dinsdag 12 april 2016

Vergeet-mij-niet, of wel...?


In de tuin krijgt naast het groen, 
nu ook het blauw even de overhand.
Het lieve blauw van de Vergeet-mij-nietjes
 en het diepere blauw van de blauwe druifjes.


Hele pollen staan her en der in de tuin,
 die nu langzaam opvallen door deze mooie kleur.
Ik zette een paar bloempjes in mijn 'ienemini' vaasje bij een sereen tafereel...


Ik vind het eigenlijk nu wel een toepasselijk plantje,
 dat vergeet-mij-nietje...

Want ik heb Instagram ontdekt...
en vind het heel erg leuk...
heel veel inspiratie...
heel divers ook, alle woonstijlen...
het gaat ook héél snel...
het 'vind-ik-leuk' en reageren...
zelfs het plaatsen...
je doet het even tussendoor...
en 'hatseflats' het is klaar...
snellere feedback ook...
het aantal volgers gaat rap...
daarbij is bloggen een stuk logger...
heb ook het idee dat de vaart eruit is...

Maar ik verwonder mij ook...
zet iemand 2 min.geleden een foto...
en heeft meteen 30 rode hartjes ("vind-ik-leuk")??...
vraag ik mij af hoe dat kan?...
kijken ze nog of is het automatisme?...
het gaat natuurlijk wereldwijd...
één klikje en je hebt er weer een hartje bij...
het gaat snel...
heel snel...

Dus verwonder ik me...
ik vind het heel leuk, maar...
ben blij dat ik ook nog blog...
meer verdieping...
je leert meer over de persoon achter het blog...
herkent meer en voelt mee...
de reacties zijn uitgebreider...
er is tijd en ruimte voor een verhaal...


Even terug in een langzamere wereld...
pfff, heerlijk
misschien niet meer zo vaak...
want er gaat toch veel tijd zitten in het maken van een post...
maar toch geregeld...
lekker 'kletsen' over van alles en nog wat...
gezellig met een kop thee even langs bij jullie...
Vergeten?...
 Nee hoor, daar zijn jullie me veels te dierbaar voor!


(Pinterest)

Dus voor jullie geen rode hartjes,
 maar een 'zoen'...
lekker op mijn gemakje...

Liefs, Peetje







26 opmerkingen:

  1. Super leuk zijn ze, je vergeetmenietjes! Ik heb allerlei zaailingen en dan in verschillende kleuren. Ik vraag me af of die zo blijven of worden ze naderhand gewoon blauw? Geen idee.
    Ik heb een hele poos weinig aan bloggen gedaan. Maar intussen vind ik het weer leuk. Dus ga ik verder.

    Heerlijk he, die Lente!! Puur genieten nu!

    Fijne zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ❤️ Hier ook een een rood hartje! Ondanks ik ook slow ben op blog, ben ik je nog niet vergeten ;-)
    Fijn hé, dat alles weer in bloei staat. Als het zonnetje schijnt is het al weer goed toeven in de tuin. Daar maakt ons hart toch weer sprongetjes van. Leuk zoals je met de blauwe bloemetjes aan het decoreren bent geweest, én het heeft ook nog eens mooie plaatjes opgeleverd!

    Geniet van je dag!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet mij nietjes zijn echte voorjaarsbodes, elk jaar ben ik weer blij verrast dat ze weer opkomen.
    De hartjes op instagram zijn heel makkelijk om te geven, ik betrap mij er wel eens op dat ik het soms wel eens automatisch doe, een reactie gaat veel bewuster.
    Ik denk dat als blogger ook deze functie aan gaat bieden dat je minder reacties gaat krijgen alleen maar rode hartjes, ik denk niet dat ik daar blij mee zou zijn.
    Fijne dag.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat de vaart eruit is bij bloggen merk ik ook....er wordt niet zo veel gepost, vind dat wel jammer ,want ik heb nu zelf ook de neiging om langer te wachten.Gek is dat toch...zou het door Instagram komen??? Heel veel blogsters hebben dat ontdekt, maar dat zal vanzelf wel weer minder worden, zoals alles zijn populariteit verlies na een tijdje...Maar hopelijk niet een blogpost schrijven, want zoals je zegt, is dit veel persoonlijker!
    Leuk om weer even met je mee te kijken ,Peetje!
    Ik ga nu de groene aanslag verwijderen uit de voortuin,want broerlief heeft dat helaas niet gedaan,hihi!
    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om nu in de tuin bezig te zijn, ik denk dat ik in het weekend weer wat nieuwe plantjes ga kopen, dat wordt echt tijd nu.
    Ik doe niks met instagram, weet ook niet of ik het ga doen, maar zeg nooit nooit!!
    Maar voorlopig niet in ieder geval, ik vind bloggen nog steeds leuk!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's en die zoen is geweldig!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het helemaal met je eens ook ik heb IG ontdekt. IG is leuk maar vluchtig. Ik blijf zeker bloggen en gezellig bij iedereen lezen. Dan heb je er echt even aandacht voor. O en ik vind vergeet-mij-nietjes zo mooi! En een dikke zoen voor jou terug. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peetje,
    Wat vind ik dat toch een heerlijk bloemetje, het vergeetmijnietje. Ik heb weer een potje ervan mee naar huis genomen uit het tuincentrum, maar ik heb ze deze keer ook gezaaid. Ik ben heel benieuwd wat daarvan terecht gaat komen.
    Ja, Instagram is echt heel leuk en het gaat echt heel erg snel. Ik kom er zelfs wel eens eentje tegen die in een uurtje tijd een paar duizend rode hartjes heeft. Dat is wel een uitzondering hoor, heel bijzonder. Maar ook in ben blij dat ik nog blog. Dat heeft toch wat meer inhoud, en levert ook heel mooi contact op. Ik geniet er nog steeds heel erg van. Maar het is er wel een flink stuk rustiger geworden. Ik denk dat velen het bloggen hebben verruild voor facebook en/of instagram.
    Maar wij bloggen lekker door hè?
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mij betreft blijven deze bloemetjes voor het bloggen echt vergeet-mij-nietjes hoor. Hoewel ik IG ook erg leuk vind, blijft bloggen voor mij toch bovenaan staan. Juist het verhaal in combinatie met de foto's vind ik boeiend, dat snelle hoeft voor mij niet zo. We gaan vaak al zo vluchtig met elkaar om, dus heerlijk om op mijn blog de tijd te maken voor het schrijven van een mooie post. Gelukkig weet ik dat meer blogsters er zo over denken, dus al wordt de club misschien wel iets kleiner, met elkaar kunnen we er wel voor zorgen dat het bloggen blijft bestaan.

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh vergeet je nooitje.......dat is met bloggen nu zo mooi Zit ook instagram......leuk maar vind dit nog steeds het ultieme.
    Je beelden, je posten je altijd lieve reacties..........

    XXx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook instagram maar gebruik het heel weinig vind het dan weer niet zo leuk want ik krijg geen volgers bij of ze volgen niet terug of mss vinden ze mijn post gewoon niet leuk...kan ook natuurlijk...maar als je het fijn vind moet je het doen veel plezier daar, ik blijf nu bij het bloggen IG doet me eigenlijk niet veel en Fb gezbruik ik ook heel veel, ik zal je niet vergeten hoor!!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bloggen is het allerleukst hoor....hihihihihi....ik vind vooral het lezen heerlijk....ik blijf nog heel lang....hihihihihi ....liefs fijne week van mij...x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och Peetje, ik hoorde van de week dat we meer aandacht moeten besteden aan onze vrienden en familie. Ik vond het wel iets om over na te denken in deze vluchtige tijd van virtuele vrienden. Daarom blog ik maar door en laat het instagram liggen. Te snel misschien voor mij. Al die grappige reakties op je blog, dat is toch onbetaalbaar in vergelijking tot 30 harten? Groetjes en blijf bloggen. Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik weet dat we dezelfde naam hebben, maar dat jouw blogje ook door mijzelf geschreven had kunnen zijn :-)) Ik herken het helemaal! En bloggen blijf ik gewoon lekker doen! Het kost welliswaar meer tijd maar voor een blog ga ik echt eventjes zitten om te lezen. Tot blogs of instagrams maar weer :-)

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohoh..ik moet bekennen dat de vaart erbij mij ook helemaal uit is!
    Het makkelijke van IG is, je maakt een foto met je telefoon, drie klikken en je hebt hem gedeeld..
    Maar een post maken kost me een uur..mijn inspiratie lijkt ook op te zijn:(
    Ik zal proberen deze week nog een post te maken is te lang geleden..
    Mooi je vergeetmijnietjes, blijft een prachtig plantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohoh..ik moet bekennen dat de vaart erbij mij ook helemaal uit is!
    Het makkelijke van IG is, je maakt een foto met je telefoon, drie klikken en je hebt hem gedeeld..
    Maar een post maken kost me een uur..mijn inspiratie lijkt ook op te zijn:(
    Ik zal proberen deze week nog een post te maken is te lang geleden..
    Mooi je vergeetmijnietjes, blijft een prachtig plantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zelf maak ik zelden gebruik van mijn telefoon, vind het bloggen nog steeds leuk en mijn moeder kan dan ook meekijken wat er allemaal bij ons thuis verandert met de bijbehorende tekst.
    Vind zelf reacties door trouwe lezers zoals jij erg leuk en worden gewaardeerd!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bloggen blijft bij mij hoog in mijn lijstje van favorieten dagbestedingen staan! Het verhaal, de reacties en de foto's waar je even de tijd voor moet nemen. Maar dat is elke keer weer de moeite waard!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Peetje, mooie post weer met prachtige foto's !

    En dat de vaart er bij veel bloggers uit is dat merken we natuurlijk
    allemaal al wel een poosje nu.
    Op een gegeven moment komen er toch weer andere dingen bij en gaan mensen
    hun aandacht verdelen. Dat heb je in deze tijd met al die ontwikkelingen op social media gebied.
    Heel logisch maar ik ben zelf toch steeds standvastig alleen bij het bloggen gebleven.
    Dat blijf ik gewoon het leukste vinden .. foto's met een verhaal ...
    en werkt dat voor mij niet meer dan stop ik gewoon.
    Fijn weekend alvast, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie foto`s, leuk het blaadje die als mondje doet denken, geweldig. :) En dan de vergeetmenietjes, zo mooi zijn ze. Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier nog geen Instagram maar denk er wel over na.....Bloggen is zo leuk en ik ben het helemaal met je eens, het heeft meer diepgang en inhoud. Voorlopig blijf dus nog bloggen en jij hopelijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja Peet....ook ik twijfel wel eens....ik heb al mijn hele huisje laten zien....soms nog eens een nieuw item....en niet iedere week inspiratie....ik laat het even allemaal op zijn beloop.....ik ben in ieder geval al volger bij jou.....fijn weekend en lieve groet Marjon en XxX van mij....terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. leeeukkk die laatste foto;) ja ik vind bloggen ook leuker, als kost het wel meer tijd....grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha....ik herken je verhaal helemaal! Ben ook op IG (heb niet zoveel volgers als jij!) maar soms doe ik dat ook wel: even kijken naar het plaatje en hups...een hartje!
    Dat doen de meesten bij mij ook realiseer ik me wel.
    Daarom is het ook vluchtiger: je ziet een foto...ja leest even en reageert (soms)
    en dat is het dan...
    Ik vind bloggen leuker maar merk dat het animo bij velen weg is, krijg ook minder reacties en het kost idd meer tijd! En dat heb ik, als niet meer werkende,natuurlijk wel maar ik heb niet zo heel veel meer te vertellen.
    Alles is al langs geweest....
    Toch maar blijven proberen denk ik want zo'n post als die van jou is toch heerlijk om te lezen!! Veel persoonlijker...en dan doen we het toch gewoon wat minder....(of zetten er een verhaal van 2 jaar geleden op, zou iemand dat merken haha?)

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O, wat een heerlijke post is dit! Zo herkenbaar!! Het bloggen schiet er nu e ht bij in,lezen kost teveel tijd, er zijn zoveel dingen die me bezig houden, op IG zie ik veel bekenden, ik reageer vaak wel, maar dan kort, dan blijf ik toch contact houden! Eerlijk is eerlijk een blogpost is levendiger, maar zoals velen schrijven, alles hebben we al gehad, dus de inspiratie is op! Ik geniet nu in ieder geval bij jou en een volgende blogpost staat al klaar!!

    Dag Petra, want ja zo heet je toch....hi, hi, tot ziens op IG of hier!

    Een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind IG ook erg leuk maar bloggen toch leuker! Het verhaal erbij en op een groter scherm bezig zijn vind ik fijner.
    Je foto's zijn heerlijk van dat mooie blauw van de vergeet-me-nietjes en de druifjes.
    Je weet inmiddels wel dat ik daar helemaal weg van ben ;-)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen