
    Wat was het lekker weer hè en juist daarom, door die hoge temperaturen zit er ineens dat groene waas aan de bomen. Dat is er echt uitgesprongen. Dik genieten zo.
    Jammer dat het vandaag al wee zo minder is, maar er zit nog heel veel aan te komen.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie tuin heb je zo gezellig....ja heerlijk was het gister he?..wij hebben ook genoten buiten....hier is alles nog groen ben nog niet zover....maar komt goed uit eerst even 24 uur met voetje omhoog ben net geopereerd aan mijn grote teen.....wat een ellende en een pijn bah!...fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke plaatjes, Peetje! Het is zo genieten met het zonnetje erbij! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou het gonste inderdaad de hele week! Maar daar was 'tie dan gisteren!
    Lekker rommelen met de plantjes, af en toe de bal gooien voor Jip !
    Mijn broer is even in het land en heb hem lief aangekeken: Hopelijk gaat hij morgen met de hogedruk reiniger de voorkant van het huis schoonmaken.Dan kan ik daar ook aan de slag met veranderen !
    De kleur op jouw muur is erg mooi, dat groenblauw, ik hou ervan! En de console staat er erg leuk op.
    Succes met de spuitbus, gaat vast goedkomen.
    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk als alles weer lekker fris is voor een nieuw buiten seizoen! Het ziet er sfeervol uit bij jou, nu maar hopen op veel zonneschijn, dan kun je daar heerlijk genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk als alles weer lekker fris is voor een nieuw buiten seizoen! Het ziet er sfeervol uit bij jou, nu maar hopen op veel zonneschijn, dan kun je daar heerlijk genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie een en al zon, super! Gezellig met de nieuwe plantjes, we kunnen weer gaan genieten van het buiten zijn. Het ziet er allemaal heerlijk fris uit bij je!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier viel het ook tegen het weekend........had zo hoog ingezet......;)
    Heerlijke beelden, gezellig is je tuin en veranda.....en al veel mooi in bloei in pot....
    Is het dom als ik vraag wat ontclutteren is.....? Ha....ken het hele woord niet ')

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo is het, we hebben allemaal echt genoten afgelopen zondag. Heerlijk om zo te rommelen op je veranda en er dan ook nog s'avonds te kunnen eten is natuurlijk helemaal fantastisch!!

    liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een genieten in je tuin!!! Zoveel te zien zoveel te doen....ook!
    Ha, ha die witte potten doen het ook goed, maatje hele tuin ademt al lente uit!
    Nu de zon nog iets meer erbij en dan buiten leven!

    Fijne week nog!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heerlijke lentepost....ja wij mochten niet klagen afgelopen weekend....zaterdagochtend moest ik nog werken tot half 2 en toen ik naar huis reed kwam de zon tevoorschijn.....wij hebben ook gesnoeid, schoongemaakt en zondag vroeg uit de veren en heerlijk was het...zelfs buiten koffie gedronken....Mijn overgebleven geraniums van vorig jaar...er zat een groen blaadje aan....ben benieuwd....je foto's zien er allemaal prachtig uit want je hebt een heerlijke tuin en ik vind de witte potten met de viooltjes ...het einde....fijne avond nog en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Peetje, wat heb ik genoten van je post met zulke mooie foto`s van je tuin, ja dat is echt genieten he en zeker met dat mooie weer.en hopelijk gaan we de goede kant op. Nog een fijne zondag en lieve groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke blog! Je mooi gevulde bloempotten hebben de zon tevoorschijn getoverd! Al is het maar op je gezicht! Ik denk dat je vandaag wel buiten hebt kunnen zitten, het was er heerlijk weer voor!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen