zondag 12 juni 2016

Nieuwe hoekjes

In huis zijn weer een paar hoekjes anders gedecoreerd. Sommige had ik al zó lang hetzelfde staan, dat ik het een beetje beu was, maar soms heb je van die inspiratieloze weken...
Maar gelukkig worden die meestal gevolgd door een mooie ingeving en voor je het weet staat alles anders. En nog eens anders, nee toch niet, ja zo, nee...enfin...jullie snappen het wel, toch?


Op de side-table verdween de terrine met mos en kwam er plek vrij voor een paar apothekerspotten van glas. Die met het etiket is nog een oudje van mijn vroegere werkgever. Nu hij er niet meer is, een mooi aandenken aan een geweldige leuke tijd, met leuke collega's, en met sommige spreek ik nog regelmatig af...altijd een gezellig boel! 
De twee langwerpige glazen kaarsenhouders (Action) zijn eigenlijk van die religieuze kandelaars, maar ik haalde de etiketten eraf. Heel mooi effect geven ze als ze branden.  


Aan de andere kant van de tafel verhuisde de Franse vaas en kwamen deze glazen potten, geen oudjes, met bloesemtakken erin. In het voorjaar stonde ze eerst voor de ramen. Nu mogen ze hier nog even staan, maar ik denk dat ik binnenkort de bloesemtakken verruil voor echte takken uit de tuin. Maar ik vind die bloesemtakken zo mooi staan...


Mijn Madammeke kreeg een nog-net-lente-kraagje.


De schouw veranderde ik eigenlijk als eerste. De krans en engeltjeskandelaars stonden er al zoveel jaren, ik wilde wel eens wat anders proberen. De centrale plek bleef leeg en de hoeken werden nu de aandachtstrekkers, met deze mooie schaal en spulletjes die eerst her en der stonden verspreid, maar nu een mooie eenheid hier vormen. Oja, en ik had nog zo'n bloesemtak over...


De andere hoek. Hier kwam mijn vitrinekastje. Mijn oude meeuw (ik heb er twee, ik heb ze al zo'n 25 jaar!) zette ik op een 'bedje' scheermesjes (schelpensoort). Vond het wel een match samen...


Op de dekenkist kwam de krans van de schouw. En ook het koperen hart, dat ik kreeg voor moederdag, vond er zijn plekje. De oude lokeend zeeg neer op het (nep)bontje...zoef...


Met de mooie Marokaanse schaal ben ik nog steeds ontzettend blij, als ook met de twee lantaarntjes. Eigenlijk zijn het door deze twee prachtige items, dat mijn smaak weer wat lichter en luchtiger werd. Dat ik zin kreeg in een nieuwe fase qua inrichting. Wel nog met hier en daar een brocante-touch, maar afgewisseld met veel wit, zwart en naturals. En dus ook wat moderner...
De stenen zijn van onze laatste zomervakantie in Bretagne. Zo mooi rond en getekend en dat ligt zomaar op het strand...( en door mijn jongste daarna zomaar in de kofferbak, hihi).



De klei-kralen-ketting (ook nog steeds heel blij mee, dankjewel Monica voor de inspiratie!) hangt nu aan mijn oude luik. Ook hier kreeg ik een heel ander uitziend hoekje door gewoon de spullen te verzetten of een andere plek te geven. En daar is de andere meeuw...


Op deze tafel veranderde niet zo veel. De Franse vaas kreeg er zijn plaats en in de stolpen staat nu wat anders. Dit is eigenlijk nog mijn meeste brocante-hoekje...


En natuurlijk nog mijn plukmand onder de tafel. De zwarte houten klossen liggen nu hier, bij de oude kegels.


Op de eettafel een mooie schaal van gevlochten balsemhout. De mooie grote kraagvaas voor een paar takken (of een heel boeket) en het mooie frosted blauwe glazen vaasje en het kleine vaasje voor evt. een bloem. Een heerlijk zomers geheel vind ik het zo geworden, zeker met de zeesterren en schelpen.


Bij het krijtbord is ook niet veel veranderd. Ja, de tekst...waar ik het trouwens helemaal mee eens ben.
En ook met de tekst op het kaartje wat ik maakte..


Op de veranda kreeg mijn oude glas-in-loodraam (één van de twee die ik scoorde op de gezellige grote brocante/rommelmarkt in Kanne, hier net over de grens in België) een plekje op het kleine tafeltje. Ik was nog van plan het diepbruin, bijna zwart te veranderen, maar ik vind het zo ook wel wat hebben...kan altijd nog. Zo ben ik al tevreden.


Tevreden...Tja, het weer hier in Limburg...terwijl de rest van Nederland heerlijk in de zon zat te genieten, kregen wij de ene na de andere bui over ons heen. Vorige week zagen we nauwelijks zon (vandaar dit bordje) en deze week kregen we dan vaker een prachtige start met veel zon, zelfs puffend warm, maar het eindigde steeds met donderwolken en regen (en dan net als wij ook eens lekker buiten in de tuin wilden eten!). De laatste paar dagen hadden wij ook geluk en konden ook wij, eindelijk van een zomers maal aan de buitentafel genieten. Heerlijk! Maar ja, de weerberichten voorspellen voor de komende week weer regen...Maken we het op de veranda en binnen maar gezellig! Laten we niet naar de hemel reiken...

Liefs, Peetje

20 opmerkingen:

  1. Hallo peetje hier zijn we weer hihi. Idioot dat we elkaar kwijt waren. Maar ook wil je posten niet missen hoor. Veel te gezellig. Je ben weer lekker bezig geweest zie ik. Leuk hoekjes heb je gecreëerd. Tja als je eenmaal bezig bent dan blijf je aan de gang, maar dat is ook het leuke ervan. Wat heb je toch een mooie spullen ik kijk m'n ogen uit.
    Ik wens je nog een fijne zondag. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat heb je een gezellige hoekjes gemaakt.
    Geeft weer inspiratie. Ga ook gauw weer eens wat doen met schelpen.
    Nog wel wat in voorraad. Zo leuk staat dat bij jou.
    Op dit moment regent het hier bij ons en we zijn er blij mee. Alles is hier kurkdroog. Toen jullie al dat water kregen, bleef het bij ons maar droog. Maar zo heftig en zo veel tegelijk hoeft nou ook weer niet.
    Goede zondag en groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer heerlijke, gezellige, zomerse lichte hoekjes gemaakt. Het ziet er allemaal super gezellig uit zo. Wat een mooie spullen.
    Ik merk dat ik zelf niet zo van het veranderen ben, als iets goed staat, kan het jaren duren voor ik het verander. Dus bij mij zie je niet zoveel 'nieuwe' hoekjes. Eerder wat 'legere' hoekjes, want ik zit weer eens in een opruimfase...
    Heel fijn restje van de zondag nog,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal Petra gezellige hoekjes zo sfeervol allemaal......ik heb genoten van je post vandaag fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooìe hoekjes heb je weer gemaakt.
    Het kastje met de schelpen en meeuw vindt ik een mooie combinatie...vooral in deze seizoenen...
    Het is even gedaan met het mooie weer...och ja...dan maar weer naar binnen...
    Fijne Week Peetje.

    Groetjes,
    Inge...my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezelligheid! Heerlijk vind ik het om met spullen die je hebt je huis anders te maken. Jij hebt zoveel gezellige hoekjes...Ach en dat weer, hier is het prachtig en kurkdroog wat een verschil in ons kikkerlandje. Geniet van de week! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent weer lekker aan het schuiven geweest. Ik neem mij elke keer voor om alle decoraties een keer weg te halen en alles op een andere plek terug te zetten, maar het komt er maar niet van. Ook doordat wij meestal wel geluk hadden met het weer en ik dan sneller geneigd ben om de tuin in te duiken of een eind te gaan fietsen. Maar aankomende week verwacht ik hier de zon ook maar weinig te zien hoor.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er fantastisch uit, wat maakt een kleine verandering soms een groot verschil.
    Als we de weerprofeten mogen geloven wordt het in het hele land minder mooi weer, maar gelukkig schijnt achter de wolken altijd de zon.
    Binnenkort kunnen we wel weer buiten zitten.
    Tot die tijd gewoon genieten van al dat moois binnen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo hé jij ben lekker bezig geweest zeg!
    Een heerlijk zomers sfeertje zo wat heb je dat mooi gedecoreerd.
    De kleur van je wand vind ik echt prachtig!
    hopelijk kunnen we deze week wel genieten van een heerlijk zonnetje
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh dat stenen mee naar huis nemen zit in de famillie hihi...
    En zeker in Bretange zijn zulke mooie stenen =)
    Wat een mooie hoekjes allemaal weer..
    En die plukmand... Ik geloof dat mijn moeder er ook zo eentje heeft.. Vroeger zat daar al het lege glas voor de glasbak in..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent wel ff aan het schuiven geweest zeg. Het ziet er allemaal mooi gestyled uit hoor! Een super tekst trouwens, ga ik noteren!
    Wij hebben het getroffen aan de kust, nog weinig regen gehad, hoewel het er nu ook niet zo jofel uitziet. Wij hebben wel bijna ALTIJD wind hier!
    Lieve groetjes en een fijne dag! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker is dat he, af en toe even alles omgooien! Bij mij staan de dingen ook niet lang op dezelfde plek, op een gegeven moment zie je het niet eens meer, en nu kijk je er weer met andere ogen naar.
    En dan kan je er weer een tijd lang van genieten!
    je hebt gezellige hoekjes gemaakt, decoreren met schelpen is altijd leuk.
    Groetjes van mij en tot IG !

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo is het maar net. Af en toe lijkt de zomer niet op gang te willen komen. Ik bedacht vandaag om de schelpen maar weer eens te voorschijn te halen. Maar ik ben wat dat betreft een slome. Voor dat ik het heb gedaan is het herfst! Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat weer een leuke hoekjes en mooie foto's
    Warme groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Petra, wat heb je het weer leuk en gezellig ingericht. en wat heb je mooie spullen in huis. een rijk bezit.Nog een fijne week en groetjes van mij. Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo, je bent lekker bezig geweest. Overal waar je kijkt zijn opnieuw gezellige hoekjes ontstaan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Met bakken viel het vandaag uit de lucht....verschrikkelijk....maar ja...de binnenkijker bij jou geeft me een heerlijk zomers gevoel, je hebt prachtige sfeerhoekjes gecreëerd en je moderne touch bij de brocante spulletjes heeft een mooi effect. De lichte en eenvoudige uitstraling vind ik fantastisch en je veranda verdient toch echt wel een beetje zon...zo leuk zomers....ik kan de zee al horen ruisen....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat jammer dat jullie zoveel regen hadden. Nu is het hier ook alleen regen, maar niet zo als in het zuiden.
    Je hebt leuke hoekjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je het weer mooi omschreven Petra! Mooie teksten...
    En natuurlijk op een leuke manier alles weer verandert: het ziet er heerlijk zomers en luchtig uit bij je. wat een paar kleine veranderingen al niet doen hè!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Soms heb je dat weleens he, dan denk je, zoals het nu staat, staat het goed en dan ineens zomaar vanuit het niets begin je te schuiven met je spullen om er dan achter te komen, dat het eigenlijk zo veel leuker staat. Heerlijk toch, kun je helemaal in je sas mee zijn!! Leuk allemaal hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen