vrijdag 3 juni 2016

Even bijkletsen...



Zo, nu eerst weer eens een reguliere post van mij. Aangezien vakantieposten in het algemeen minder bezocht worden, heb ik het idee dat ik meerdere van jullie al heel lang niet meer 'gesproken' heb.
Enfin, wat heb ik jullie nog te 'vertellen'?
Eigenlijk niet veel, dacht ik. Maar nu ik de foto's weer zie...


Fluitenkruid bloeide weer in de bermen en dus werd er weer lustig geplukt!
Zo mooi als dit op je buitentafel staat (binnen is niet zo'n succes, want de ietsipitsie kleine bloempjes vallen al snel uit en je hele tafel is bezaaid met het witte goedje). Ook maakte ik weer een leuk kaartje, passend bij de zomer: "Life is better in flip-flops". Zo leuk om te maken!
En natuurlijk was het moederdag en ook ik werd verwend met bloemen en kadootjes, o.a. met dit mooie koperen hart.




Op de veranda maakte ik het met een paar accessoires wat meer zomers. De schaatsen werden vervangen door houten visjes, dromenvanger en een houten kralenketting en mijn Franse hoed hangt al klaar voor een heerlijke zomerse dag. 






Van manlief kreeg ik voor moederdag een prachtige bos witte rozen. Deze kon ik niet over mijn hart krijgen om ze af te knippen voor mijn schaaltjes, haha. Het werden echte dikke dotten en hebben zeker nog twee weken gestaan! Als dat geen goed teken is...



 Mooie roomwitte rozen...prachtig!





In de tuin liep alles nu mooi uit. Zo heerlijk om dan een rondje in je tuin te maken, want steeds stond een andere plant of bloem in 'the picture'. Het begon met de mooie blauwe vergeet-mij-nietjes die al snel werden opgevolgd door de witte tere bloempjes van het Lievevrouwebedstro.



Op de tuintafel deden de witte violen het uitbundig in hun potten. Zo'n mooi fris plaatje! Ze staan nu nog trouwens...


De seringen deden het dit jaar wat minder bij mij. Hier zie je de witte nog mooi ontwikkelen, maar de violette soort bleef wat in de grootte van de trossen achter.
 En natuurlijk speelde de blauwe regen weer een flinke hoofdrol in de tuin. Wat heeft ie prachtig gebloeid!! Geniet even mee...





En de geur...zo zoet, vooral in de schemering...
Helaas is nu alles weg. Je ziet nu alleen nog een flink groeiend groen bladerdek. Ook mooi als daar de zon doorheen schijnt...áls ie schijnt... Na de flinke regenvallen die het zuiden van het land nu zo erg teisterden, zijn veel bloemen alweer verregend of liggen plat in de border. De seringen verpieterden aan de boom, de Geraniums blijven in bloei achter en ook de Lavendel laat op zijn paarse gloed wachten. De enige die wel floreren bij dit weer is het onkruid én de slakken. Twee dingen die je nu net niet in je tuin wil!
Maar het kan nog altijd erger, als ik de beelden zie van ondergelopen straten en huizen in Noord Brabant en in het noorden van Limburg...Dan mag ik niet klagen...


 Hopelijk hebben we het ergste gehad en kunnen we snel weer genieten van een heerlijke zon!
Van heerlijk buiten zitten tot diep in de avond,
lantaarntjes aan, plaidje om je enkels(zodat de muggen je niet lek-prikken),
met een heerlijk glas voor je en je lief naast je...
Mijmeren over de aanstaande vakantie...
Deze keer niet in Frankrijk, maar voor de eerste keer Italië...
Maar dat duurt nog wel even. 
Eerst beleven we de zomer nog heerlijk thuis.
Hopen we dat dochterlief geslaagd is voor haar examen...
Dat de jongste toch nog overgaat naar de tweede (zijn afkortingen én de schermpjes spelen hem parten)...
En de oudste gaat nog steeds prima met studie én sociale contacten (waaronder één speciaal contact: zijn vriendinnetje!) 
En zo kabbelt ons leven door...
niet altijd over rozen...
maar "that's life"...

(Pinterest)



Liefs, Peetje

17 opmerkingen:

  1. Prachtige bloemen foto's, daar hou ik echt van. Bij ons is de blauwe regen ook helemaal uitgebloeid. Wellicht krijgen we binnenkort nog een nabloei periode. Maar het leek wel of het sneeuwde de afgelopen weken.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige rondgang door de tuin geef je ons.
    Ik kan altijd zo genieten van mooie foto's van anderen, dus blijf maar vaak posten.
    Dit is voor scholieren altijd een spannende tijd en de ouders zitten dan ook gespannen af te wachten of alles goed gaat.
    En elk van ons heeft een rugzakje te dragen, en zo nu en dan de inhoud doornemen en wat weg doen is een goed advies!
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke tuin heb je met die mooie veranda en al die bloeiende planten.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Peetje, ja dat fluitenkruid is altijd geweldig in mei! Ook hier zijn de tuinvazen rijkelijk gevuld.
    Hoop op een mooie warme zomer, lekker veel buiten zitten wat betreft de eerste junidagen mogen we niet klagen.
    Het rugzakje ...daar schrijf ik binnenkort ook een blogpost over. De mijne zit aardig vol,kan niets meer bij ;-)

    Italië, leuk! Moet ik ook weer eens doen, maar tja...Francofiel hé....
    Ik wens je een zonnig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ja, da's ook toevallig! Gingen we vorig jaar 'samen' naar Bretagne, nu gaan we weer samen op reis: beiden naar Italië!! Ik ben heel benieuwd wat jullie bestemming wordt; wij verblijven in een B&B aan de westkust van Ligurië. We hebben er ontzettend zin in, voor het eerst met z'n vieren in het vliegtuig (voor onze jongste dochter wordt het de allereerste keer vliegen, reuze spannend).
    Wat heb jij toch een heerlijke tuin, prachtig, zeker die blauwe regen. Zou ik ook wel ergens in mijn tuin willen...
    Ik ga duimen voor je kids, dat de één slaagt en de andere tóch nog overgaat. En eerste vriendjes/vriendinnetjes óók daar hebben we ervaring mee :-)
    Gezellig dat we weer even bijgekletst hebben. Ik wens je een heerlijk weekend mét zonneschijn (hier was het vandaag gewoon warm!)
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig weer!!!...mooi die rozen prachtig !....geniet van het mooie weekend ...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gek he dat de reisblogs altijd wat minder reacties en kijkers hebben dan de huis tuin en keuken posten. Ik lees graag reisblogs en geniet er juist van om uit mn luie stoel de wereld te zien! maar je huis en tuin zijn ook gezellig:)
    Wij gaan deze zomer lekker kamperen in Frankrijk, waar weten we nog niet maar als ik je laatste foto's zie van de Franse Alpen komt dat wel op mn lijstje.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb genoten van je blogpost! Uit alles blijkt dat je de kunt genieten van het kleine ..., levenskunst ..
    Wat een mooi stukje tekst over 'rugzak', herkenbaar hoor!

    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blogpost, Peetje! Ik had inderdaad het fluitenkruid binnen staan, met als resultaat de kleine bloemetjes overal..hihi..snel naar buiten ermee! Ik vind wel dat je er lang plezier van hebt, had ik niet gedacht. :) Mooi gedichtje, zo is het maar net, uhm..soms zal het wel fijn zijn als er een dief was die mijn rugzakje mee kon nemen, dan zet ik voor vannacht de deur nog open..;) Nee, geintje! Alles heeft een doel in het leven al weten we niet altijd welk doel en plan. Fijne dag!

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om even bij te kletsen. Ik had wel even samen met jou een rondje door de tuin willen doen! Prachtig is alles bij jou. Tja dat van die vakantieposten. Dat valt mij ook altijd op dat er dan minder mensen 'langs'komen. Maar ik heb er van genoten bij jou! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je naar de fotos kijkt lijkt het een eeuw geleden dat het fluitekruid bloeide. Gelukkig zijn we hier niet geteisterd door de vele regen, maar het is natuurlijk wel nat, heel nat. Slakken, praat me er niet van . Elke avond ga ik moorden. Met honderd tegelijk. Krak krak...... Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie plaatjes weer bij je. Die krans op tafel heb ik toevallig ook, en het hart is erg leuk.
    En tja, die rugzak.... ik heb geleerd om niet alles mee te slepen, en hoe ouder we worden, hoe vergeetachtiger ....kan ik hem ook eens ergens laten staan!
    Geniet van je mooie tuin,
    Liefs,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van je tuin weer, de blauwe regen is echt super. Die van ons over de pergola moet nog zo weelderig worden want die heeft na drie jaar steeds meer blad dan bloemen. Maar ook dat is wel decoratief hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fleurige lentepost...zo mooi dat alles zo bij je in bloei staat. De blauwe regen is hier ook uitgebloeid, zo'n bloemengordijn is elke keer weer een prachtig gezicht. Maar gelukkig zie ik voldoende knoppen in andere planten die ook op het punt staan om uit te komen.

    Ik wens je een fijne nieuwe week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi bij jou! de blauwe muur, met het witte, de visjes en hoed...het geeft zo een zomer, zee en strandgevoel. Wat jammer is dat het mooie weer maar uit blijft, steeds weer regen en onweer hier...maar dan gaan we even naar blogland en bij jou foto's heb ik echt genoten!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alles groeit en bloeit prachtig in je tuin, nou ja, behalve je sering dan...
    Je gekregen rozen zijn echt mooi, zeg! Jouw blog staat meer bekend als woonblog en daar kozen je volgers in eerste instantie toch voor...denk ik...
    Liefs! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik snap Ier niets van krijg helemaal geen post mee van je binnen. Gelukkig dat ik nu even bij je langs kom en zie he gezellige post. Wat een mooie foto's trakteer je ons weer op. Mooi al die kleuren in je tuin. Ik ben zelf vanmiddag ook even naar het tuincentrum geweest om wat kléur in de tuin te brengen. Ik wens je nog een fijne zondag toe. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen